AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Vet liksom ikke hva vi skal si eller gjøre lengre. Jeg og mannen min bor på en liten plass, sammen med mitt søsken med partner og mine foreldre. Problemet er at mitt søsken har mye mer kontakt med mine foreldre. De er på besøk minst 5 dager i uka. Vi er kontaktsøkende og inviterer de med på ting eller hjem til oss. Ofte sier de nei, men det har også skjedd at de takker ja, men glemmer av det og ikke kommer. Da viser det seg at mitt søsken med familie har reist til de og de er samlet der. Sist helg hadde de familiefrokost sammen uten at vi ble bedt og i dag fant vi ut at de planlegger ferie sammen. Det blir alltid sagt "dere kan bli med om dere vil", men poenget er mer det at de ikke vil planlegge noe sånt med oss. Mens nå så legger mine foreldre om hele sin ferie for å få det til å passe å kunne reise med de. Vet ingen her kan reparere dette, men vi synes det er tungt å akseptere. Jeg vet mitt søsken ofte bare dukker opp hos mine foreldre, men da må de bli flinkere til å si nei da. Uansett hva vi sier så forstår de ikke at vi føler oss nedprioritert. Hva kan vi gjøre/si? Anonymkode: 58b03...f55
Sunshineyellow Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Bare foreldrene dine vet svaret. Så du må spørre dem... Men har sitt søsken hatt problemer (psykisk) og de vet hun trenger ekstra støtte? Kan være de føler bedre kjemi med dem, men selvfølgelig ikke greit å forskjellsbehandle på den måten. Hva med å ta initiativ til at de kan bli med dere på tur? Skjønner godt du er frustrert ♡
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 38 minutter siden, Sunshineyellow skrev: Bare foreldrene dine vet svaret. Så du må spørre dem... Men har sitt søsken hatt problemer (psykisk) og de vet hun trenger ekstra støtte? Kan være de føler bedre kjemi med dem, men selvfølgelig ikke greit å forskjellsbehandle på den måten. Hva med å ta initiativ til at de kan bli med dere på tur? Skjønner godt du er frustrert ♡ Ja, altså, søster er nok mindre ressurssterk enn hva vi er... Likevel, det betyr ikke at vi ikke vil ha en god og støttende relasjon til de også 😕 Vanskelig! Takk for gode ord og råd uansett. Anonymkode: 58b03...f55 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Si ifra, på en rolig og ikke-anklagende måte. Anonymkode: 95022...19a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå