AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 Oppdaget dette når jeg ble eldre, når alle rundt meg fikk barn. Da forsvinner de inn i bobbla, jeg fikk ikke. Merket hvor deilig det var å slippe alle disse nære kontaktene, nå i har jeg heller noen få nære. Men mange bekjente i stedet, som møtes av og til uten at det blir for nært. Å invitere noen hjem til meg gjelder kun for nære. Å høre til en flokk er noe herk, en flokk med kvinnfolk der man må følge normene innad i flokken. Utrolig pinlig å se hvordan dette fungerer oså i voksen alder. Mye bedre å være fri og uavhengig, henge med den man vil når man vil. Anonymkode: cd0bd...04d 10
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 jeg er egentlig litt enig med det du skriver! k42 her. har noen få nære venner, og en god del bekjente. synes det er slitsomt med mange å forholde seg til, setter pris på friheten min. opplever mange kvinner som krevende; jeg må ta stilling til en million ting de grubler på. noen klikker helt om jeg er utilgjengelig en periode. nei det er for krevende🤷♀️jeg er også syk, så da ble disse tingene forverret. føler meg ofte ekkel fordi jeg må holde folk på avstand, men vet ikke annet. Anonymkode: e7157...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg er egentlig litt enig med det du skriver! k42 her. har noen få nære venner, og en god del bekjente. synes det er slitsomt med mange å forholde seg til, setter pris på friheten min. opplever mange kvinner som krevende; jeg må ta stilling til en million ting de grubler på. noen klikker helt om jeg er utilgjengelig en periode. nei det er for krevende🤷♀️jeg er også syk, så da ble disse tingene forverret. føler meg ofte ekkel fordi jeg må holde folk på avstand, men vet ikke annet. Anonymkode: e7157...ac6 Ja, enig i det. Mange er så krevende å forholde seg til, nå har jeg lært hvem man skal holde seg unna. Fått meg ryggrad til å sifra, ikke la meg behandle som dritt lenger å bli overkjørt. Med jobb i tillegg, så kan det blir helt håpløst med x-antall du skal forholde deg til på fritiden. Jeg bodde 1år i spania, oppdaget hvor lett de hadde kontakt med hverandre. Det var ikke det kravet som i norge, at du MÅTTE. Der hang man med hverandre naturlig når man ville, spiste ute hver kveld nesten. Mens i norge er det bare MÅ, du MÅ henge med oss. Du MÅ gjøre som oss, du MÅ ta stillingen til blabla. Merkelig samfunn vi lever i. Anonymkode: cd0bd...04d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Jeg er enig. Den andre fordelen med nære venner er at man ikke trenger den konstante oppdateringen og pleien for å vite hvor man har hverandre. Man kan møtes etter 2 mnd og alt er fremdeles som før. Det er befriende. Anonymkode: d8350...31a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, enig i det. Mange er så krevende å forholde seg til, nå har jeg lært hvem man skal holde seg unna. Fått meg ryggrad til å sifra, ikke la meg behandle som dritt lenger å bli overkjørt. Med jobb i tillegg, så kan det blir helt håpløst med x-antall du skal forholde deg til på fritiden. Jeg bodde 1år i spania, oppdaget hvor lett de hadde kontakt med hverandre. Det var ikke det kravet som i norge, at du MÅTTE. Der hang man med hverandre naturlig når man ville, spiste ute hver kveld nesten. Mens i norge er det bare MÅ, du MÅ henge med oss. Du MÅ gjøre som oss, du MÅ ta stillingen til blabla. Merkelig samfunn vi lever i. Anonymkode: cd0bd...04d spania høres herlig ut☺️jeg liker best naturlig»henging». og den av veninnene mine jeg trives best med, er den som kan skille lag uten å måtte lage en ny avtale.vi skriver noen mld innimellom for å holde kontakten, men ikke sånn som en annen, som gjerne mld på natten. slik at det som møter meg når jeg står opp er atter en problemstilling å ta hensyn til😐 Anonymkode: e7157...ac6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Det er ganske vanlig å foretrekke få, gode venner, fremfor mange. Jeg har alltid hatt det sånn. Jeg er introvert, og har ikke så stort behov for sosial kontakt. Jeg liker best få personer om gangen, og blir bare stresset om det er masse greier jeg blir invitert med på. Jeg foretrekker å sosialisere maks 1-2 ganger i uken, og da bare én ting den dagen. Anonymkode: ac142...db5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske vanlig å foretrekke få, gode venner, fremfor mange. Jeg har alltid hatt det sånn. Jeg er introvert, og har ikke så stort behov for sosial kontakt. Jeg liker best få personer om gangen, og blir bare stresset om det er masse greier jeg blir invitert med på. Jeg foretrekker å sosialisere maks 1-2 ganger i uken, og da bare én ting den dagen. Anonymkode: ac142...db5 enig! hater å måtte rekke to avtaler. bare stress Anonymkode: e7157...ac6
Pia Sofia Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 (endret) Jeg tror nok ikke alle med flere nære venner har det som du beskriver, ts. Kjenner en som er i en sånn gjeng, det hadde jeg aldri orket, men tror ikke de fleste er sånn. Mange av mine nære venninner kommer fra forskjellige steder, så det er ingen gruppedynamikk som henger igjen fra barneskolen. Selv ikke blant fire av oss som har hengt sammen siden den tid. Endret 19. juni 2020 av Pia Sofia
Gjest O.G. Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppdaget dette når jeg ble eldre, når alle rundt meg fikk barn. Da forsvinner de inn i bobbla, jeg fikk ikke. Merket hvor deilig det var å slippe alle disse nære kontaktene, nå i har jeg heller noen få nære. Men mange bekjente i stedet, som møtes av og til uten at det blir for nært. Å invitere noen hjem til meg gjelder kun for nære. Å høre til en flokk er noe herk, en flokk med kvinnfolk der man må følge normene innad i flokken. Utrolig pinlig å se hvordan dette fungerer oså i voksen alder. Mye bedre å være fri og uavhengig, henge med den man vil når man vil. Anonymkode: cd0bd...04d Hjelpes, dette var da voldsomt.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 Jeg har en venninneflokk på 8 der vi møters hver eller annenhver måned. Vi spiller brettspill og drikker øl i flere timer, det er fantastisk. Det føles som å ha en familie nr 2, ville ikke byttet det ut med noe i verden Anonymkode: 0dc4b...53e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 Jeg har ikke overskudd til mange nære venne relasjoner. Jeg har en nokså nær venninne, og hun sliter meg ganske ut med alle problemene sine De beste venninnene mine er mine søstre, de er alltid der for meg, og motsatt. Anonymkode: 72187...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå