Gjest offer Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Jeg er innlagt nå. Har vært det i tre måneder. Jeg er på permisjon nå. Synes de fleste av personalet der er hyggelige. Men det er en hjelpepleier der som er så sint på meg. Siden jeg ikke tør å gå ut av døra på rommet mitt. Jeg har så mye angst og er redd for de andre menneskene. Når hun har kveldsvakt gruer jeg meg til hun kommer, fordi da er det bare henne som jobber på avdelingen. Også skal vi spise middag. Da banker hjelpepleieren på døra mi, sier nå er det middag. Også går henne. Hun vet at jeg ikke tør å komme ut alene. Og da får jeg ikke middag. Da går jeg sulten resten av dagen siden kveldsmaten så gjør henne akkurat det samme. De andre som jobber der om kvelden pleier å følge meg ut der de spiser. De er mere hyggelige mot meg fordi de vet at jeg har så angst. Også venter de. Da spiser jeg sammen med de andre. Jeg har ekstremt sosialangst og de andre personalet følger meg, bare ikke hun ene hjelpepleieren. Jeg har fortalt til henne at jeg ikke tør å gå ut alene til middagen. Men da bare ler hun av meg, og sier det ikke er farlig. Også sier hun det jeg sier og ler på en sårende måte. Hva skal jeg gjøre da? når jeg har fortalt henne at jeg ikke tør? Når alle de andre personalet der er hyggelige mot meg, men hun bare ler av meg fordi jeg er så redd. Jeg blir enda mere depremert når hun har kveldsvakten. Hjelpepleieren har også dagvakter, da er hun så hyggelig mot meg fordi da er det også andre personale tilstede. Det er bare når hun har kveldsvakt og er alene at hun er sint på meg. Jeg ligger mye i senga, fordi jeg er så sliten. De andre personalet der sier at det er bra jeg slapper av. Men når hun hjelpepleieren kommer inn og jeg ligger i senga, blir hun sint og smeller igjen døra og sier: Du bor ikke på gamlehjem.!! Da begynner jeg å gråte, og blir enda mere lei meg og vil bare hjem igjen. Jeg har ikke noe lyst til å reise tilbake siden hun ene er der. Det er ca. syv stykker som jobber der fast, og hun er en av dem. Jeg tør ikke å fortelle de andre personalet der heller fordi da føler jeg baksnakker henne. Men jeg har fortalt til hjelpepleieren at jeg ikke liker at hun gjør sånt mot meg, men da bare ler hun. Og gjør akkurat det samme dagen etter. Hva skal jeg gjøre da? Jeg føler hun mobber meg.
Gjest seroxata Skrevet 4. juli 2005 #2 Skrevet 4. juli 2005 det her høres jo helt utrolig dårlig gjort ut! Vet det ikke er lett, men du burde rett og slett forklare de andre hvordan det henger sammen, eventuelt fortelle det til noen av dine nærmeste, slik at de kan hjelpe deg! Pleiere SKAL IKKE oppføre seg slik, har overhodet ikke rett til å være slik! Mammaen min hadde også slike problemer da hun var innlagt, det var et par der som hun rett og slett ikke taklet, fordi de var spydige, og tok veldig lett på problemene hennes.. hun forklarte oss rundt seg hvordan det lå an, og så tok bestemora mi saken videre, slik at de det gjaldt fikk den smekken de fortjente! Så selv om det er veldig vanskelig, så er det nok ganske lurt... hvis ikke, så vil nok ikke ting forandre seg, dessverre:( Det er uansett for galt at du ikke skal få lov til å hvile deg, eller gå sulten! det er rett og slett simpelt gjort av pleieren! :evil: kjenner jeg blir provosert her nå...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå