Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fort vises det på blodprøver at man sliter med bulimi å eventuelt andre spiseforstyrrelser? 
tok blodprøver i dag, de vet jeg har spiseforstyrrelse så det er ikke noe hemmelig, men har tatt blodprøver før å det er alltid fine  prøver så synes det er litt rart egentlig når jeg har alvorlig spiseproblemer . Vært syk i over 15 år om det har noe med saken å gjøre, kanskje kroppen bare blir så vant til det at den blir ikke syk av det? 

Anonymkode: 1f652...1de

Skrevet

Er i samme situasjon selv, 12 år med bulimi og alvorlig undervekt de siste 3 årene. Iflg min lege er kroppen ekstremt tilpasningsdyktig, så den vil venne seg til hardt kjør- men tåle mindre ved lav kroppsvekt

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, løkkisalad skrev:

Er i samme situasjon selv, 12 år med bulimi og alvorlig undervekt de siste 3 årene. Iflg min lege er kroppen ekstremt tilpasningsdyktig, så den vil venne seg til hardt kjør- men tåle mindre ved lav kroppsvekt

Ja er samme greia som her det da, jeg har bmi på knapt 15 så synes det er litt rart, men det er jo også bare bra at kroppen tåler det . Hi

Anonymkode: 1f652...1de

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke blodprøver kan avsløre bulimi?

Anonymkode: 090da...45f

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke blodprøver kan avsløre bulimi?

Anonymkode: 090da...45f

Natrium og kalium-verdier er vel ganske typisk at gir utslag

AnonymBruker
Skrevet

Har bulimi selv. Da er ofte kalium og klorid lavt. Har anemi og lave hvite blodceller og litt div annet. MEN, det er svært individuelt. Noen får mye utslag på blodprøver, mens andre gjør ikke det. Det betyr ikke at man ikke har en alvorlig spiseforstyrrelse. Det er en sinnslidelse, ikke somatisk sykdom (dog det kan føre til farlige somatiske komplikasjoner)

Anonymkode: 30ca1...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde alvorlig anoreksi for noen år siden, og kastet også opp hvertfall 5 ganger daglig. Var innlagt en ganske lang periode for å øke vekten. Blodprøvene var alltid fine:) Har ikke gått ut over tennene heller:) 

Anonymkode: 74112...004

AnonymBruker
Skrevet

God bedring alle her ❤️ vondt å lese at så mange sliter. Håper dere finner noe som kan hjelpe dere. 

Anonymkode: 02feb...aea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet er dessverre for kort til å slite med psykiske sykdommer. 
For oss som står utenfor, får vi lyst til å slå vett i skallen på dere😔 Men så enkelt skal det ikke være. 

Anonymkode: 11d8a...13e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For oss som står utenfor, får vi lyst til å slå vett i skallen på dere😔 Men så enkelt skal det ikke være. 

Livet er jo for kort til å få kreft også. Og det er for kort til å slite med barnløshet. Har du lyst til å slå vett i skallen deres også? Psykiske lidelser og spiseforstyrrelser er psykiatriske SYKDOMMER. Sykdommer som trenger behandling. Sånne kommentarer som dette øker følelsen av at vi bare burde kunne ta oss sammen. Tror du ikke vi har prøvd?

Anonymkode: 74112...004

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt i over 15 år. Blodprøvene er fine. Bittelitt jernmangel og D-vitaminmangel under to graviditeter, men ellers er kroppen tydligvis helt fin.

Anonymkode: 3c308...ac7

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg lurer også på hvor lang tid det tar. 

Anonymkode: d0fdf...ffe

Skrevet

Jeg har alltid hatt fine prøver, bortsett fra Kalium, Natrium, Jern og Folat, men de kommer seg når jeg tar tilskudd. Flere av de gangene jeg har følt meg som sykest, har alt vært fint

Anonymkode: 79cde...287

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.6.2020 den 14.52):

Slå vett i skallen på oss? Du tror oppriktig det er mangel på vett som fører til spiseforstyrrelser og andre psykiske sykdommer? Stakkars deg, som er så uvitende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg lurer også på hvor lang tid det tar. 

Anonymkode: d0fdf...ffe

Det er jo individuelt og man bør selvsagt være glad for fine prøver. 

Jeg lurer mer på grunnen til at noen kropper tilsynelatende takler undervekt/overvekt/oppkast bedre enn andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...