Gå til innhold

Hvorfor dette uttrykket med rebell i kjellerleiligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke dette uttrykket? Altså, hvorfor skulle folk være rebeller i akkurat en kjellerleilighet? Betyr det at folk i kjellerleiligheter er fattige? Ofte er det jo studenter med lyse fremtidsutsikter som bor sånn. Så bare fordi de ikke har foreldre som kan eller vil bidra så de kan bo et ordentlig sted så er de liksom tapere i kjellerleiligheten? 

Anonymkode: 8512a...bce

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er laget av folk som ikke forstår at tastaturkrigere ikke nødvendigvis bor i kjellern til mor.

En unødvendig og fordummende mening.

Anonymkode: edfc4...9d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Typisk taper som bot hjemme hos far og mor og sprer rasistiske kommentarer på nettet. Det er min tolkning. 

Anonymkode: 9aab3...e35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk taper som bot hjemme hos far og mor og sprer rasistiske kommentarer på nettet. Det er min tolkning. 

Trodde det var kjellerleilighet også om man leier som student. For da blir jo meningen en helt annen, nemlig at man er en taper om man ikke har foreldre som bidrar. De færreste kan bo veldig fint om man ikke har foreldre som bidrar under studiene og mange leier dermed en kjeller. Jeg studerer medisin og må bo i en kjeller liksom. Ville ikke kalt meg en taper likevel bare fordi jeg må klare alt uten foreldrehjelp. Bor jo ikke slik etter studiet. 

Anonymkode: 8512a...bce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi et eksrmpel på akkurat det jeg mente.

Anonymkode: edfc4...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er voksne mennesker godt over etableringsalder som leier kjellerleilighet det menes.

Anonymkode: 086a3...a70

Skrevet

Hva er galt med å ha kjellerleilgihet da?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Hva er galt med å ha kjellerleilgihet da?

Kanskje det er mer status å sitte på toppen, som eier av huset? I kjelleren sitter leieboere som typisk ikke har råd til å kjøpe hus selv, eller ikke får lån pga diverse snusk i betalingshistorikken.

Anonymkode: 580be...d84

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er mer status å sitte på toppen, som eier av huset? I kjelleren sitter leieboere som typisk ikke har råd til å kjøpe hus selv, eller ikke får lån pga diverse snusk i betalingshistorikken.

Anonymkode: 580be...d84

Vel, men den kjellerleiligheten er svalere nå i varmen....

AnonymBruker
Skrevet

Karpe får holde på med sine ytringer fra ytre venstre helt fritt. Og bidrar derfor til stereotypien og diskrimineringen om folk i kjellerleiligheter som har fått et nedverdigende rykte.

Anonymkode: 4bac3...07b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er et språklig bilde på at det er lett å være i mot alt og alle når du ikke ser de du "kriger mot" ansikt til ansikt.

Anonymkode: 59a85...371

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...