Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er første året ditt, og du opplever at du har forstått oppgaven og besvart den greit, kan det kanskje være at du har gjort noe feil med kildehenvisningene? Dette er svært strengt og et arbeid som må gjøre pinlig nøyaktig. 

Anonymkode: b336c...079

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å høre med sensor om begrunnelsen til karakteren ?

Anonymkode: b9894...2d7

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så jævlig deppa og skuffa! Jeg har jobbet knallhardt gjennom hele semesteret, lest og koblet pensum, snakket med studiekamerater og what not. Hvordan i helvette kunne jeg få en E 🤯 jeg står jo, men en E er jo helt latterlig 😭😭 skal be om begrunnelse på den og ut fra det vurdere om det lønner seg å klage.... shit altså. Jeg har nå lest over eksamen og oppgaven igjen, å jeg klarer ikke å se hva jeg har gjort som er så feil 😭

trengte bare en utblåsning... for det her ble en skikkelig dritt dag... nå skal jeg stikke å kjøpe meg en is 😞

Anonymkode: a9f03...ea8

Ja be om begrunnelse. Har vært der selv, og jeg forsto virkelig ikke hva som var greia 🤯

Jeg husker ikke forklaringen, men var ikke særlig fornøyd med den. Klaget ikke da jeg ikke ville stryke, men tok faget en gang til, samme karakter 😕 tror ikke jeg fikk formidlet mine kunnskaper på en god måte, for oppgaver jeg gjorde hjemme gikk helt fint. Aldri enkelt med eksamener altså!

Men gå ut og kjøp deg en is. Prøv å slapp av. Akkurat nå får du ikke gjort en eneste ting, annet enn å be om begrunnelse og vente. 

Anonymkode: 3e808...9d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be om å få begrunnelse. Å bomme på problemstillinger og referanser i en ellers god tekst kan gjøre at karakteren raser nedover uten at du forstår hvorfor. 

Anonymkode: db09b...30c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har bare misforstått oppgaven. Det kan skje den beste! Jeg har E på vitnemålet, faktisk to, og jeg fikk meg en god jobb likevel. Det går helt fint. Noen ganger så glipper det, og det betyr ikke at du er dårlig av den grunn. 

Anonymkode: 86316...a5e

• Liker 5
Skrevet

Kan du klage? Rykker du ned stryker du og kan gå opp igjen. Rykker du opp er jo det en bonus 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så jævlig deppa og skuffa! Jeg har jobbet knallhardt gjennom hele semesteret, lest og koblet pensum, snakket med studiekamerater og what not. Hvordan i helvette kunne jeg få en E 🤯 jeg står jo, men en E er jo helt latterlig 😭😭 skal be om begrunnelse på den og ut fra det vurdere om det lønner seg å klage.... shit altså. Jeg har nå lest over eksamen og oppgaven igjen, å jeg klarer ikke å se hva jeg har gjort som er så feil 😭

trengte bare en utblåsning... for det her ble en skikkelig dritt dag... nå skal jeg stikke å kjøpe meg en is 😞

Piss og drit i den E`n. Jobb hardt videre. Men, det er veldig viktig å finne ut av hva som gikk galt.

Anonymkode: 88280...cdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Okei, nå fikk vi sensorveiledning og jeg ser hvor jeg har bommet 😞 jeg har rett og slett misforstått oppgaven, så å klage vil nok ikke gjøre noe.. men jeg tar det til meg og ser fremover til neste semester. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, nå fikk vi sensorveiledning og jeg ser hvor jeg har bommet 😞 jeg har rett og slett misforstått oppgaven, så å klage vil nok ikke gjøre noe.. men jeg tar det til meg og ser fremover til neste semester. 

Den er kjip. Håper det går bedre neste semester. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvilket studium du går. På mitt hadde vi begrensede opptakskvoter, men hvis man strøk fikk man et «gratis» forsøk neste semester. Derfor var det all grunn i verden å klage, for enten så fikk man bedre eller den samme, eller så fikk man ta ny eksamen uten at det gikk på bekostning av antall gjentagelsesforsøk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🍿

Anonymkode: a7aef...00e

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvilket studium du går. På mitt hadde vi begrensede opptakskvoter, men hvis man strøk fikk man et «gratis» forsøk neste semester. Derfor var det all grunn i verden å klage, for enten så fikk man bedre eller den samme, eller så fikk man ta ny eksamen uten at det gikk på bekostning av antall gjentagelsesforsøk. 

Hadde jeg strøket kunne jeg tatt ny eksamen i august, men akkurat nå kjenner jeg at jeg bare ønsker å gå videre. Jeg har to år til så jeg har tid til å fikse det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er kjip. Håper det går bedre neste semester. 

Tar lærdom av det, ikke så mye annet å gjøre :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyder på at du ikke har forstått oppgaven.

Anonymkode: ab4a0...925

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg strøket kunne jeg tatt ny eksamen i august, men akkurat nå kjenner jeg at jeg bare ønsker å gå videre. Jeg har to år til så jeg har tid til å fikse det. 

Er det så farlig med noen dårlige karakterer da? Hva studerer du? Med mindre det er juss er det vel ikke så mange arbeidsgivere som bryr seg.

Anonymkode: 716f6...ffd

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det så farlig med noen dårlige karakterer da? Hva studerer du? Med mindre det er juss er det vel ikke så mange arbeidsgivere som bryr seg.

Anonymkode: 716f6...ffd

Selv på jussen er det ingen som bryr seg om en E i første avdeling om du har gode karakterer resten av studiet. Da kan man jo heller bare ta den opp etterhvert for å «pynte» vitnemålet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, maskinisten skrev:

Selv på jussen er det ingen som bryr seg om en E i første avdeling om du har gode karakterer resten av studiet. Da kan man jo heller bare ta den opp etterhvert for å «pynte» vitnemålet.

Jada, og jeg har en E på fjerdeåret på jussen, og jeg er advokatfullmektig likevel 🤷🏼‍♀️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ender ofte med D på skoleeksamen selv, men har tatt emner som også krever gruppeoppgaver som har gjort at dette har hevet karakteren. Feks fått A i gruppeoppgaven så fått B som standpunkt. Har du noen slike fag? Kanskje du får bedre karakterer på hjemmeeksamen også? Om du kan velge fag?

Anonymkode: 95729...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyder på at du ikke har forstått oppgaven.

Anonymkode: ab4a0...925

Det er det jeg ikke har gjort ja, fikk sensorveiledningen nå 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ender ofte med D på skoleeksamen selv, men har tatt emner som også krever gruppeoppgaver som har gjort at dette har hevet karakteren. Feks fått A i gruppeoppgaven så fått B som standpunkt. Har du noen slike fag? Kanskje du får bedre karakterer på hjemmeeksamen også? Om du kan velge fag?

Anonymkode: 95729...eaf

Har dessverre få karakterer, vi får godkjent/ikke godkjent på alt omtrent 🤦🏼‍♀️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...