Gå til innhold

Hvordan er det med sykepenger som ferievikar i kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått turnus for hele sommeren. Terskelen for å holde seg hjemme fra sykehjem ved f.eks forkjølelse er jo veldig lav, spesielt i disse tider. Lurer derfor på hvordan reglene er for dette? Hva kan jeg forvente om jeg blir nødt å holde meg hjemme? Vet at man må ha vært ansatt så og så lenge før man har rett til å bruke egenmelding.

Anonymkode: 65deb...1b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får heldigvis ikke en krone i sykepenger før du har jobbet i fire uker, så da tenker jeg motivasjonen din for å holde seg på jobb steg litt. Hilsen en som er lei ferievikarer som tror de kan ta ut sykepenger fra dag 1. 

Anonymkode: e0634...5b4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du får heldigvis ikke en krone i sykepenger før du har jobbet i fire uker, så da tenker jeg motivasjonen din for å holde seg på jobb steg litt. Hilsen en som er lei ferievikarer som tror de kan ta ut sykepenger fra dag 1. 

Dette var utrolig unødvendig og forutinntatt av deg. Jeg sliter ikke med motivasjonen og har ingen planer om å skulke. Anbefaler deg å lese hovedinnlegget en gang til og så komme med en beklagelse. Makan til holdning.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får vel bare risikere å ta livet av de gamle ved å potensielt smitte de med korona da. Hvem faen bryr seg om det liksom, så lenge ferievikarer går på jobb hver jævla dag.

Anonymkode: 01734...5ad

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Opp!

AnonymBruker
Skrevet

Lurer fortsatt på dette

AnonymBruker
Skrevet

Du må jobbe i 8 uker for å kunne bruke egenmelding, og 4 uker for sykemelding. I min jobb i kommunen mener jeg vi fikk beskjed om at pga Corona er det 4 uker for egenmelding også. Hvis du kommer rett fra en annen jobb, så er det mulig du har opparbeidet rettigheter fra før. 

Anonymkode: c2b4c...53d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sykemelding når som helst, men 4 uker er grensen for når du kan få sykepenger. 

Anonymkode: c2b4c...53d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Så hvis jeg havner i den situasjonen at jeg blir forkjølet/syk og må sykemelde meg, så får jeg betalt for de vaktene jeg står oppført på når jeg er syk?

Jeg har vært ansatt hos en privat bedrift i tre år hvor jeg var lærling i to av de, men det siste året har det kun vært på deltid ved siden av studier. Er dette noe som kan påvirke rettighetene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...