AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Når du har ferie, eller det er helg, bruker du tid på å holde det rent og ryddig inne da eller lar du det skure og gå og heller koser deg ute? Anonymkode: b7be4...b24
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Det er hakket renere og ryddigere i helgene/feriene. Har jo da bedre tid til å ta det enn når vi jobber 😊 Anonymkode: 1e648...d6d 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Like ryddig som alltid. Liker å ha det ryddig rundt meg, og føler ro når alt er greit i huset Anonymkode: a9b05...4e2 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Gjør minst mulig husarbeid i helger og ferier. Men må jo ha mat, rene klær og rene kopper. Og det blir alltid minst en stor krangel med samboer fordi han ikke gjør noe husarbeid. Han kjører alltid sitt eget løp, og pusler med det han har lyst til. Null kommunikasjon om f.eks hvem som skal lage middag, for akkurat når det nærmer seg matlaging er han plutselig opptatt gitt. Samme skjer uansett om vi er hjemme eller på hytta. Men svaret mitt er mist mulig husvask i ferier 🙂 Anonymkode: b2d0d...ced 1
MarianneE Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Vi tar det mest nødvendige på morgenen/ tidlig formiddag.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Jeg er alene, så det tar ikke så veldig lang tid å ta det. Gjør det på morgenen eller seint på kvelden. Iallefall når det er kjempefint vær. Anonymkode: 86d96...129
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 Pleier å ta noen ordentlig sjauer med rydding, støvsuging og vask. Lar det stort sett surre og gå i mellom disse sjauene. Kjøkken og bad tas oftere. Mye klesvask med barn, og møkkete kjøkken er ekkelt Anonymkode: 85a01...2f5
SPOCA Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 Det er i helg og ferier jeg orker og har overskudd til husarbeid og rydding. Så det er gjerne da jeg gjør huslige plikter.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 Da er det faktisk hakket renere her 😅 slipper å tenke på at man har tidspress fordi man skal studere eller jobbe. Stort sett tar jeg og samboer en sjau en gang i uka, så tar jeg litt her og der mens han jobber og jeg har ferie fra studiene Anonymkode: 9b769...665 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 Jeg har lang ferie, og planlegger ulike prosjekter med rydding og vask hjemme, så her blir det finere enn vanlig. Hadde jeg bare hatt tre uker, hadde jeg nok satset på å nyte dagene mer, og holde det tilstrekkelig bra. Det er uansett begrenset hvor galt det blir, når man er mye ute. Helgene bruker jeg typisk til å ta litt mer husarbeid enn i hverdagen, slik at det er trivelig hjemme. Anonymkode: e7dda...625
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 Jeg har det alltid ryddig. Rydder kjøkken hver dag. Stua er ganske ryddig hele tiden. Men det er fordi jeg ikke har så mye dill og dall. Robotstøvsuger alle oppholdsrom flere ganger i uka. Badet går jeg over med engangs kluter annen hver dag ca. Uansett om det er helg eller hverdag. Anonymkode: fb41e...614
Nerine_ Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 Har det stort sett alltid ryddig, og da tar det ikke lang tid å "vedlikeholdsrydde".
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 Vi tar helst unna torsdag kveld. Men denne uka var vi litt bakpå med mye overtid. Så nå har vi jobbet i huset i 1-2 timer, og det er rent og ryddig, og vaskemaskinen går. Ingen av oss liker å ha det rotete/møkkete rundt oss, så det blir alltid prioritert når vi først har tiden til det. Anonymkode: 616d2...4b5
cleangal Skrevet 20. juni 2020 #14 Skrevet 20. juni 2020 Følger de vanlige rutinene for husarbeid selv om jeg har fri/ferie. Tar det gjerne litt grundigere når jeg har fri siden jeg har bedre tid.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #15 Skrevet 20. juni 2020 Skaff en advokat, høres ut som mannen din lurer deg. Dere trenger ikke gå til imman før dere skiller dere. Man må ha lovlig opphold i Norge for å gifte seg her. Dersom dere ble gift i utlandet må det godkjennes av fylkesmannen eller noe sånt. Med andre ord, det er ikke sikkert ekteskapet deres er gyldig en gang. Anonymkode: 0f809...46d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #17 Skrevet 21. juni 2020 Jeg gjør mer periodisk i ferien, dvs glasspuss og grundig rydding. Når jeg har lyst. Men jeg er mest ute og griller og lar det flyte inne . Og i helgene driver jeg i hagen og er på tur, så da blir det kun det aller nødvendigste. Man skal nyte fridager og det gjør jeg ikke med husarbeid. Anonymkode: b7be4...b24
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #18 Skrevet 21. juni 2020 Vi har det alltid rotete, inget unntak i ferier 😁 Vi tar litt skippertak innimellom. Men vi prøver å dra på hytta i ferier, så er ikke noe særlig hjemme uansett. Anonymkode: 0095d...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2020 #19 Skrevet 28. juni 2020 På 19.6.2020 den 19.19, AnonymBruker skrev: Når du har ferie, eller det er helg, bruker du tid på å holde det rent og ryddig inne da eller lar du det skure og gå og heller koser deg ute? Anonymkode: b7be4...b24 Kona har sydd en søt liten stuepike uniform. Så tar hun den på og jeg kommanderer henne rundt med en ridepisk og riser henne innimellom dersom hun ikke gjør en god nok jobb. Da slipper jeg å gjøre noe, vi leker oss litt, og hun tenner på det. Det er fint å se henne med stussen i været mens hun støvsuger...... Anonymkode: 63c59...481
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå