AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #21 Skrevet 5. juli 2020 I høst får vi masse korona smitte og flere dødsfall i Norge fordi folk ikke bryr seg om å holde avstand lenger. Så folk får takke seg sjøl for hvordan det kommer til å gå. Anonymkode: a84ca...db0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #22 Skrevet 5. juli 2020 På 19.6.2020 den 19.30, Krantz95 skrev: Lurer på hva som var feil med den posten? At vi er på vei mot flokkimmunitet var feil i den posten. andre feil som regelmessig står i dine poster: - at viruset er på retur - at influensa er verre - at tiltakene ødelegger økonomien Anonymkode: 184ce...8c2 1
Krantz95 Skrevet 5. juli 2020 #23 Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: At vi er på vei mot flokkimmunitet var feil i den posten. andre feil som regelmessig står i dine poster: - at viruset er på retur - at influensa er verre - at tiltakene ødelegger økonomien Anonymkode: 184ce...8c2 Så lenge viruset fortsetter å spre seg, så vil vi være på vei til flokkimmunitet. Viruset har vært på retur i Europa lenge. Utenfor Europa fikk mange land viruset senere, og der vil viruset også gå i retur senere. Influensa har tatt veldig mange ganger flere liv enn Covid-19. Influensa er også betydelig farligere for den unge og friske delen av befolkningen. Covid-19 er stort sett bare farlig for gamle og allerede syke. Tiltakene gir massearbeidsledighet og fattigdom og regelrett matmangel i U-land.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #24 Skrevet 5. juli 2020 På 19.6.2020 den 21.38, Krantz95 skrev: Hittil har ca 460.000 dødd av korona i hele verden. I et vanlig år dør det opptil 650.000 av influensa. Korona er foreløpig mindre ille enn influensa. For å kalle korona svært ille, burde nok antall døde være mye høyere enn influensa-døde. Når vi kommer opp i dobbelt så mange døde fra korona som fra influensa kan jeg gå med på å kalle det ille. For å kalle det svært ille bør nok korona ta minst fem ganger så mange liv som influensa. For å oppsummere: 460.000 døde (som det er nå) er mindre ille enn influensa. 1.300.000 døde er ille. 3.250.000 døde er svært ille. Koronaen mangler altså å ta noen millioner liv før man kan karakterisere den som svært ille 🙂 Du vet jævlig godt at det er langt over 500 000 som har dødd av covid19, for det har vi snakket om før. Du argumenterer uredelig hele tiden. Men du har jo innrømmet at du troller, så vi burde jo rapportere trollingen din hver gang. Anonymkode: 184ce...8c2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #25 Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Så lenge viruset fortsetter å spre seg, så vil vi være på vei til flokkimmunitet. Viruset har vært på retur i Europa lenge. Utenfor Europa fikk mange land viruset senere, og der vil viruset også gå i retur senere. Influensa har tatt veldig mange ganger flere liv enn Covid-19. Influensa er også betydelig farligere for den unge og friske delen av befolkningen. Covid-19 er stort sett bare farlig for gamle og allerede syke. Tiltakene gir massearbeidsledighet og fattigdom og regelrett matmangel i U-land. Du har helt rett. Men folk flest nekter å innse at tiltakene har langt større konsekvenser enn viruset i seg selv. Anonymkode: eb8cf...b77 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #26 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, Krantz95 skrev: Så lenge viruset fortsetter å spre seg, så vil vi være på vei til flokkimmunitet. Viruset har vært på retur i Europa lenge. Utenfor Europa fikk mange land viruset senere, og der vil viruset også gå i retur senere. Influensa har tatt veldig mange ganger flere liv enn Covid-19. Influensa er også betydelig farligere for den unge og friske delen av befolkningen. Covid-19 er stort sett bare farlig for gamle og allerede syke. Tiltakene gir massearbeidsledighet og fattigdom og regelrett matmangel i U-land. Kan du ikke bare klabbe igjen? Pretty please? Anonymkode: 184ce...8c2
Krantz95 Skrevet 5. juli 2020 #27 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare klabbe igjen? Pretty please? Anonymkode: 184ce...8c2 Nei dessverre. KG trenger noen som står for sannheten.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #28 Skrevet 5. juli 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Nei dessverre. KG trenger noen som står for sannheten. Det er IKKE du, så du kan legge ned den fanen med god samvittighet Anonymkode: 184ce...8c2
Krantz95 Skrevet 5. juli 2020 #29 Skrevet 5. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet jævlig godt at det er langt over 500 000 som har dødd av covid19, for det har vi snakket om før. Du argumenterer uredelig hele tiden. Men du har jo innrømmet at du troller, så vi burde jo rapportere trollingen din hver gang. Anonymkode: 184ce...8c2 Er du dum eller bare later du som? Posten min du siterer fra er fra 19. juni. Det var ca. 460.000 som hadde dødd når jeg skrev posten du siterte... Hvem er det som troller og lyver?
