Gå til innhold

Finnes det folk som begynner på et studie bare for å vise at de er bedre en deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ei som begynte å studere noe jeg også skulle studere, hun begynte på dette lenge før meg. Hun begynte på det ikke lenge etter at jeg fortalte om planene mine, hun jobbet nok hardt med det og kom fort inn. Vet ikke om hun hadde begynt om jeg ikke hadde fortalt om det. Kan jo hende hun hadde begynt uansett, men kjenner henne godt å Vet at hun vil helst være bedre en meg i alt. Alt er liksom konkurranse med meg fra hennes side. Jeg tenker at det må være veldig lite givende å studere noe man egentlig ikke vil studere bare for å vise at man er best. Hun virket ikke overbegeistret når jeg sa jeg hadde begynt på utdannelsen. Hva tror dere? Kjenner dere noen sånne folk?

Anonymkode: 8b49e...864

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sånn. Må ikke være bedre enn alle andre, men vil være god på noe. Har studert og gjort masse som egentlig ikke interesserer meg bare for å virke bedre enn jeg er. Bli respektert på en måte siden jeg er oppfødd på kritikk og skam. Det handler ikke om folk rundt og er en karakterbrist.

Anonymkode: 90c0f...cbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler på at det er tilfellet at hun gjør det bare for å konkurrere med deg. Hvis dere er venninner så er jo gjerne det fordi dere deler litt av de samme interessene og derfor interesserer dere for samme studiet.

Men jeg kjenner folk som er sånne konkurransemennesker der det alltid bare er om å gjøre å være best, å ha rett, og å rette på andre. Det er slitsomme folk. De vil ofte bare konkurrere i de tingene de selv vet de er god/overlegen på, men viser ingen interesse for å konkurrere på andre områder.

Anonymkode: 6e9a7...fb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...