Krantz95 Skrevet 6. juli 2020 #41 Skrevet 6. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke politikere er det som har en interesse av å melde inn for høye koronadødsfall? Hvis koronatallene manipuleres politisk så er det vel heller slik at de rapporterer inn for lave tall. Det er jo fordelaktig for din teori. Anonymkode: 184ce...8c2 Mye er ganske uoversiktlig med dette viruset. Tidligere var det f.eks. fokus på antall døde i media og hos WHO, men nå fokuseres det på rekorder i antall smittede siden døde ikke øker så mye. Jeg har en følelse av at det pushes hardt for å få viruset til å virke veldig farlig i media. Kanskje for å skremme befolkningen? Hva som er grunnen til skremmingen er jeg usikker på. Men selvfølgelig er det mulig at jeg tar feil. Tall for overdødelighet i 2020 kontra tidligere år vil da til slutt bevise at jeg eventuelt tok feil.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #42 Skrevet 6. juli 2020 13 minutter siden, Krantz95 skrev: Mye er ganske uoversiktlig med dette viruset. Tidligere var det f.eks. fokus på antall døde i media og hos WHO, men nå fokuseres det på rekorder i antall smittede siden døde ikke øker så mye. Jeg har en følelse av at det pushes hardt for å få viruset til å virke veldig farlig i media. Kanskje for å skremme befolkningen? Hva som er grunnen til skremmingen er jeg usikker på. Men selvfølgelig er det mulig at jeg tar feil. Tall for overdødelighet i 2020 kontra tidligere år vil da til slutt bevise at jeg eventuelt tok feil. Jeg tror ikke overdødelighet kan si noe om korona, fordi de strenge tiltakene antagelig vil eliminere sesonginfluensaen og alt annet som smitter ved nærkontakt. Det er jo det som gjør at vi har negativ overdødelighet i Norge. Men det er en logisk brist å si at det beviser at korona ikke er farlig. Det eneste det beviser er at smittevernstiltakene begrenser smitte. Og så er det jo verd å merke seg at de 535000 koronadødsfallene vi har fått på et halvt år har skjedd i en verden med lockdown og portforbud i mange land, og pandemien startet lenge etter sesonginfluensaen. De 650 000 influensadødsfallene som du vil sammenligne med derimot skjedde under helt andre forhold: De dekker hele sesongen, og det var ingen brede smittevernstiltak. Anonymkode: 184ce...8c2
Anbefalte innlegg