AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Hei! Jeg er innstilt som nr.1 i en jobb i staten og venter på godkjennelse i ansettelsesrådet. Jeg har allerede ventet i to uker nå, og blir litt sprø av å vente. Skal flytte til en ny by, så vil egentlig bare ha alt i orden og klart slik at jeg kan få avklart med leilighet osv. Også usikker på om jeg fortsatt burde søke andre jobber, til nå har jeg bare ventet og satset alt på at jobben er min. Skjer det ofte at ansettelsesrådet ikke godkjenner? Burde jeg forberede meg på å søke andre jobber, eller er det «ganske» sikkert? Anonymkode: d778e...dda
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Det er jo en teoretisk mulighet for at du ikke får jobben, men jeg vil si sannsynligheten er større for at du får den. Ble selv innstilt som nr. 1 i fjor, men måtte bare vente 3 dager. Fikk jobben. Anonymkode: c54da...04f 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Staten bruker ekstremt lang tid på disse prosessene. Tror det et sjelden ansettelsesrådet går imot innstillingen, så drt går nok bra! P Anonymkode: defec...5e9 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er innstilt som nr.1 i en jobb i staten og venter på godkjennelse i ansettelsesrådet. Jeg har allerede ventet i to uker nå, og blir litt sprø av å vente. Skal flytte til en ny by, så vil egentlig bare ha alt i orden og klart slik at jeg kan få avklart med leilighet osv. Også usikker på om jeg fortsatt burde søke andre jobber, til nå har jeg bare ventet og satset alt på at jobben er min. Skjer det ofte at ansettelsesrådet ikke godkjenner? Burde jeg forberede meg på å søke andre jobber, eller er det «ganske» sikkert? Anonymkode: d778e...dda Staten bruker ekstremt langt tid, vi snakker om måneder. Jeg søkte på stilling i staten og fikk tilbud om jobben etter 3 måneder. Tror det er vanlig prosedyre i staten. Anonymkode: 78b82...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 Har aldri hørt at ansettelsesrådet går i mot innstillingen, så du får den nok! Jeg måtte selv vente 4 uker fra intervju til jeg fikk stillingen, men da hadde de ikke informert meg om innstillingen først så jeg hadde nesten glemt hele jobben. Jobber der enda ☺️ Anonymkode: db2d3...bca
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Det er lite sannsynlig at ansettelsesrådet innstiller noen andre, men teoretisk sett kan det skje hvis en annen søker er forbigått. Men jeg ville ikke vært så veldig bekymret hvis jeg var deg. Ansettelsesrådet har typisk bare møter f.eks en gang i måneden, så det spørs om du var uheldig med timingen til innstillingen. Anonymkode: 68d0c...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå