Gå til innhold

Noen andre som skal til Sverige i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie i Sverige, Västra Götaland. Slipper karantene. Noen andre som skal til Sverige i sommer? 

Anonymkode: cf939...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på ferie i Sverige, Västra Götaland. Slipper karantene. Noen andre som skal til Sverige i sommer? 

Hvorfor slippee du karantene? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)
På 19.6.2020 den 20.58, Thyra skrev:

Hvorfor slippee du karantene? 

Gjennomgått Covid-19.

Endret av Edie
Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, adm.
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen garanti for at du ikke kan bli syk igjen og smitte folk i Norge. 

Anonymkode: a6fa0...fcd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen garanti for at du ikke kan bli syk igjen og smitte folk i Norge. 

Anonymkode: a6fa0...fcd

Ehh.. jeg følger regelverket, hva er problemet ditt? Er du en ny egen myndighet? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Skal bare gjennom Sverige, men ikke overnatte. 

Anonymkode: 4d4e0...da5

AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet! Setter livet høyere enn å utsette meg for Covid19 smitte.

Anonymkode: 1bdd5...a44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hvordan sjekker myndigheter i Norge at de som skal i karantene etter å ha vært i utlandet  virkelig gjennomfører den? Eller er alt basert på tillit?

Anonymkode: 9ad7b...844

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som vet hvordan sjekker myndigheter i Norge at de som skal i karantene etter å ha vært i utlandet  virkelig gjennomfører den? Eller er alt basert på tillit?

Det er ingen registrering av karantenepliktige ved grensepassering. Det er den enkeltes ansvar å overholde karantenereglene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen bryter karantenereglene og andre vet om at man har vært i Sverige, så kan de kontakte politiet. Så hvis man ikke forteller om at man skal til/har vært i Sverige, så kan man i praksis gjøre som man vil og droppe karantenen. Men bør ikke reise frem og tilbake fra Sverige igjen i løpet av 10 dager for da vil Politiet huske at du har vært der og dermed bryter karantenen, er flere som har blitt anmeldt slik. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er verre for oss som har nære og kjære i Sverige, da vet jo folk om at man reiser dit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har et spørsmål til! 🙂 Hvis jeg reiser først til et av de baltiske landende i noen dag og til Finland etter det, må jeg i karantene, er det noen som vet? Det er ikke karantene mellom de baltiske og Finland, og det er heller ikke karantene mellom Finland og Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du kommer hjem etter 15. juli er alt mye enklere.

En fugl Har hvisket meg i øret at grensene til Norge åpnes til de fleste europeiske landene da. Inkludert Sverige.

Anonymkode: 02541...a99

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge du kommer hjem etter 15. juli er alt mye enklere.

En fugl Har hvisket meg i øret at grensene til Norge åpnes til de fleste europeiske landene da. Inkludert Sverige.

Anonymkode: 02541...a99

Den fuglen har hvisket meg også i øret :) 

Men nå har jeg gjennomgått Covid-19 så hadde ikke trengt å tenke på det uansett. Verste problemet er nok alle disse hatefolka som har lest Dagbladet, VG osv og blitt nasjonalister på dagen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Håper det myknes og åpnes opp mer ganske snart! Må si jeg mistet en stor del av respekten til myndighetene etter demonstrasjonen på 15000 i Oslo. Bryter ikke reglene, men er blitt veldig passiv til å følge mer enn vaske hendende og være hjemme når syk. Regjeringen kan ikke forvente at noen er med på dugnaden, men andre (de som demonstrerte) er fritatt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det myknes og åpnes opp mer ganske snart! Må si jeg mistet en stor del av respekten til myndighetene etter demonstrasjonen på 15000 i Oslo. Bryter ikke reglene, men er blitt veldig passiv til å følge mer enn vaske hendende og være hjemme når syk. Regjeringen kan ikke forvente at noen er med på dugnaden, men andre (de som demonstrerte) er fritatt. 

Jeg har også mistet respekten helt. Bryter ingen regler men synes alt er bullsh**.

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og avsporinger.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Har mye å gjøre her hjemme i ferien, så vi tenkte at vi tar de ti dagene i karantene mens vi pusser opp. Så ja, vi tar en tur til sverige, og tar karantenen vår etterpå

Anonymkode: 9106e...044

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
På 20.6.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Har et spørsmål til! 🙂 Hvis jeg reiser først til et av de baltiske landende i noen dag og til Finland etter det, må jeg i karantene, er det noen som vet? Det er ikke karantene mellom de baltiske og Finland, og det er heller ikke karantene mellom Finland og Norge. 

Finland krever karantene når man er innom Sverige. Overnatting eller ei. 

Anonymkode: 4d4e0...da5

• Opprett ny...