Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne å søke jobb neste år. Dette er bransje der karakterene er over gjennomsnittet viktig, og jeg synes mine karakterer så langt er gode. Problemet er at jeg tok et årskurs mens jeg tok opp fag, for å komme inn på studiet jeg går nå. Jeg besto dette årskurset, men fikk helt forferdelige karakterer (hovedsaklig D og E). Dette er karakterer som jeg aldri vil skal se dagens lys igjen, men jeg ser jo at de ligger både på samordna opptak og vitnemålsportalen. Jeg håper virkelig ikke det er slik at potensielle arbeidsgivere spør om tilgang til f.eks vitnemålsportalen? Jeg håper virkelig det er slik at jeg selv kan legge frem vitnemålet mitt fra det studiet jeg faktisk går. Er det noen som har erfaring rundt dette?

Anonymkode: e6692...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette betyr som regel ingenting. Dårlige karakterer som forklares spiller liten rolle, om resten er av bra kvalitet. Her var jo poenget kun ståkarakter for å få kommet inn, da er det bare å forklare at målet var E eller bedre i dette tilfellet, dersom det skulle bli spørsmål om dette, om du i det hele tatt trenger å legge det ved en ev. søknad.

AnonymBruker
Skrevet

På Vitnemålsportalen tror jeg du kan velge hva du vil gi tilgang til. Prøv det ut!

Anonymkode: 2763c...cbd

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Dette betyr som regel ingenting. Dårlige karakterer som forklares spiller liten rolle, om resten er av bra kvalitet. Her var jo poenget kun ståkarakter for å få kommet inn, da er det bare å forklare at målet var E eller bedre i dette tilfellet, dersom det skulle bli spørsmål om dette, om du i det hele tatt trenger å legge det ved en ev. søknad.

Takk for svar! Så det er slik at man selv legger vitnemålet sitt i cv'en, istedenfor å gi arbeidsgiver tilgang til f.eks vitnemålsportalen? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På Vitnemålsportalen tror jeg du kan velge hva du vil gi tilgang til. Prøv det ut!

Takk! skal sjekke det ut nå.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se der ja! Tusen takk. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Så det er slik at man selv legger vitnemålet sitt i cv'en, istedenfor å gi arbeidsgiver tilgang til f.eks vitnemålsportalen? 

Har ikke vært borti vitnemålsportal, vet ikke om mange krever det. Det er f.eks mulig å oppgi i CVen hva du har tatt, men la være å legge ved vitnemål for akkurat det årsstudiet. Om det er lite relevant for jobben det søkes på er det ikke sikkert de bryr seg med å be om vitnemål. Men gjør de det er det som sagt bare å forklare at du ikke prioriterte det mer enn at målet var å bestå, for å komme inn på det du egentlig var motivert for.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke hørt om at arbeidsgiver vil ha tilgang til Vitnemålsportalen.

Utskrift av karakterer holder. Og da kan du sikkert droppe det året 😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ofte arbeidsgivere tilgang til vitnemålsportalen, men man velger jo hvilke karakterer man ønsker å gi tilgang til. Du kan bare huke av de du ikke ønsker å sende. 

Anonymkode: ceb9d...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...