AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 jeg må velge strømleverandør, og lurte på om det er noen som er bedre eller verre enn andre. er førstegangskjøper uten erfaring🙈 Anonymkode: c3bb2...736
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Å sammenligne strømpriser er et helvete. Du kan jo prøve her: https://www.elskling.no/ Anonymkode: 2246a...5c8
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å sammenligne strømpriser er et helvete. Du kan jo prøve her: https://www.elskling.no/ Anonymkode: 2246a...5c8 Denne anbefaler jeg ikke å bruke. Denne tar jo med kampanjer som varer 1 mnd, i tillegg havner mange nede på listen om de ikke gidder å betale for «tjenesten» mange strømleverandører har også gode tilbud om du tar en tlf til dem. kjør på med los avtale om du er Coop medlem, eller gå inn på hjemmesidene til levra dørene. Anonymkode: 11b94...32f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Anbefaler tibber. Strømregningen er halvert. Eneste negative er at strømregning og nettleie kommer i hver sin regning. Angrer så på at jeg ikke byttet til tibber for lenge siden. Anonymkode: 81e49...59c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler tibber. Strømregningen er halvert. Eneste negative er at strømregning og nettleie kommer i hver sin regning. Angrer så på at jeg ikke byttet til tibber for lenge siden. Anonymkode: 81e49...59c Er du sikker på at det er på grunn av Tibber strømregningen er halvert? Hos meg har den blitt 4 ganger lavere siste tiden pga bort i mot gratis strøm i markedet. Sportprisen er nå på 1-2øre pr kwt. Om du bruker 1000kWt pr måned så er strømprisen i en spotavtale altså 10-20 kroner. Har selv et påslag på fast 9 kr pr måned, så altså 19-29kr pr måned - Det er altså ikke her man har mest å spare, en så lenge man har spotavtale med minimalt tillegg. Anonymkode: 72964...22d
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #8 Skrevet 20. juni 2020 Kan det vises til et regnestykke som forteller hvordan strømregningen halveres? Jeg betaler i dag spotpris uten påslag for strømmen. Selger Tibber strømmen til en pris langt under spotpris? Anonymkode: 1c0cd...536
The_Stig Skrevet 20. juni 2020 #9 Skrevet 20. juni 2020 (endret) Med dagens strømpriser så er ikke Tibber billigst, de kan tyne noen få kroner på spotpris ved å styre elbil-lader til billigste tid på døgnet, men de tar 39 kroner pr måned i fastpris - og det uten å samle faktura på strøm og nettleie. Tror mange blir blendet av den fakturaen fra Tibber som jo av den grunn blir veldig liten. Jeg har Gudbrandsdal energi som ikke kjører lokkepriser eller som Tibber - ikke spesifisert pris, men leverer gode avtaler over tid og leverer samlet faktura (Finnes selvfølgelig mange tilsvarende som GE). Pr nå har de spotprisavtale uten pålegg med et fastbeløp på 9 kroner for fakturahåndtering. Tibber må bare på grunn av fastprisen slå spotpris med mer en 30kr for å være billigere. Og videre halvere spotpris for å halvere strømregning (noe de selvfølgelig ikke klarer, om du ikke lader mange biler hele døgnet) For alle i vårt land er det nettleien som koster penger, og den får vi dessverre ikke gjort noe med (foruten å flytte til en kommune med lavere nettleie) I tider med høy strømpris derimot så er nok Tibber mer aktuell å vurdere, spesielt om man har elbil og lader som er koblet mot Tibber. Endret 20. juni 2020 av The_Stig
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #10 Skrevet 20. juni 2020 ts her. først bestemte jeg meg for tibber, og lastet ned appen. men etter iherdige forsøk på å logge meg inn, ga jeg opp. hater sånn robot chat og. så jeg ringte på gamlemåten til norges energi, og de ordnet alt. slipper å kontakte nettleie leverandør selv. og de hadde noen gode forsikringer. tibber er sikkert kjempebra, men for meg er det enkleste svæææært ofte best😁 Anonymkode: c3bb2...736
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #11 Skrevet 20. juni 2020 Du finner den beste avtalen på bytt.no ved skrive inn postnummeret ditt. Anonymkode: 26a82...45f
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #12 Skrevet 20. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det vises til et regnestykke som forteller hvordan strømregningen halveres? Jeg betaler i dag spotpris uten påslag for strømmen. Selger Tibber strømmen til en pris langt under spotpris? Anonymkode: 1c0cd...536 Jeg har sjekket litt videre her og det var ikke så lett å finne de faktiske prisene til Tibber. Fant til slutt ut at prisen er 39 kr per mnd og spotpris + påslag 1,5 øre per kWh. Da er jo ikke Tibber blant de billigste på strøm og halvering av strømregningen er kun mulig dersom du i utgangspunktet har et av de dyreste strømavtalene på markedet. Hadde du i stedet byttet til billigste strømleverandør ville du spart ennå mer. Anonymkode: 1c0cd...536
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #13 Skrevet 20. juni 2020 Tibber er ikke noe mer magisk enn andre strømleverandører - e kjøper strømmen fra samme strømbørs og ingen får "spesialpris" der. Det eneste Tibber er bra for er dersom man har elbil eller smarthus-løsning - poenget med Tibber er å få samtidsoversikt over forbruket slik at man kan styre strømforbruket sitt etter når det er billigst. Men utover det så er det bare en helt vanlig strømavtale, bare presentert på en mer "fancy" måte. Anonymkode: 72a92...2e1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #14 Skrevet 20. juni 2020 Fjordkraft med prismatch. Negativt påslag på strømprisen som gjør at de dekker deler av nettleia. Anonymkode: 02d70...e43
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #15 Skrevet 21. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Fjordkraft med prismatch. Negativt påslag på strømprisen som gjør at de dekker deler av nettleia. Anonymkode: 02d70...e43 Stemmer godt! Anonymkode: 26a82...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå