AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Har fått turnus for hele sommeren. Terskelen for å holde seg hjemme fra sykehjem ved f.eks forkjølelse er jo veldig lav, spesielt i disse tider. Lurer derfor på hvordan reglene er for dette? Hva kan jeg forvente om jeg blir nødt å holde meg hjemme? Vet at man må ha vært ansatt så og så lenge før man har rett til å bruke egenmelding. Anonymkode: 65deb...1b0
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Du får heldigvis ikke en krone i sykepenger før du har jobbet i fire uker, så da tenker jeg motivasjonen din for å holde seg på jobb steg litt. Hilsen en som er lei ferievikarer som tror de kan ta ut sykepenger fra dag 1. Anonymkode: e0634...5b4 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får heldigvis ikke en krone i sykepenger før du har jobbet i fire uker, så da tenker jeg motivasjonen din for å holde seg på jobb steg litt. Hilsen en som er lei ferievikarer som tror de kan ta ut sykepenger fra dag 1. Anonymkode: e0634...5b4 Dette var utrolig unødvendig og forutinntatt av deg. Jeg sliter ikke med motivasjonen og har ingen planer om å skulke. Anbefaler deg å lese hovedinnlegget en gang til og så komme med en beklagelse. Makan til holdning. Anonymkode: 65deb...1b0 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får heldigvis ikke en krone i sykepenger før du har jobbet i fire uker, så da tenker jeg motivasjonen din for å holde seg på jobb steg litt. Hilsen en som er lei ferievikarer som tror de kan ta ut sykepenger fra dag 1. Anonymkode: e0634...5b4 Får vel bare risikere å ta livet av de gamle ved å potensielt smitte de med korona da. Hvem faen bryr seg om det liksom, så lenge ferievikarer går på jobb hver jævla dag. Anonymkode: 01734...5ad 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #6 Skrevet 22. juni 2020 Lurer fortsatt på dette Anonymkode: 65deb...1b0
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #7 Skrevet 22. juni 2020 Du må jobbe i 8 uker for å kunne bruke egenmelding, og 4 uker for sykemelding. I min jobb i kommunen mener jeg vi fikk beskjed om at pga Corona er det 4 uker for egenmelding også. Hvis du kommer rett fra en annen jobb, så er det mulig du har opparbeidet rettigheter fra før. Anonymkode: c2b4c...53d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #8 Skrevet 22. juni 2020 Du kan få sykemelding når som helst, men 4 uker er grensen for når du kan få sykepenger. Anonymkode: c2b4c...53d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2020 #9 Skrevet 22. juni 2020 Takk for svar! Så hvis jeg havner i den situasjonen at jeg blir forkjølet/syk og må sykemelde meg, så får jeg betalt for de vaktene jeg står oppført på når jeg er syk? Jeg har vært ansatt hos en privat bedrift i tre år hvor jeg var lærling i to av de, men det siste året har det kun vært på deltid ved siden av studier. Er dette noe som kan påvirke rettighetene? Anonymkode: 65deb...1b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå