Pleier Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Hvor mange mener du er mange nok venner? Inspirert av sexycats tråd.
Gjest Violetta Skrevet 3. juli 2005 #2 Skrevet 3. juli 2005 Det er vel ikke mulig å ha noe eksakt antall på. Så mange venner som du har tid til og føler du trenger selv er vel passe.
Kristin S Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 Enig med Tante Fiolett ja. Vanskelig å si et antall! Er jo fint å ha mange venner, men enda viktigere er det å ha virkelig gode venner. Som alltid stiller opp og er der for deg. Jeg har mange venner, men det er jo ikke alle som står meg like nær!
mari Skrevet 4. juli 2005 #5 Skrevet 4. juli 2005 tror ikke det har noe med antall å gjøre. Jeg er dårlig til å holde kontakt med "venner" som jeg ikke ser ofte. Men de jeg holder kontakt med (om enn sporadisk til tider) er veldig gode venner. Og jeg vil heller ha 10 gode venner, enn hundre som jeg nesten ikke har kontakt med.
Gjest lilletroll Skrevet 4. juli 2005 #6 Skrevet 4. juli 2005 Man kan vel ikke få for mange venner? Jeg føler meg nesten venneløs til tider, men er jo ikke det...har ei som jeg kaller bestevenninnen min og to-tre andre som jeg føler er gangske nær. De andre vil jeg vel også definere som venner, men det er ikke mennesker jeg bare ringer for å slå av en prat liksom. SKulle gjerne hatt flere venner jeg bare kunne ringe en kveld, eller finne på noe sammen med, men sånn er det nå altså ikke.
Tusseline Skrevet 6. juli 2005 #7 Skrevet 6. juli 2005 snakker vi kvalitet eller kvantitet? Der synes jeg også poinet ligger.
Gjest GreenSky Skrevet 6. juli 2005 #8 Skrevet 6. juli 2005 Jeg har vel sånn moderat, hverken haugevis eller få.
Gjest Pelle Skrevet 7. juli 2005 #9 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har vel nok av bekjente, men ingen som jeg føler jeg kan dele sjela med. Hadde det en gang, men den vennen er borte nå og jeg føler en evig sorg etter dette vennskapet som gikk tapt. Jeg er vel av den typen som foretrekker få og nære venner og savner det veldig. Kan prate og jatte med mange bekjente, tar en tur på byen med dem, men inni meg føler jeg et stort tomrom.
Gjest gjesten Skrevet 7. juli 2005 #10 Skrevet 7. juli 2005 Mange nok venner kan man vel aldri få. MEN problemet er jo å klare å holde kontakten med alle. Selv har jeg 4-5 virkelig gode venner som det ikke gjør noe om det går lenge mellom hver gang vi møtes. Dette er venner som stiller opp og som virkelig bryr seg om meg (og vise versa). Må innrømme at jeg har mer tro på kvalitet enn kvantitet,men nå har jeg aldri vært vant til å ha mange gode venner rundt meg. Bekjente (tidligere kollegaer, studievenner etc) derimot, det har jeg utrolig mange av. Dette er mennesker som jeg prater med om jeg treffer de på gata, men ikke nødvendigvis vil ringe for å finne på noe en tilfeldig kveld.
Gjest Aloha Skrevet 7. juli 2005 #11 Skrevet 7. juli 2005 Er enig med de fleste over her at kvalitet er viktigere enn antall. Mange nok venner har man vel så lenge man ikke føler seg alene. Dersom man vet at man alltid har noen man kan ringe når man føler seg nedfor, som forstår deg og er lojal. Noen du kan ta en real fest med og som kan ha det hyggelig med uansett om man sitter hjemme og ser tv eller legger ut på reise sammen. Da er det ikke så viktig om vennekretsen består av 2-3 personer eller 20. Syns det viktigste er at man føler man har tid og overskudd til å pleie de vennskapene som betyr noe for en. Det er nok veldig individuelt.
Gjest Aloha Skrevet 7. juli 2005 #12 Skrevet 7. juli 2005 Er enig med de fleste over her at kvalitet er viktigere enn antall. Mange nok venner har man vel så lenge man ikke føler seg alene. Dersom man vet at man alltid har noen man kan ringe når man føler seg nedfor, som forstår deg og er lojal. Noen du kan ta en real fest med og som kan ha det hyggelig med uansett om man sitter hjemme og ser tv eller legger ut på reise sammen. Da er det ikke så viktig om vennekretsen består av 2-3 personer eller 20. Syns det viktigste er at man føler man har tid og overskudd til å pleie de vennskapene som betyr noe for en. Det er nok veldig individuelt. Venner betyr alt for meg! :-)
Gjest Darcy Skrevet 12. juli 2005 #13 Skrevet 12. juli 2005 Jeg vil heller ha færre venner som står meg nær enn en hel haug med bekjente jeg bare kjenner halvveis.
Gjest hjertesukka Skrevet 12. juli 2005 #14 Skrevet 12. juli 2005 - "Hun hadde mange bekjente,men ingen venner" De fleste av oss har vel et par-tre fortrolige venner, som man forteller det meste til og kan stole paa, mens vi har en hel haug med bekjente gjennom jobb, naboskap, familie og skolegang. Og saa har jeg noen som jeg kaller for "julekort-venner".
Pimbila Skrevet 12. juli 2005 #15 Skrevet 12. juli 2005 Har ikke så mange her jeg bor nå, så hvis du bor i Drammensområdet send meg en PM
Gjest Embla s Skrevet 12. juli 2005 #16 Skrevet 12. juli 2005 Venner får man aldri nok av, men ulike venner har ulike funskjoner!
Gjest Guest Skrevet 12. juli 2005 #17 Skrevet 12. juli 2005 Jeg trives med å ha 2 gode venner som jeg kan si alt til. Hvis jeg hadde giddet å jobbe for det kunne jeg ha hatt drøssevis med "venner": men jeg er ikke særlig god på å holde kontakten over lengre tid. Jeg har flyttet en del, studert flere steder, bodd i utlandet osv., og er kjempefornøyd med å ha de to ulike gode venninnene jeg har fortsatt. Vi treffes ikke alltid så ofte, de har fått barn osv., men de er der. Så treffer en jo alltids på en del bekjente gjennom jobb og fritidsaktiviteter. De kommer og går, men man er hvertfall sosial. Og vil man ikke være sosial er vel det helt greit så lenge det er selvvalgt.
Cr@sh Skrevet 12. juli 2005 #18 Skrevet 12. juli 2005 tror ikke det har noe med antall å gjøre. Jeg er dårlig til å holde kontakt med "venner" som jeg ikke ser ofte. Men de jeg holder kontakt med (om enn sporadisk til tider) er veldig gode venner. Og jeg vil heller ha 10 gode venner, enn hundre som jeg nesten ikke har kontakt med. ← Signerer! Heller 3 gode venner enn maaange bekjente mener nå jeg!
Gjest Vindelspev Skrevet 12. juli 2005 #19 Skrevet 12. juli 2005 Jeg trives ikke som del av en større flokk mer eller mindre overflatiske venner. Jeg er avhengig av få (to, tre) nære venner. Øver meg på å bli flink til å danne nettverk av "bare" bekjente også, sikkert lurt det.
koldbruna Skrevet 12. juli 2005 #20 Skrevet 12. juli 2005 Jeg har ett par venner jeg ser på som virkelige gode venner og som jeg stoler 100 % på.Har mange bekjente men kan dessverre ikke kalle de venner av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå