AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Når det kommer til jobb osv er det bedre for bedriften å ansette folk de synes er pene til å selge varene sine? jeg ble tilbudt en jobb på åpen gate i dag. I en bedrift de ellers ikke ser etter folk i. Først ville han at jeg skulle handle av han, han stopper meg alltid hver gang jeg er på senteret. I dag ville han at jeg skulle jobbe for han « jobb for meg, hva er tlf nummeret ditt.... jeg kan lære deg opp i alt selvom du ikke kan det tekniske» han fikk nummeret mitt fordi jeg ellers har vanskelig for å si nei til folk. men stusset litt på det at han sa « du er en pen og høy jente... du kommer til å selge masse» du kommer til å tjene masse bra på provisjon osv. Er ellers bare menn som jobber der. jeg kan ingenting av noe teknologi, mobiler osv osv. Samtidig er jeg ikke i jobb nå og det kunne vel kanskje vært en bra ide og prøvd. Men er det sånn at jobb kommer ellers lettere for folk som anses som «mer attraktive»? Anonymkode: 25138...b7a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Det er nok lettere for pene folk å selge ja. Mange menn som kjøper ting kun fordi selgeren var pen. Sikkert damer også. Tror generelt at pene mennesker har det lettere i mange situasjoner. Men det høres mer ut som at denne fyren vil sjekke deg opp. Hvis du tar jobben ville jeg ikke blitt overrasket over om han relativt raskt ville prøve seg. Anonymkode: c884d...cf4 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #3 Skrevet 20. juni 2020 Utseendet teller mye, ikke uten grunn at pene kvinner får en stlling uten å være egnet til den. Anonymkode: aa40b...414 5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #4 Skrevet 20. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Utseendet teller mye, ikke uten grunn at pene kvinner får en stlling uten å være egnet til den. Anonymkode: aa40b...414 Hva mener du med det? Anonymkode: e0328...568 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #5 Skrevet 20. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Anonymkode: e0328...568 Det stemmer det vedkommende sier. Pene kvinner får stillinger de ikke er egnet til. Det er INGEN hemmelighet! Anonymkode: 09a8c...13d 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer det vedkommende sier. Pene kvinner får stillinger de ikke er egnet til. Det er INGEN hemmelighet! Anonymkode: 09a8c...13d Hvorfor er det sånn egentlig? Synes det jo er urettferdig ovenfor folk som er mer kompatible til jobben? ts Anonymkode: 25138...b7a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer det vedkommende sier. Pene kvinner får stillinger de ikke er egnet til. Det er INGEN hemmelighet! Anonymkode: 09a8c...13d Gjerne vis meg til den stillingen. Jeg er en pen kvinne, og har vært arbeidssøker i et halvt år. Anonymkode: e0328...568 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #8 Skrevet 21. juni 2020 Utseende funker hos bar-jenter iallefall. Anonymkode: 5724c...d2c 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Utseendet teller mye, ikke uten grunn at pene kvinner får en stlling uten å være egnet til den. Anonymkode: aa40b...414 Det der er faktisk både og, du aner ikke hvor mange som antar du er dum når du er en pen ung dame. Det hjelper med alderen, hvis du holder deg attraktiv oppover fader jo allikevel noe av glansen. Men det der begrenser seg Til salgs og bar jobber, og når det funker kan man vel ikke si at valget er helt grunnløst...Om enn selvfølgelig urettferdig for den super flinke drinkmikseren som ingen kjøper av fordi de svermer rundt baben i andre enden av baren...sånn er verden.. prøv å stille som ung pen dame på intervju som siving mot Middelaldrende uattraktive menn med mage så skal du se hvor mye Det lønner seg å være pen... Anonymkode: bf5e5...368
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjerne vis meg til den stillingen. Jeg er en pen kvinne, og har vært arbeidssøker i et halvt år. Anonymkode: e0328...568 Har du speil hjemme? Sikker på du gir deg riktig dom? Pen, eller plain jane? Anonymkode: aa40b...414
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det sånn egentlig? Synes det jo er urettferdig ovenfor folk som er mer kompatible til jobben? ts Anonymkode: 25138...b7a Fordi mennesker er belemret med seksualdrift som en viktig drivkraft og det fører til underlige konsekvenser i alle livets områder. ikke bare positive For de som er pene helle, så ta jobben hvis du vil ha den så får du heller takle medaljens bakside når den nye sjefen din prøver seg. Du skal jo takle det på en god måte også så kan de ta seg en bolle de som er misunnelige 😊 Anonymkode: bf5e5...368
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #12 Skrevet 21. juni 2020 42 minutter siden, AnonymBruker said: prøv å stille som ung pen dame på intervju som siving mot Middelaldrende uattraktive menn med mage så skal du se hvor mye Det lønner seg å være pen... I 99.99999999% av de tilfellene vil den pene unge dama være dårligst kvalifisert. Uattraktive menn får ingenting gratis for å si det mildt Anonymkode: 9e53e...7df
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #13 Skrevet 21. juni 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du speil hjemme? Sikker på du gir deg riktig dom? Pen, eller plain jane? Anonymkode: aa40b...414 Hehe, godt forsøk. Jeg er klassisk pen, eller vakker om du vil. Hjelper dessverre ikke på jobbsøkingen, siden det er kvalifikasjoner som gir jobb, ikke utseendet. Anonymkode: e0328...568 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #14 Skrevet 21. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med det? Anonymkode: e0328...568 Kjenner ei dame som jobber innen regnskap på et stort hovedstad hotell. Damene i resepsjonen er ansatt der for en grunn. Og de mindre attraktive, men utdannede, damene på regnskap river seg i håret når de prøver å rydde opp etter dem. Utseende selger. Det veit alle. Anonymkode: dde22...845
youcancallmejune Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer det vedkommende sier. Pene kvinner får stillinger de ikke er egnet til. Det er INGEN hemmelighet! Anonymkode: 09a8c...13d Dette må mennene som ansetter pene men ukvalifiserte kvinner ta skylden for. Hvem ville takket nei til en bra jobb som plutselig kom deisende ned fra ingen steder? Ingen, verken stygge eller pene. Man kan i alle fall ikke legge skylden på de pene kvinnene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #16 Skrevet 21. juni 2020 Hvis det er den type selgere som står mitt på Karl-Johan eller i gangene på kjøpesentere og prøver å stoppe folk så har nok utseende mye å si for å blende folk til å stoppe, men den type pågående salg derimot har jeg veldig lite tilovers for. I 2020 kan individet selv få bestemme om man treng et produkt, og oppsøke dette selv. Anonymkode: f39c3...cac
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Utseendet teller mye, ikke uten grunn at pene kvinner får en stlling uten å være egnet til den. Anonymkode: aa40b...414 Selv om det forekommer, er de fleste seriøse. Jeg ser mest vanlige folk der jeg handler, men noen pene finnes jo også. Anonymkode: be4b9...bdc
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er den type selgere som står mitt på Karl-Johan eller i gangene på kjøpesentere og prøver å stoppe folk så har nok utseende mye å si for å blende folk til å stoppe, men den type pågående salg derimot har jeg veldig lite tilovers for. I 2020 kan individet selv få bestemme om man treng et produkt, og oppsøke dette selv. Anonymkode: f39c3...cac Ja det er sånn type jobb som man står inne i kjøpesenteret, men egen butikk med diverse elektronikk/mobiltelefoner/AirPods osv, altså salg av abonnement til mobil osv. Og man skal stå utenfor å da lokke inn folk til å bytte abonnement i hovedgrunn. jeg er egentlig ganske sjenert ovenfor meg men det sa han « det skal vi fikse» 😬 vet ikke om jeg vil ha jobben en gang. Måtte flere ganger si « eeh jeg må tenke på det» mens han fortsatte og presse på om at jeg skulle begynne der. skremmer meg litt med å måtte være så åpen og snakke med folk når jeg ellers er veldig sjenert, og så kan jeg ellers ingenting om det tekniske greiene. Kanskje han bare ville jeg skulle stå der og lokke de inn? 😂 er det sånn så er det jo en lett jobb i hvertfall da haha. Anonymkode: 25138...b7a
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #19 Skrevet 21. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hehe, godt forsøk. Jeg er klassisk pen, eller vakker om du vil. Hjelper dessverre ikke på jobbsøkingen, siden det er kvalifikasjoner som gir jobb, ikke utseendet. Anonymkode: e0328...568 For min del så har det å vært det «som anses Som pen» hjulpet meg i mange jobber. Det er vel ikke en jobb jeg ikke har søkt på, hvor jeg har blitt innkalt til intervju og faktisk fått jobben. Nå prøver ikke jeg å være overlegen eller skryte meg selv opp, men ren fakta så har jeg dunket ut alle andre konkurrenter på intervju sikkert pga utseende, fordi jeg VET jeg er dårlig på det med intervju greiene. jeg gjør ellers en veldig god jobb når jeg først får jobben da men. Er utdannet helsesekretær og jobbet på tre legekontorer (altså det jeg er god i) men ellers har jeh også blitt tilbud mange andre jobber som i salgs avdeling, butikker, sekretær jobber og andre jobber jeg er mindre kvalifisert til fordi folk synes man er «pen». så da vet jeg ikke om du er så pen som du skal ha det til? jeg vet det er urettferdig å få jobb på den måten, men for min del har jeg vært takknemmelig for å ha fått jobber Anonymkode: 25138...b7a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #20 Skrevet 21. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del så har det å vært det «som anses Som pen» hjulpet meg i mange jobber. Det er vel ikke en jobb jeg ikke har søkt på, hvor jeg har blitt innkalt til intervju og faktisk fått jobben. Nå prøver ikke jeg å være overlegen eller skryte meg selv opp, men ren fakta så har jeg dunket ut alle andre konkurrenter på intervju sikkert pga utseende, fordi jeg VET jeg er dårlig på det med intervju greiene. jeg gjør ellers en veldig god jobb når jeg først får jobben da men. Er utdannet helsesekretær og jobbet på tre legekontorer (altså det jeg er god i) men ellers har jeh også blitt tilbud mange andre jobber som i salgs avdeling, butikker, sekretær jobber og andre jobber jeg er mindre kvalifisert til fordi folk synes man er «pen». så da vet jeg ikke om du er så pen som du skal ha det til? jeg vet det er urettferdig å få jobb på den måten, men for min del har jeg vært takknemmelig for å ha fått jobber Anonymkode: 25138...b7a På intervju har jeg alltid fått jobben. Jeg har aldri trengt et intervju nummer to, og lett fått jobb som butikkansatt, sekretær, selger osv., men det var ikke poenget her. Poenget var at noen mente at pene kvinner får jobber de ikke er kvalifisert for på grunn av utseende. Jeg blir ikke innkalt på intervju med C-snitt og uten erfaring, om det er noen med B-snitt og erfaring som også søker. Det er fullstendig irrelevant at jeg er vakker. Skulle jeg derimot være så kvalifisert at jeg kommer på intervju, får jeg jobben i 10 av 10 tilfeller. Men da er jeg jo også kvalifisert, ikke sant. Absolutt alle over 18 år er kvalifisert til å jobbe i butikk, også du. Anonymkode: e0328...568
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå