Gå til innhold

Fare for at mange menn melder seg ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så bra det ordnet seg for deg. Er enig i at bitterhet og dårlig utstråling er lite attraktivt å være rundt. Men det blir feil å påstå at bare fordi man er deprimert og har det tøft, så får man ikke kjæreste og at det er det som er grunnen til at man er singel. Jeg vet om ganske mange med heavye diagnoser og som er negative og deprimerte, men de får seg samboer og en trofast partner som de er tett knyttet til uansett. Har selv vært deprimert og slitt hele livet, men mannfolka svermet rundt meg fra 19 til opp i tyveårene allikevel, ble alltid valgt foran de andre jentene på fest og de ønsket alltid forhold, så har nesten ikke hatt ons eller ff. Hadde to mannfolk i en alder av 21 som fridde til meg, valgte han ene og forholdet varte i en del år. Og nære relasjoner er livsviktig akkurat som mat, har man manko på vennskap og familierelasjoner, så er det naturlig å søke ekstra i en kjæreste. Ser man rundt seg, så er det også mange eller de fleste som er et par, faktisk er ganske tett på hverandre eller sammen. Det var sånn med eksen også. 

Anonymkode: ccfb7...72d

Det er nok veldig individuelt. Depresjon kan være så mangt, og man fremstår også forskjellig når man er deprimert. Med det sagt så kunne jeg heller aldri ha utsatt noen for å være sammen med meg på den tiden, da jeg var suicidal og slet med selvskading og hadde mange innleggelser. Jeg er glad nå for at ingen ble følelsesmessig involvert i alt dette styret jeg holdt på med.

Anonymkode: 3a7b1...07e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, herzeleid skrev:

Det har absolutt relevans når en person tilsynelatende mener det er feil at kvinner velger eldre menn, når statistikken viser at det så absolutt stemmer. Hvor du henter 20 års aldersforskjell fra vet jeg ikke. 

Eldre menn er i denne konteksten en del eldre enn 2 - 3 år, det kan ikke kalles eldre engang men jevnaldrende.. Jada, per definisjon så er en som er født i 1995 eldre enn en født i 1997, men de er begge i samme livsfase og er sånn sett jevnaldrende.

Jeg vet ikke hva du leser på eller om du kanskje har tatt noen stoffer eller begynner å miste synet, men denne artikkelen har ingenting relevans med hva den personen du siterte snakket om. Personen skrev WTF til at folk diskuterte (faktisk) eldre menn og (faktisk) yngre kvinner, ikke 2-3 år aldersforskjell..Hvis du bare skal trolle og slenge ut en artikkel om at en kvinne på 25 vil være med en på 28 og hevder det har relevans så kan du bare la være for du vet godt at de er jevnaldrende selv om den ene er 3 år eldre enn den andre, kom igjen a.

Anonymkode: 4e073...bf8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er overhodet ikke temaet i denne tråden, men ser at flere prøver å dra tråden i den retningen. Da har man ikke lest godt nok.

Anonymkode: 51dd8...24a

Nei det er helt korrekt og det er litt slitsomt når det skal bli den evige runddansen med ønsketanker fra litt overmodne menn som anser seg selv som en større catch enn hva de faktisk er.:riste: Tror det beste er å  forholde seg til hvordan ting er, fremfor hva man ønsker de skal være👍

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre menn er i denne konteksten en del eldre enn 2 - 3 år, det kan ikke kalles eldre engang men jevnaldrende.. Jada, per definisjon så er en som er født i 1995 eldre enn en født i 1997, men de er begge i samme livsfase og er sånn sett jevnaldrende.

I artikkelen er det snakk om "noe eldre". Med andre ord, kommer en vanskelig unna at kvinner i stor grad velger eldre menn, og menn yngre kvinner, og at dette for det meste dreier seg om noen år. Jeg vet ikke helt hvor du hentet 20 år fra eller hvem du eventuelt diskuterer det med?

Sitat

Jeg vet ikke hva du leser på eller om du kanskje har tatt noen stoffer eller begynner å miste synet, men denne artikkelen har ingenting relevans med hva den personen du siterte snakket om. Personen skrev WTF til at folk diskuterte (faktisk) eldre menn og (faktisk) yngre kvinner, ikke 2-3 år aldersforskjell..Hvis du bare skal trolle og slenge ut en artikkel om at en kvinne på 25 vil være med en på 28 og hevder det har relevans så kan du bare la være for du vet godt at de er jevnaldrende selv om den ene er 3 år eldre enn den andre, kom igjen a.

Jeg vet ikke helt hva du hisser deg opp over. Personen reagerte på at noen mente kvinner velger eldre menn. Jeg viste så at dette ikke bare er noe noen tror, men noe vi har statistikk som dokumenterer.

Jeg registrerer at flere deretter sier de snakker om aldersforskjeller på opptil 20-30 år, men da må jeg enda en gang spørre dere, hvem er det i så fall dere diskuterer med? Har dere eksempler i denne tråden på folk som tror at kvinner ønsker mye eldre menn, eller er dette enda et eksempel på at en diskuterer mot det en tror noen mener, heller enn noe som skrives? 

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ikke mulighet til å lese hele tråden her først, men jeg tror at dette med at menn "melder" seg ut like gjerne kan være fordi de ikke har selvtillit/troen på at de kan få dam når de passerer 35/40 like mye som at de ikke gidder å være med på runde nr. 2. da de ikke fikk nyte "tilgangen i ungdommen". Mange menn sier nok det for å ikke tape ansikt utad, og det gjelder vel sikkert noen, men jeg vet også at flere av dem innerst inne ønsker seg kjæreste.

Det er nok ikke så lett for menn som er 40+ og uten erfaring å komme inn i det. Jeg vet om flere som ikke fikk erfaring i yngre alder, og som nå attpåtil har hatt interesserte kvinnelige beilere etter seg (i 40 års alderen), men der de ganske enkelt ikke har hatt "guts" nok til å date. Fordi de drar med seg den manglende interessen og erfaringen fra yngre alder og ikke har fått troen på seg selv. 

Syntes egentlig bare det er litt trist for de av dem som innerst inne ønsker seg dame, for jeg kjenner flere kjernekarer som kunne hatt mye å tilby bare de hadde gutset litt selv. Og fordi de ikke tør, så får de ikke oppleve det i fremtiden heller, selv om de kunne hatt muligheten. 

Anonymkode: 68a7d...97c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke mulighet til å lese hele tråden her først, men jeg tror at dette med at menn "melder" seg ut like gjerne kan være fordi de ikke har selvtillit/troen på at de kan få dam når de passerer 35/40 like mye som at de ikke gidder å være med på runde nr. 2. da de ikke fikk nyte "tilgangen i ungdommen". Mange menn sier nok det for å ikke tape ansikt utad, og det gjelder vel sikkert noen, men jeg vet også at flere av dem innerst inne ønsker seg kjæreste.

Det er nok ikke så lett for menn som er 40+ og uten erfaring å komme inn i det. Jeg vet om flere som ikke fikk erfaring i yngre alder, og som nå attpåtil har hatt interesserte kvinnelige beilere etter seg (i 40 års alderen), men der de ganske enkelt ikke har hatt "guts" nok til å date. Fordi de drar med seg den manglende interessen og erfaringen fra yngre alder og ikke har fått troen på seg selv. 

Syntes egentlig bare det er litt trist for de av dem som innerst inne ønsker seg dame, for jeg kjenner flere kjernekarer som kunne hatt mye å tilby bare de hadde gutset litt selv. Og fordi de ikke tør, så får de ikke oppleve det i fremtiden heller, selv om de kunne hatt muligheten. 

Anonymkode: 68a7d...97c

Dette er reelt for min del. Handler ikke om at jeg uansett ikke vil finne meg noen, for jeg er overbevist om at flere vil ha meg når jeg er 40+ enn da jeg var under. Har ingenting med mangel på selvtillit eller mangel på muligheter å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er reelt for min del. Handler ikke om at jeg uansett ikke vil finne meg noen, for jeg er overbevist om at flere vil ha meg når jeg er 40+ enn da jeg var under. Har ingenting med mangel på selvtillit eller mangel på muligheter å gjøre.

Men gjør du noe konkret for å bli en bra potensiell kjæreste? Eller bare venter du til du blir 40 fordi du har hørt at kvinner senker kravene for menn over 40?

Anonymkode: 3a7b1...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er du bare en person. Betyr ikke at det ikke er reelt for andre menn.

Anonymkode: 798db...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...