Krantz95 Skrevet 5. juli 2020 #30 Skrevet 5. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er IKKE du, så du kan legge ned den fanen med god samvittighet Anonymkode: 184ce...8c2 Det er ikke du som bestemmer på KG. Jeg fortsetter å skrive så lenge jeg selv vil 🙂 Du vet vel at KG tjener på trafikk, og jeg lager trafikk og engasjement. Så KG er glad for å ha meg her...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #31 Skrevet 5. juli 2020 19 minutter siden, Krantz95 skrev: Er du dum eller bare later du som? Posten min du siterer fra er fra 19. juni. Det var ca. 460.000 som hadde dødd når jeg skrev posten du siterte... Hvem er det som troller og lyver? Jeg la ikke merke til datoen. Beklager. Men det er jo interessant å merke seg at det har vært hele 75 000 nye dødsfall på de to ukene. Det er jo nok en indikasjon på at dette er verre enn influensa hvis det fortsetter i dette tempoet. Og den dramatiske økningen i smittetall de siste to ukene gir jo et forvarsel om at det er nettopp det det gjør. Anonymkode: 184ce...8c2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #32 Skrevet 5. juli 2020 På 19.6.2020 den 21.38, Krantz95 skrev: Hittil har ca 460.000 dødd av korona i hele verden. I et vanlig år dør det opptil 650.000 av influensa. Korona er foreløpig mindre ille enn influensa. For å kalle korona svært ille, burde nok antall døde være mye høyere enn influensa-døde. Når vi kommer opp i dobbelt så mange døde fra korona som fra influensa kan jeg gå med på å kalle det ille. For å kalle det svært ille bør nok korona ta minst fem ganger så mange liv som influensa. For å oppsummere: 460.000 døde (som det er nå) er mindre ille enn influensa. 1.300.000 døde er ille. 3.250.000 døde er svært ille. Koronaen mangler altså å ta noen millioner liv før man kan karakterisere den som svært ille 🙂 Nå er det 535 000 dødsfall, og det har vært 75 000 bare de siste to ukene. Jeg vet ikke når vi kommer til det tilfeldige tallet 1 300 000 som du har bestemt deg for er «ille», men med dagens tempo skjer det i løpet av høsten. Vi vet at vi ikke kommer en vaksine ila høsten, så det er jo overveiende sannsynlig at det er dit vi skal. Hvorfor må du vente med å innrømme at det er ille? tenker du at det kommer til å skje noe i sommer som bremser utviklingen? Når vi ser på den dramatiske økningen i smittetall siste halvdel av juni - er det ikke mest sannsynlig at totalt dødstall kommer til å akselerere? Hvorfor sitter det så langt inne å anerkjenne at dette blir ille?! Anonymkode: 184ce...8c2 1
Krantz95 Skrevet 6. juli 2020 #33 Skrevet 6. juli 2020 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det 535 000 dødsfall, og det har vært 75 000 bare de siste to ukene. Jeg vet ikke når vi kommer til det tilfeldige tallet 1 300 000 som du har bestemt deg for er «ille», men med dagens tempo skjer det i løpet av høsten. Vi vet at vi ikke kommer en vaksine ila høsten, så det er jo overveiende sannsynlig at det er dit vi skal. Hvorfor må du vente med å innrømme at det er ille? tenker du at det kommer til å skje noe i sommer som bremser utviklingen? Når vi ser på den dramatiske økningen i smittetall siste halvdel av juni - er det ikke mest sannsynlig at totalt dødstall kommer til å akselerere? Hvorfor sitter det så langt inne å anerkjenne at dette blir ille?! Anonymkode: 184ce...8c2 Nå har jeg tenkt meg om de siste ukene og har forandret mening. Fordi det ser ut som antall smittede og døde brukes politisk i enkelte land. Dermed går jeg over til det eneste som ikke kan manipuleres for å se om korona er farlig eller ikke: Overdødelighet sammenlignet med tidligere år. Blir det stor overdødelighet i 2020 er korona farlig, men blir det ikke stor overdødelighet, så er ikke korona farlig og dette viruset er ikke så ille. Fasiten får vi når 2020 er slutt. Endret 6. juli 2020 av Krantz95 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #34 Skrevet 6. juli 2020 54 minutter siden, Krantz95 skrev: Nå har jeg tenkt meg om de siste ukene og har forandret mening. Fordi det ser ut som antall smittede og døde brukes politisk i enkelte land. Dermed går jeg over til det eneste som ikke kan manipuleres for å se om korona er farlig eller ikke: Overdødelighet sammenlignet med tidligere år. Blir det stor overdødelighet i 2020 er korona farlig, men blir det ikke stor overdødelighet, så er ikke korona farlig og dette viruset er ikke så ille. Fasiten får vi når 2020 er slutt. Det ligger jo an til å bli det..? Anonymkode: fcc49...dec
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #35 Skrevet 6. juli 2020 1 hour ago, Krantz95 said: Nå har jeg tenkt meg om de siste ukene og har forandret mening. Fordi det ser ut som antall smittede og døde brukes politisk i enkelte land. Dermed går jeg over til det eneste som ikke kan manipuleres for å se om korona er farlig eller ikke: Overdødelighet sammenlignet med tidligere år. Blir det stor overdødelighet i 2020 er korona farlig, men blir det ikke stor overdødelighet, så er ikke korona farlig og dette viruset er ikke så ille. Med din historie for merkelig logikk regner jeg med at du snart kommer til å påstå at korona er sunt siden tiltakene har gjort overdødeligheten rekordlav i Norge. Anonymkode: b7aee...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #36 Skrevet 6. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med din historie for merkelig logikk regner jeg med at du snart kommer til å påstå at korona er sunt siden tiltakene har gjort overdødeligheten rekordlav i Norge. Anonymkode: b7aee...c1d Overdødeligheten rekordlav? Overdødelighet betyr at det dør flere enn det vanligvis gjør. En overdødelighet kan ikke være rekordlav, da er det ikke overdødelighet i det hele tatt. Anonymkode: 610ca...65b
Krantz95 Skrevet 6. juli 2020 #37 Skrevet 6. juli 2020 (endret) 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med din historie for merkelig logikk regner jeg med at du snart kommer til å påstå at korona er sunt siden tiltakene har gjort overdødeligheten rekordlav i Norge. Anonymkode: b7aee...c1d Blir det ikke overdødelighet i Norge i 2020, så er det fint. Hvis det skulle bli underdødelighet vil det bety at tiltakene har vært for strenge. Man bør nok legge seg på en linje som gir ca samme dødelighet som tidligere år. Det vil nok gi best risk/return-ratio. Endret 6. juli 2020 av Krantz95
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #38 Skrevet 6. juli 2020 3 timer siden, Krantz95 skrev: Nå har jeg tenkt meg om de siste ukene og har forandret mening. Fordi det ser ut som antall smittede og døde brukes politisk i enkelte land. Dermed går jeg over til det eneste som ikke kan manipuleres for å se om korona er farlig eller ikke: Overdødelighet sammenlignet med tidligere år. Blir det stor overdødelighet i 2020 er korona farlig, men blir det ikke stor overdødelighet, så er ikke korona farlig og dette viruset er ikke så ille. Fasiten får vi når 2020 er slutt. Jeg antar du skifter mening fordi du ser at synspunktet du har spammet oss ned med siden mars ikke holder. Anonymkode: 184ce...8c2
Krantz95 Skrevet 6. juli 2020 #39 Skrevet 6. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar du skifter mening fordi du ser at synspunktet du har spammet oss ned med siden mars ikke holder. Anonymkode: 184ce...8c2 Du kan anta hva du vil. Jeg skiftet mening fordi det er veldig vanskelig om ikke umulig å skille de som faktisk dør av korona eller med korona. Og det er vanskelig å vite hvor mange av de som dør ville dødd om kort tid uansett. Eller om de hadde levd videre i mange år. Tall for overdødelighet sammenlignet med tidligere år løser alle disse problemene og gir en fasit som alle kan akseptere. Uansett om man mener viruset er farlig eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #40 Skrevet 6. juli 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Du kan anta hva du vil. Jeg skiftet mening fordi det er veldig vanskelig om ikke umulig å skille de som faktisk dør av korona eller med korona. Og det er vanskelig å vite hvor mange av de som dør ville dødd om kort tid uansett. Eller om de hadde levd videre i mange år. Tall for overdødelighet sammenlignet med tidligere år løser alle disse problemene og gir en fasit som alle kan akseptere. Uansett om man mener viruset er farlig eller ikke. Hvilke politikere er det som har en interesse av å melde inn for høye koronadødsfall? Hvis koronatallene manipuleres politisk så er det vel heller slik at de rapporterer inn for lave tall. Det er jo fordelaktig for din teori. Anonymkode: 184ce...8c2
Anbefalte innlegg