AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Jeg har har lyst å begynne å date igjen nå etter et samlivsbrudd. For et år siden var jeg igjennom en stor mageoperasjon i forbindelse med kreft og har nå et stort arr som går ned fra navlen og slutter over skambeinet. Jeg prøver å si til meg selv at arret er et tegn på jeg overlevde dette, men føler meg «stygg». Min eks sa ikke så mye verken fint eller negativt etter operasjonen. Men da var vi så å si over allerede. Tanken på å være naken og intim igjen er skummel, hvor detaljert skal jeg være på forhånd liksom? Jeg har jo ikke lyst at det skal være antennende men heller ikke en big deal.. Anonymkode: 55b58...590
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Hadde ikke brydd meg. Hadde brydd meg om hvorfor men selve arret gjør ikke noe. Anonymkode: ad990...c05 7
Hr. Aktiv Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Selve arret er ikke avtennende i seg selv, men din redsel er det. 4
pia mater Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Du kjempet og vant! Du fikk noen arr, men du overlevde! Syns du bør være vanvittig stolt over det. Viser hvor sterk person du er. Du kan fortelle en eventuell ny partner at du har operert, men unngå å nevne årsaken? Bare en liten heads up at "du forresten, jeg har et arr på magen, sånn i tilfelle du legger merke til det". Så lenge du er komfortabel og har selvtillit så vil et arr være en bagatell som ingen vil legge merke til. 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Arr er virkelig ikke noe man tenker over. Med mindre det er VELDIG synlig og i en annen farge enn huden. Da er det ok å «advare» litt om det første gang man skal ha sex. Om det er den første gangen han ser magen din. Arr er bare slik: «å ja hun har et arr.» Ingen betyding utover det. Anonymkode: 60ce7...f98 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 Magen min er full av arr.. Blindtarmbetennelse i ung alder, keisersnitt, og diverse andre operasjoner. Jeg har faktisk ALDRI tenkt tanken på at noen skulle finne det hverken usexy eller avtennende. Jeg tenker aldri over at de er der engang, for meg er de en del av historien som gjør at jeg er blitt meg.. Så, som noen skriver her, det avtennende er nok evt helst at du ikke er komfortabel med egen kropp.. Anonymkode: 5abc5...3ad 4
MarianneE Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Asså.... Jeg ble født med gastrochise (google it) på slutten av 70 tallet og ble operet da jeg var rundt 14 dager gammel. Det etterlot meg med arr som går fra rett under der navelen skulle vært og til ca 5-10 cm under der BHen går. I løpet av årene har ikke arret blitt penere, men det er en del av meg og min historie. Uten det arret ville jeg vært død nå. Jeg rotet meg litt bort her, men det er jo takket være det arret at jeg lever, og slik tror jeg du og må tenke. Jeg tror du først må akseptere din egen kropp for gjør du det så blir alt mye enklere med en ny partner.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #9 Skrevet 21. juni 2020 Nei, arr er egentlig litt badass og sexy, så lenge kroppen er veltrent og stram. Anonymkode: 3c253...972
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #10 Skrevet 21. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, arr er egentlig litt badass og sexy, så lenge kroppen er veltrent og stram. Anonymkode: 3c253...972 Fikk det litt bedre med meg selv etter å ha lest svarene i tråden her, helt til dette svaret kom... Jeg har store komplekser for magen min fordi jeg etter graviditeter har masse strekkmerker og overflødig hud. Er ellers slank. Har operert for diastase. Men magen kommer aldri til å bli stram igjen. Eller jeg vurderer operasjon til 50-60-tusen. Thank you! Anonymkode: 02c3a...c7e
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #11 Skrevet 21. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk det litt bedre med meg selv etter å ha lest svarene i tråden her, helt til dette svaret kom... Jeg har store komplekser for magen min fordi jeg etter graviditeter har masse strekkmerker og overflødig hud. Er ellers slank. Har operert for diastase. Men magen kommer aldri til å bli stram igjen. Eller jeg vurderer operasjon til 50-60-tusen. Thank you! Anonymkode: 02c3a...c7e Men det har jo ikke noe med spørsmålet ditt å gjøre, du sa du hadde kompleks for et arr bare, nevnte ingenting om andre problemer i tillegg. Arr er ikke et problem. Jeg synes arr kan være sexy. Jeg synes ikke en utrent kropp er sexy, enten den har arr eller helt glatt hud. Og jeg aner ikke hva du legger i «ellers slank», mange er slanke uten å være veltrente og stramme/ definerte muskler. At det da ikke er attraktivt for meg er vel irrelevant, veldig mange (de fleste) som ikke passer mine preferanser har både sex og fast partner... Anonymkode: 3c253...972 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #12 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har et langt arr fra brystet til musa. Tenkte mye på dette og syntes det var ubehagelig i bikini sex osv. Så treffer jeg en mann som er brokkopperert, har ikke navle, men et stort arr. Jeg kunne ikke brydd meg mindre og plutselig innså jeg hvor unødvendig alle mine bekymringer har vært. Det er bare du som bryr deg og om det er en dealbreaker for en fyr så er han ikke verdt det. Anonymkode: 881a7...f45 2
Illuminatum Skrevet 22. juni 2020 #13 Skrevet 22. juni 2020 På 19.06.2020 den 17.35, AnonymBruker skrev: Jeg har har lyst å begynne å date igjen nå etter et samlivsbrudd. For et år siden var jeg igjennom en stor mageoperasjon i forbindelse med kreft og har nå et stort arr som går ned fra navlen og slutter over skambeinet. Jeg prøver å si til meg selv at arret er et tegn på jeg overlevde dette, men føler meg «stygg». Min eks sa ikke så mye verken fint eller negativt etter operasjonen. Men da var vi så å si over allerede. Tanken på å være naken og intim igjen er skummel, hvor detaljert skal jeg være på forhånd liksom? Jeg har jo ikke lyst at det skal være antennende men heller ikke en big deal.. Anonymkode: 55b58...590 Arret betyr ingen ting. Har selv arr fra ribbena og ned. Ingen har sagt noe, annet enn små barn som er nysgjerrige
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #14 Skrevet 22. juni 2020 Arr har ikke noe å si Har en haug selv, og noen veldig store på beina. Det viser bare at vi har overlevd noe, så det er ikke noe å skamme seg over eller skjule. Anonymkode: 91a13...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #15 Skrevet 22. juni 2020 Et arr betyr ingenting. Hva skal jeg si da som har masse flekker på overkroppen grunnet sykdom som det ikke går an å fjerne? Jeg kan ikke vise meg i bikini og kan aldri dra på en strand igjen, for det syns godt. Ikke vise meg i utringede topper. Det er sårt og vondt. Skulle gitt MYE for et stort arr i stedet for dette her. Men likevel har jeg en mann. Selv om jeg ikke klarer å kle av meg på overkroppen har jeg en mann. Må ta vare på han (gjør selvfølgelig det uansett), ellers ender jeg opp alene livet ut. Vet ikke om jeg hadde fått han om jeg hadde dette da vi ble sammen. For hvem vil ha en med flekker på kroppen i vårt utseendefikserte samfunn? Du har absolutt ingenting å frykte, en som ikke vil ha deg pga et arr er ikke noe å samle på uansett. Anonymkode: ba11f...959
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #16 Skrevet 22. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et arr betyr ingenting. Hva skal jeg si da som har masse flekker på overkroppen grunnet sykdom som det ikke går an å fjerne? Jeg kan ikke vise meg i bikini og kan aldri dra på en strand igjen, for det syns godt. Ikke vise meg i utringede topper. Det er sårt og vondt. Skulle gitt MYE for et stort arr i stedet for dette her. Men likevel har jeg en mann. Selv om jeg ikke klarer å kle av meg på overkroppen har jeg en mann. Må ta vare på han (gjør selvfølgelig det uansett), ellers ender jeg opp alene livet ut. Vet ikke om jeg hadde fått han om jeg hadde dette da vi ble sammen. For hvem vil ha en med flekker på kroppen i vårt utseendefikserte samfunn? Du har absolutt ingenting å frykte, en som ikke vil ha deg pga et arr er ikke noe å samle på uansett. Anonymkode: ba11f...959 Kjære deg, jeg er sikker på at du er vakker som du er ❤️ Flekker, arr, føflekker betyr ikke noe. Jeg kjenner flere med psoriasis for eksempel (vet ikke om det er hva du har), men syns de er like fine som de uten noen merker på kroppen. Du kan gå på stranda, vise deg i bikini og gjøre alt du vil ❤️ Anonymkode: 91a13...9a0 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #17 Skrevet 22. juni 2020 Åååh, men damer da! Ser dere ikke hva som går igjen? "nei, din skavank trenger du ikke bekymre deg for, du skulle sett min". Jeg er med i samme klubben, altså.. Arr gjør ingenting. Du skulle sett strekkmerka mine 😅 så teite vi er som tror noe slikt har betydning? Anonymkode: c6989...744 1
Okapi Skrevet 22. juni 2020 #18 Skrevet 22. juni 2020 Spiller ingen rolle. Jeg har garantert styggere arr enn deg.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #19 Skrevet 22. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Arr har ikke noe å si Har en haug selv, og noen veldig store på beina. Det viser bare at vi har overlevd noe, så det er ikke noe å skamme seg over eller skjule. Anonymkode: 91a13...9a0 Veldig sant. Dere må bære arrene med stolthet 😊 Babyen min er hjerteoperert og jeg håper hun ikke vil tenkte noe negativt om arret senere 😊 Anonymkode: e86eb...a6b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #20 Skrevet 22. juni 2020 Jeg har ett arr fra puppene til skambeinet + en haug med arr etter kikhullsoperasjoner. Om den jeg puler skulle mene noe om det blir det hans problem. Det du gjør med deg selv er å tråkke deg selv ned i dritten, du har ett arr fra navlen og ned, ta deg i sammen dame. Anonymkode: 070b2...1ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå