Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver butikk. Leier lokale. Går ikke i pluss. Hadde dessverre ikke råd til forsikring. Enkeltmannsforetak. Skylder mye peng/gjeld. Ikke tatt ut lønn til meg selv på lenge. Har flere regninger jeg ikke får betalt. Ingen kan dessverre hjelpe med lån. Får ikke lån av banken heller.

Dette går snart virkelig galt. Trenger noen som kan hjelpe med lån slik at jeg kan betale gjeld og avslutte butikken. Andre banker som kan hjelpe? Evnt tips om hvem? Får ikke mer lån sa banken pga lån på hus og gjeld nå. 

Kan noen i kommunen hjelpe? Evnt hvem kan jeg kontakte? 

Jeg er desperat!!! Klarer snart ikke leve m

Anonymkode: 0087f...a15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.altinn.no/starte-og-drive/avvikling-sletting-og-konkurs/konkurs/konkurs-i-enkeltpersonforetak/

Konkurs i enkeltpersonforetak

Har du et enkelpersonforetak hvor du ikke lenger klarer å innfri de økonomiske forpliktelsene dine, da må du vurdere om du er konkurs. Konkursen meldes til tingretten der enkelpersonforetaket er registrert. Formålet med konkursbehandlingen er å få oversikt over og å realisere eventuelle eiendeler slik at kravene mot deg i størst mulig grad kan gjøres opp.

Se også:

Strakstiltak som følge av koronasituasjonen

Rekonstruksjonsloven er en midlertidig lov som skal erstatte konkurslovens regler om gjeldsforhandling. Hovedhensikten med endringen er å legge til rette for at en skyldner på et tidligere tidspunkt kan komme i gang med rekonstruksjonsforhandlinger og på den måten sikre at i utgangspunktet levedyktige bedrifter kan reddes fra konkurs. Hvordan din virksomhet søker om rekonstruksjon og saksbehandlingsreglene fremkommer av loven, se lenke nedenfor.

Anonymkode: 92abf...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Flere råd? Noen plass utenom bank jeg kan søke lån? Ingen i hjemkommunen som kan hjelpe meg ut av dette? 

Anonymkode: 0087f...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...