Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg kjenner noen mennesker som alltid skal legge seg opp i hva slags klær jeg og andre mennesker har på oss... Jeg, for eksempel, føler meg ikke så komfortabel i singlet og shorts, så jeg kjører heller joggebukse og genser, selv når det er varmt ute... Det ser kanskje en smule dumt ut, men er det likevel ok å legge seg opp i andre menneskers klesvalg? Er det ok å slenge med leppa og si «Jeg fatter ikke at du holder ut med full påkledning når det er så varmt ute... Jeg orker nesten ikke å se på deg! Kan du være så snill å skifte til noen lettere klær?»? Jeg tenker at en selv bør få bestemme hva en har lyst til å ha på seg og ikke ha på seg... Det er ikke alle som elsker å vise fram kroppen sin... Hva tenker dere?

Endret av Banankaka04
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge folk ikke går naken synes jeg ingen har noe med andres påkledning å gjøre. Synes ikke det er ok i det hele tatt.

• Liker 7
Skrevet

Ikke greit, men kan være ment som en vennskapelig "jeg bryr meg ikke om hvordan kroppen din ser ut, kle deg behagelig for det der er varmt å gå med". 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også det er en uting. Jeg hatet også å kle meg i shorts og t-skjorte før. Jeg foretrakk også å kle meg helt i svart i en god tiårsperiode, og har ikke tall på hvor mange som hang seg opp i det, "Kan du ikke gå med noe med farge på, er det ikke trist å gå i sørgefarge hele tiden, er det ikke kjeeedelig å bare gå med en farge blablalba":.. Uhøflig, rett og slett. 

Anonymkode: 35444...167

• Liker 5
Skrevet

Nei det synes jeg ikke, folk kan gå kledd slik de vil og hvordan man går kledd har ingen noe med.

• Liker 3
Skrevet

Tilværelsen hadde vært så mye bedre om alle hadde nok med seg selv når det gjelder slike ting. Du bestemmer over deg, og jeg bestemmer over meg. Enkelt og greit. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusser litt når jeg ser folk med boblejakke i 22 grader, men jeg sier jo ingenting. Folk får lov å gå og svette om de vil.

Går aldri i shorts selv, pga psoriasis på leggene. Det er så stygt og jeg hater synet av mine egne legger, vil ikke vise dem frem. Så meg ser du alltid i lange bukser ute uansett temperatur. Skifter til shorts hjemme på min egen balkong bare, der ingen ser meg.

Anonymkode: 105b2...c25

Skrevet

100% enig med deg TS! Så lenge folk er komfortable selv så må de da vær så god få gå i det de vil? Hvordan påvirker det meg? Altså for min del kunne folk sprada rundt nakne om de følte for det (men det er kanskje ikke så hygenisk når man skal sette seg ned/ handle😆).

Eneste jeg har litt problem med er Niqab/finnlandshette og slikt som skjuler ansiktet helt, syntes det da er litt ukomfortabelt å ikke se ansiktene til folk. Så lenge det er 100% frivillig må man gjerne gå med hijab for min del :) 

Uansett ikke greit av denne personen å kommentere klesstilen din slik. Litt hodeløs kommentar også om du kanskje er litt større enn gjennomsnittet så bør man jo kanskje kunne forstå at du kler deg slik for å være komfortabel med deg selv - og det er helt greit!

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Banankaka04 skrev:

Hei! Jeg kjenner noen mennesker som alltid skal legge seg opp i hva slags klær jeg og andre mennesker har på seg... Jeg, for eksempel, føler meg ikke så komfortabel i singlet og shorts, så jeg kjører heller joggebukse og genser, selv når varmt ute... Det ser kanskje litt dumt ut, men er det ok å legge seg opp i andre mennesker sine klesvalg? Er det ok å slenge med leppa og si «Jeg fatter ikke hvordan du holder ut med full påkledning i denne varmen! Jeg orker nesten ikke å se på deg! Kan du være så snill å skifte til noen lettere klær?»? Jeg tenker at en selv bør få bestemme hva en har lyst til å ha på seg og ikke ha på seg... Det er ikke alle som elsker å vise fram kroppen sin... Hva tenker dere?

Nei en skal ikke legge seg oppi hva andre har på seg, men når man tar litt unormale valg så må man tåle å få noen kommentarer. For lange varme klær når det er strålende sol og varmt ute, er et unormalt valg. 

Selv ble jeg veldig nysjerrig når jeg så en mann her om dagen iført hvit brudekjole, joggesko, ryggsekk og caps 😅

Anonymkode: 46ec4...c4a

• Liker 3
Skrevet (endret)

Helt ærlig, så hadde jeg vært flau over å ta med en venninne som kledde seg i joggebuske og genser til stranden med andre venninner i kjoler og fine sommerklær fks.

Endret av Vinky
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei en skal ikke legge seg oppi hva andre har på seg, men når man tar litt unormale valg så må man tåle å få noen kommentarer. For lange varme klær når det er strålende sol og varmt ute, er et unormalt valg. 

Selv ble jeg veldig nysjerrig når jeg så en mann her om dagen iført hvit brudekjole, joggesko, ryggsekk og caps 😅

Hvorfor må man tåle å få kommentarer? Hva er det som gjør at det skal være ok at andre kommer med kommentarer av den typen? 

Anonymkode: 35444...167

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hehe, kjenner meg igjen der. Jeg er ekstrem frysepinn (grunnet hjertetransplantasjon og nedsatt blodtrykk) og går ofte med boblebukse i juni/juli/august så sant det er under 25 grader (ikke på fine steder eller i selskap selvfølgelig). Alle vennene mine vet jo hvorfor, men jeg får ofte kommentarer på det fra andre, men det går greit for min del. Har liksom aldri fått noe kjeft for det heller. Bare nyskjerrige folk.

Anonymkode: 979eb...983

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Vinky skrev:

Helt ærlig, så hadde jeg vært flau over å ta med en venninne som kledde seg i joggebuske og genser til stranden med andre venninner i kjoler og fine sommerklær fks.

Hvorfor det? 🙂 

Anonymkode: 83a09...506

Skrevet
22 minutter siden, Vinky skrev:

Stakkars venninne...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke man skal kommentere, med mindre det er en som er nærme og man kan si "jeg tror det blir varmt, kan den brettes opp på armene?" 

Utenom det synes jeg man skal holde munn. 

Anonymkode: eaa76...7a0

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 🙂 

Anonymkode: 83a09...506

Fordi det ser slaskete og upassende ut på stranden. Jeg tenker det kommer ann på settingen. Skal man på et fint utested fks hvor det er dresskode osv, også møter en av venninnene opp i haremsbukser og hettegenser fks så hadde det sett helt grusomt ut. Men jeg er så fæl at jeg er ærlig på at sånt er flaut. Syns nesten det er mer slemt å ikke si fra hvis det er veldig ille. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Vinky skrev:

Fordi det ser slaskete og upassende ut på stranden. Jeg tenker det kommer ann på settingen. Skal man på et fint utested fks hvor det er dresskode osv, også møter en av venninnene opp i haremsbukser og hettegenser fks så hadde det sett helt grusomt ut. Men jeg er så fæl at jeg er ærlig på at sånt er flaut. Syns nesten det er mer slemt å ikke si fra hvis det er veldig ille. 

Ja Gud tenk å gå i joggebukse et sted hvor folk går rundt halvnakne eller nakne.

Anonymkode: 46dc9...a06

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Vinky skrev:

Hjelpes...

Jeg velger oftest å gå med linbukser og tunika når det er varmt. Hadde noen vært flaue over meg hadde jeg blitt flau over dem.

Tror ikke vi to hadde passet som venninner uansett.

Anonymkode: 7f116...423

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig- jeg må innrømme at jeg lærte litt av denne tråden! Jeg har garantert kommentert ting som "Hvordan orker du å ha på deg så mye klær?". Dette fikk meg til å tenke på at det er en dum ting å gjøre, så det skal jeg slutte med. Takk til ts 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg :)  Hvis en venninne f.eks hadde stilt opp med tykk jakke på en varm sommerdag, så hadde jeg garantert kommet til å spørre om hun virkelig skulle ha på jakke i denne varmen. Hadde hun kommet i miniskjørt og tynn bluse på senhøst/ vinter så hadde jeg kommet til å spørre om hun ikke hadde tenkt å ha på seg noe mer.  Selv er jeg av den varme typen og har stort sett mindre klær på meg enn de fleste rundt meg, har derfor fått mange spørsmål om jeg ikke skal ha på tykk genser/ jakke el.l.  Noen ganger har jeg fått kommentarer på at jeg har en uvanlig eller spesiell klesstil, har aldri følt meg plaget av det.

Jeg synes ikke det er å "legge seg opp i" hva andre har på seg, og lurer mer på hvor dårlig selvfølelse/ selvtillit noen har hvis de blir plaget av slike kommentarer. Folk har blitt så sarte, det er jo snart ikke mulig å snakke med folk uten at de føler seg krenket, såret, latterliggjort, plaget, trakassert, invadert, stigmatisert, osv.  

Anonymkode: bcf4f...4b4

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...