AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Ser at mange kritiserer lederen sin i flere tråder, men hva er de positive sidene med lederen din? Hvordan er den perfekte lederen? Hva er det som får deg til å like sjefen din? Anonymkode: cfe5c...d9c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Løsningsorientert, omsorgsfull, humoristisk, jevnt humør, smart, ryddig, effektiv, lojal, hands on (jobber med det samme som oss og vet hva oppgavene går ut på), faglig dyktig og oppdatert. Rett og slett et fantastisk menneske som jeg liker godt og bryr meg om😊 Anonymkode: f613e...330 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 En som er hyggelig og grei men uten å bli svak(dvs lar seg bruke/tør ikke ta konflikter etc) En som er nøytral og som skjønner det når det er ansatte som prøver å leke martyr,smisker osv. Eksempelvis en ansatt som er SÅ hyggelig men leder får høre mye negativt om den ansatte. Da er det greit å ha en leder som forstår at noe er feil og ikke tenker "Men han er jo så hyggelig mot meg?" En leder som kan delegere oppgaver og som ikke har et kontrollbehov men samtidig ikke den typen som overlater alle oppgaver slik at han kan gjøre nada. En som kan gi ris og ros, ikke en som skal ta opp ting kun når det er noe negativt og ihvertfall ikke en som sier "dere" når noe er feil og "vi" når noe er riktig.. Basically en som er grei,god i jobben og som ikke lar seg lure av alt mulig. Anonymkode: 6039e...054 2
Cata Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 En som er målrettet og rettferdig, hyggelig uten å bli kompis og som tør å si fra når det er noe som er feil, men som også er "stor" nok til å innrømme det når han/hun selv har tatt feil. Generelt godt humør og humor hjelper også på. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Det verste med min sjef: urettferdig, konfliktsky, dårlig opplæring til nyansatte (og deretter suring/baksnakking når de gjør noe feil), humørsvingninger (sier iblant ikke hei), tar ikke tak i klager/konflikter, null takknemlighet, har medarbeidersamtaler kun med enkelte ansatte. Anonymkode: 595b5...c2d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 En som gir meg lønnsøkning hvert år 😁 Anonymkode: 665ed...b19 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: En som gir meg lønnsøkning hvert år 😁 Anonymkode: 665ed...b19 Det er også et poeng! Anonymkode: f613e...330
MarieLo Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 (endret) Deg selv og intuisjonen din. 🙂 Dette er et av problemene i verden. Vi blir lært opp til å følge andre, uten å ha noen gode valg å velge mellom, eller vite hva de egentlig gjør på. Og så lærer de oss at vi ikke kan stole på oss selv, at vi trenger dem for å lede oss. At de vet mye bedre enn oss og at vi skal la det være opp til de, som har peiling på det. Endret 19. juni 2020 av MarieLo
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 Det beste med min sjef: klok, forstandig, gir mye ros, baktaler absolutt ikke verken meg eller mine kollegaer, hjelper til med å prioritere hvilke oppgaver som haster, er mottakelig for innspill om å gjøre ting annerledes. Men liker også at hun viser at hun er et menneske som av og til feiler. Tror endel som klager på sjefen stiller for store krav - sjefer er ikke feilfrie, akkurat som deg. Anonymkode: 4918b...e71
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 9 minutter siden, MarieLo skrev: Deg selv og intuisjonen din. 🙂 Dette er et av problemene i verden. Vi blir lært opp til å følge andre, uten å ha noen gode valg å velge mellom, eller vite hva de egentlig gjør på. Og så lærer de oss at vi ikke kan stole på oss selv, at vi trenger dem for å lede oss. At de vet mye bedre enn oss og at vi skal la det være opp til de, som har peiling på det. ??? Dette var komplett uforståelig Anonymkode: 4918b...e71 2
MarieLo Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ??? Dette var komplett uforståelig Anonymkode: 4918b...e71 Jeg snakker mer om verdensledere, politikere og presidenter. Vi er ansvarlige for å velge våre egne ledere. Jeg leste ikke tråden, bare tittelen. Her snakkes det visst om ledere og mestere innad på arbeidsplassen/plantasjen. Men svaret mitt står likevel, den beste lederen er deg selv. Og du kan finne ut hvem du ønsker å gå sammen med og skape noe sammen med, hva enn du ønsker å gjøre i denne verden. Det trenger ikke å være én leder da, men hvor alle leder i samme retning, og alle er like mye verdt. Ikke noe hierarki og ikke noe tvang. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå