Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt jobb som eiendomsmegler, men nå begynner jeg å bli litt usikker. Av de jeg vet om som er eiendomsmeglere, så maser de noe voldsomt på Facebook. Linker til boliger, inviterer til visning osv. MÅ man gjøre sånt, eller er det andre måter man kan nå ut på?

Hvordan er egentlig en jobb som eiendomsmegler? Lar det seg gå med et familieliv? Har skjønt at visninger og befaringer er mellom 17-20, noe som er upraktisk, men det er kanskje ikke visninger hver dag? Er det da fri på dagtid, eller jobber meglere 08-20?

Anonymkode: 41664...a20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du eiendomsmegler da? 🤔 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nuttinutta skrev:

Er du eiendomsmegler da? 🤔 

Nei, men det trenger jeg ikke være for å megle :) Oppfyller mao. kravene, men jeg vet ingenting om livet som eiendomsmegler. Har du noen innspill?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det! Det er blodslit! 100% provisjonslønn, som vil si at du tjener nesten ingenting i starten, men alle tror fu driter penger, for det er steriotypien. Slår du igjennom, så er jobben uforenelig med familieliv med mindre du har en vanvittig tålmodig partner. Alle ser ned på jobben din og tror du er en overbetalt idiot. 

Anonymkode: 55c0d...e51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det trenger jeg ikke være for å megle :) Oppfyller mao. kravene, men jeg vet ingenting om livet som eiendomsmegler. Har du noen innspill?

Man får vel ikke jobb som eiendomsmegler uten å være utdannet som det eller jurist?

I så fall vil jeg vite vilket firma som ansetter ufaglærte slik at jeg unngår disse i framtiden.

Anonymkode: 055c0...9cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det! Det er blodslit! 100% provisjonslønn, som vil si at du tjener nesten ingenting i starten, men alle tror fu driter penger, for det er steriotypien. Slår du igjennom, så er jobben uforenelig med familieliv med mindre du har en vanvittig tålmodig partner. Alle ser ned på jobben din og tror du er en overbetalt idiot. 

Åh, jeg frykter det. Har imidlertid ikke tenkt til å jobbe der for alltid, og har heller ingen ambisjoner om å «drite penger». Men hvis man nøyer seg med en helt alminnelig lønn, er det da forenelig med familieliv? Eller må man jobbe ræva av seg uansett? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får vel ikke jobb som eiendomsmegler uten å være utdannet som det eller jurist?

I så fall vil jeg vite vilket firma som ansetter ufaglærte slik at jeg unngår disse i framtiden.

Anonymkode: 055c0...9cd

Nei. Du har rett, det får man ikke. Firmaet ansetter selvfølgelig ikke ufaglærte. Herregud. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg frykter det. Har imidlertid ikke tenkt til å jobbe der for alltid, og har heller ingen ambisjoner om å «drite penger». Men hvis man nøyer seg med en helt alminnelig lønn, er det da forenelig med familieliv? Eller må man jobbe ræva av seg uansett? 

Det tar år å komme opp i en helt alminnelig lønn, og flere kommer aldri dit og må finne seg bokinntekter, eller slutte. Man må jobbe ræva av seg, og ikke minst jobbe ugunstige arbeidstider. I motsettning til andre som jobber kveld og helg, har du ikke en «fast turnus» å forholde deg til, så du kan ikke planlegge livet ditt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tar år å komme opp i en helt alminnelig lønn, og flere kommer aldri dit og må finne seg bokinntekter, eller slutte. Man må jobbe ræva av seg, og ikke minst jobbe ugunstige arbeidstider. I motsettning til andre som jobber kveld og helg, har du ikke en «fast turnus» å forholde deg til, så du kan ikke planlegge livet ditt. 

Akkurat nå jobber jeg 8 timer, men er 13 timer ute av hus pga pendling, så jeg er villig til lange dager så lenge jeg slipper å kaste bort så mye tid på transport. Hehe. Men jeg ser at det virkelig ikke er gunstig. Jeg tror bare det er et nødvendig skritt i den retningen jeg ønsker å gå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...