Gå til innhold

Flere med babyer som synes det er heelt greit å ha bæsjebleie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min på 8 mnd gir aldri beskjed om at han har bæsjebleie.. Eller full tissebleie for den saks skyld.. Han krabber rundt på gulvet og synes ikke det gjør noen ting å slepe med seg en stappfull bleie 🤷🏽‍♀️ Nå pleier jeg å lukte bæsjebleie ganske raskt inne da, men nå som vi er mye ute er det verre. Heldigvis har han nylig begynt å bæsje noen lunde til samme tidspunkt hver dag, så vet når jeg må passe på. Og en del ganger ser jeg jo at han jobber med noe. Men synes det er så rart at han ikke gir beskjed! Må jo være superekkelt å gå med? Enkelte ganger er bleia så full at han regelrett sleper den etter seg.. Og det er han helt upåvirket av 😂 Blir rasende når jeg tar han bort fra leken for å skifte/vaske. Må alltid minne barnevakt (bestemødrene) på å sjekke bleia regelmessig for han gir ikke beskjed/virker utilpass selv om den må skiftes.. 

Andre som har det slik? Andre barn jeg har møtt har alltid grått/sutret/klaget eller på andre måter signalisert at de trenger skift..

Anonymkode: b645f...027

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min ga heller aldri beskjed ved bæsj. Det var vel ikke før i to-årsalderen han begynte å av og til ta seg på bleien og si "bæsj!"

Så vi sjekket med jevne mellomrom, dro ned buksen og tok en kikk inn. 

Anonymkode: 1b5e0...9cb

AnonymBruker
Skrevet

Forventer dere virkelig at en baby på 8 måneder skal gi beskjed , hei, bleia mi er full? Er jo du som foreldre som må sjekke sånn med jevne mellomrom. Klarer dessverre ikke ta dette seriøst. Av og til lurer jeg på kompetansen til dagens foreldre

Anonymkode: 0ce93...e99

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forventer dere virkelig at en baby på 8 måneder skal gi beskjed , hei, bleia mi er full? Er jo du som foreldre som må sjekke sånn med jevne mellomrom. Klarer dessverre ikke ta dette seriøst. Av og til lurer jeg på kompetansen til dagens foreldre

Alvorlig talt. Jeg skriver jo «gi beskjed» i form av sutring, gråting og signalisering. Som skrevet sjekker jeg selvsagt også bleia regelmessig, men det kan jo like vel gå en stund før det blir oppdaget. Av og til lurer jeg på hvorfor enkelte gjør hva de kan for å få kritisert andre. 

Anonymkode: b645f...027

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du velger å IKKE misforstå folk, så tror jeg du får en mye bedre dag.

Anonymkode: 690ab...be0

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Bleiene er laget for komfortable. 

Anonymkode: 510c1...518

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis ikke så stor kompetanse selv.. Det er nemlig helt normalt at små barn griner og viser andre tegn på ubehag om de har bæsj i bleien... Det er babyens måte å gi beskjed. Så kanskje du bør tenke litt mer på din egen kompetanse før du kommer med sånne kommentarer. 

Anonymkode: 1b5e0...9cb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine gjorde noe nummer ut av at de trengte ny bleie heller. Oppdaget det kun pga lukt/sjekk. 

Anonymkode: e9ce6...d3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn er veldig forskjellige. Noen er som din. Kan slepe bleia full av stoff, uten å bry seg. Andre vil vræle for en liten klump.

Uansett er det ikke bra for stumpen å gå med. Foreldre burde sjekke jevnlig, og skifte når det trengs. 

Anonymkode: 78b9b...991

AnonymBruker
Skrevet

Min er likedan! 1 år nå og fortsatt helt komfortabel med full bleie. Også i forhold til det med å gå på omtrent samme tidspunkt hver dag. Vi løste det med å sette på potta, eller toalettet når vi antok det var i gjære. Nå er ca 80% av bæsj i do eller potte :) og hun er såå fornøyd med det! Ler hver gang og virker veldig stolt.

Anonymkode: a42c8...659

• Liker 1
Skrevet

Min på 7 mnd er helt lik. Heldigvis lukter det såpass at jeg merker det ganske fort, og så er det ofte ganske synlig på ham når det presses 😄

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

min er 7 måneder, og han begynner å klage med en gang det er bæsj i bleia, uansett hvor mye eller lite det er. det har han gjort i flere måneder. så noen babyer gir beskjed

Anonymkode: cd6da...83c

• Liker 1
Skrevet

Er ikke det helt vanlig på den alderen? Altså om det går så lang tid at det blir ordentlig sårt så 'sier de ifra'. Men ellers ikke. Alle mine var slik ihvertfall. Tenker egentlig at når de blir obs på det med en gang så begynner de å bli klare for å slutte med bleie. Og det er vel minst et år (halvannet) til det er tilfelle med din. 

AnonymBruker
Skrevet

9 mnd baby her og gir heller ikke noe beskjed eller virker å ha ubehag. Men er som din, bæsjer ca på samme tidspunkt og kan se når det skjer. 

Anonymkode: b400a...38a

AnonymBruker
Skrevet

Min ga heller ikke beskjed. Men man merker jo lukt, og ser ofte at det trykkes. Nå er han to år, og tar seg til bleien og sier "bæsj" når noe har skjedd. Veldig praktisk! :) 

Anonymkode: a7afb...13b

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage, og det er da ofte at selv 3-4 åringer ikke sier ifra om de har tissa eller bæsja. (Selvom de burde jo gå på do i den alderen) 

Anonymkode: 36281...31a

AnonymBruker
Skrevet

Min ga heller ikke noe beskjed om full bleie. Gjør det fortsatt ikke, og nå er hun 1,5 år 🤷🏻‍♀️ Sjekker jo heldigvis jevnlig da og lukter det fort. 

Anonymkode: 3e441...c72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...