AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Er det mulig å planlegge / ønske at faren ikke er involvert om man venter et barn? Anonymkode: 4332e...62b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Faren har rett til å ha kontakt med barnet. Du kan ønske det, og du kan be ham fraskrive seg ansvaret, men nei, du kan ikke nekte en far å ha kontakt med sitt eget barn. Anonymkode: 0c34e...138 4
Sokkar Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Det er lov å ønske seg hva som helst.. Men om det er far og barnet sitt ønske er en helt annen ting. Og det er spesielt barnet du skal tenke på. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 få barn med en donor neste gang, problem løst Anonymkode: b68a0...c8a 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Hvis han ikke vet at du er gravid kan du flytte til en annen del av landet før han finner det ut, og bare ikke melde han inn som far. Det hadde jeg gjort om jeg var i din situasjon. Anonymkode: bcd03...c90 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Nei, det synes jeg er en veldig egoistisk ting å gjøre både ovenfor faren og barnet! Anonymkode: 44914...98b 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren har rett til å ha kontakt med barnet. Du kan ønske det, og du kan be ham fraskrive seg ansvaret, men nei, du kan ikke nekte en far å ha kontakt med sitt eget barn. Anonymkode: 0c34e...138 Feil. Det er barnet som har rett på kontakt Anonymkode: d88f1...d8d 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Feil. Det er barnet som har rett på kontakt Anonymkode: d88f1...d8d Ja, barnet har rett på kontakt, men faren har OGSÅ rett på kontakt... https://www.familierettsadvokater.no/barnefordeling/samversrett/ Anonymkode: 0c34e...138
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 Sorry, dette er en pakkeløsning. Barnet og far har rett til å ha kontakt med hverandre. Anonymkode: c5f03...eee 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 Personlighet er arvelig, hvor lurt er det å få barn med en fjott? Anonymkode: 09764...538 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 Så ikke bli gravid med en person du ikke vil skal være far til ditt barn. Hvor vanskelig kan det være? Anonymkode: 8023d...54f 11
Sirah Skrevet 19. juni 2020 #12 Skrevet 19. juni 2020 Beklager TS, men faren er en del av pakka. Med mindre faren ikke ønsker det selv, men det regner jeg med at han gjør siden du skriver her?
Drizzt Skrevet 19. juni 2020 #13 Skrevet 19. juni 2020 (endret) 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å planlegge / ønske at faren ikke er involvert om man venter et barn? Anonymkode: 4332e...62b Du kan ikke planlegge at faren ikke er involvert i barnets liv eller at barnet ikke ønsker å ha faren sin involvert. Du høres ut som en egoist som ikke tar hensyn til andre enn seg selv. Hvis du absolutt vil frarøve barnet ditt kjennskap til sin far, bruk ivf i utlandet. Endret 19. juni 2020 av Drizzt 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #14 Skrevet 19. juni 2020 7 minutter siden, Drizzt skrev: Du kan ikke planlegge at faren ikke er involvert i barnets liv eller at barnet ikke ønsker å ha faren sin involvert. Du høres ut som en egoist som ikke tar hensyn til andre enn seg selv. Hvis du absolutt vil frarøve barnet ditt kjennskap til sin far, bruk ivf i utlandet. Nå dømmer du helt uten å vite noe om omstendighetene. Hva om ts ikke vil at denne mannen skal ha noe med barnet/henne å gjøre fordi han er voldelig, har misbrukt henne seksuelt, eller på annet vis er skadelig for henne/barnet? Hva om hun ikke ønsker kontakt for å beskytte barnet? Anonymkode: 0c34e...138 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #15 Skrevet 19. juni 2020 Nå kjenner ikke jeg faren, eller omstendighetene rundt. Men at det skal være så lett for damer (ja, jeg er dame selv) å bare velge å ikke inkludere faren, eller drite i å skrive han opp som far. Hadde det vært omvendt hadde det blitt ramaskrik. (Men det er jo ikke fysisk mulig å bli mor uten å vite det) Håper isåfall du har en fryktelig god grunn til å utelate han, og ikke bare fordi du er sær. Anonymkode: 42a55...f5c 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #16 Skrevet 19. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå dømmer du helt uten å vite noe om omstendighetene. Hva om ts ikke vil at denne mannen skal ha noe med barnet/henne å gjøre fordi han er voldelig, har misbrukt henne seksuelt, eller på annet vis er skadelig for henne/barnet? Hva om hun ikke ønsker kontakt for å beskytte barnet? Anonymkode: 0c34e...138 De har fortsatt rett til kontakt med hverandre og dermed må ts ha barnefar i livet sitt. Jeg har en venninne som ble gravid etter voldtekt - og selv om mannen ble dømt til fengsel for voldtekten ble han likevel tildelt samværsrett og moren må kjøre/bringe barnet til voldtektsmannen annenhver helg. Denne rettigheten til kontakt med foreldre står ekstremt sterkt. Anonymkode: c5f03...eee 2
Drizzt Skrevet 19. juni 2020 #17 Skrevet 19. juni 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå dømmer du helt uten å vite noe om omstendighetene. Hva om ts ikke vil at denne mannen skal ha noe med barnet/henne å gjøre fordi han er voldelig, har misbrukt henne seksuelt, eller på annet vis er skadelig for henne/barnet? Hva om hun ikke ønsker kontakt for å beskytte barnet? Anonymkode: 0c34e...138 Jeg tror du hoppet over ordet ''planlegge'' i hovedinnlegget. Nå spekulerer du voldsomt her uten å vite noe om omstendighetene, som du så fint skrev det. TS har ikke gitt noen indikasjoner på at det er tilfelle. Uansett har barnet rett til å ha faren i sitt liv med mindre han er direkte farlig for barnet. At han ikke kommer overens med mor er en ting. Mange menn er dårlige ektefeller, men veldig gode fedre.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #18 Skrevet 19. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis han ikke vet at du er gravid kan du flytte til en annen del av landet før han finner det ut, og bare ikke melde han inn som far. Det hadde jeg gjort om jeg var i din situasjon. Anonymkode: bcd03...c90 Hvorfor hadde du det? Du aner jo ikke noe om situasjonen til ts! Hvis han er farlig er det én ting, hvis hun er uenig med han og bare ønsker barnet alene, er hun fryktelig egoistisk ovenfor far og barn. Anonymkode: f1878...a55 1
tussi84 Skrevet 19. juni 2020 #19 Skrevet 19. juni 2020 Beklager, men det å forholde deg/samarbeide med barnefar i minst 18 er noe du må gjøre så lenge ikke faren fraskriver seg ansvaret helt. Barnet har rett til samvær med begge foreldrene. Selv om faren skulle være voldelig eller har gjort noe mot barn eller deg, så har barnet fortsatt rett på samvær. I de tilfellene vil samværene mellom barn og far foregå med tilsyn da, og mest sannsynlig ikke bli så ofte. Uanettt hvor mye drittsekk du mener BF er, så er det barnets behov som kommer først og ikke dine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå