AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #1 Skrevet 19. juni 2020 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1973-03-09-14?q=tobakksfritt samfunn Jeg har skjønt at Norge ønsker å gjøre det mindre populært å røyke, men visste ikke om dette. >Det gjelder også (så vidt jeg forstår) også elektroniske sigaretter og snus I Tromsø vil de nå forsøke å gjøre enkelte friluftsområder røykfrie https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/i-denne-kommunen-vil-de-ha-roykfrie-friluftsomrader-1.15057606 Og hva da med de partiene og politikerne som f.eks ønsker å åpne for avkriminalisering, evt. legalisering av Cannabis? Det vil jo da være stikk i strid med dette formålet som er satt siden cannabis gjerne innhaleres. Flere partier beynner å skifte mening på dette punktet, og det er flere ungdomspartier som har tatt standpunkt for legalisering. Men nok om det. Dette gjelder tobakk og det som allerede er lovlig. Er det et mål landet vil nå? Er folket for det? Hvordan ville du reagert om du møtte et skilt der det stod at du ikke fikk tenne en røyk, på en tursti, et bytorg eller i parken? Hva synes du om det lovfestede formålet når det gjelder all tobakk og tobakksvare, inkl. snus og elektroniske sigaretter? (Tror jeg vil be om skjønn fra moderatorene i og med at jeg skriver på generell debatt om politikk for å skrive som AB, burde vel lage ny bruker snart, men bruker nicket mitt minst mulig enda av personlige grunner. Håper på at innlegget får stå ) Anonymkode: 550b1...84a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #2 Skrevet 19. juni 2020 Takk Gud for det. Anonymkode: 61d8b...f8b 7
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #3 Skrevet 19. juni 2020 Det kommer ALDRI til å skje. Enkelte nordmenn er noen egoister, da de må på død og liv røyke! Dette kommer sikkert til å bli ett svart marked for øst-europeiske land. De kan de tjene enormt mye på egoistiske nordmenn! Anonymkode: 0046d...514 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Takk Gud for det. Anonymkode: 61d8b...f8b Lei av lukta? Jeg blir usikker om det er riktig av landet å kunne forsøke å bestemme over folk i det åpne rom på den måten som Tromsø forsøker seg på nå. Offentlige bygninger og inne på restaurant/cafe/bar osv. er ok, men ute? I friluft? De fleste viser jo hensyn på bussholdeplasser og ved inngangsdører i dag likevel. Og i parker så forsvinner jo lukta i lufta på et svisj. Hmm.. Anonymkode: 550b1...84a 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Ingenting er som å røyke når du egentlig ikke har lov ! Anonymkode: dc533...387 2
tussi84 Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 (endret) Kommer aldri til å skje. Norge tjener for mye penger på tobakk, og skulle det skjedd får folk tak i røyk all like vel. Det er bare å dra over grensa (noe de fleste røykere i nærheten av grensa gjør), eller så kjøper de smuglerøyk. Hadde blitt flere som kjøpte smugler røyk i Norge ved forbud. Folk må få lov til å velge selv om de vil røyke eller ikke, uansett hvor helseskadelig eller dumt det er. Er mange ting som er forbudt i Norge allerede, feks Narkotika. De som bruker det/har behov får tak i det all like vel. Endret 19. juni 2020 av tussi84 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 Få dritten forbudt, er jævlig lei å være utsatt for passiv røyking Anonymkode: d0ff9...0e2 3
tussi84 Skrevet 19. juni 2020 #8 Skrevet 19. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Få dritten forbudt, er jævlig lei å være utsatt for passiv røyking Anonymkode: d0ff9...0e2 Innser du virkelig ikke at folk kommer til å kjøpe røyk på andre måter + røyke uansett selv om det skulle bli forbudt. Eneste måten du kan unngå det på er om tobakkindustrien over hele Verden legges ned. Kommer ikke til å skje, er for mye penger å tjene.. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #9 Skrevet 19. juni 2020 9 hours ago, tussi84 said: Kommer aldri til å skje. Norge tjener for mye penger på tobakk, og skulle det skjedd får folk tak i røyk all like vel. Samfunnskostnadene med tobakk i form av helsevesen og sykefravær er høyere enn avgiftene staten får fra salg. I dag kan man røyke smuglertobakk hvor som helst, men hvis det ble helt ulovlig ville man måtte gjemme seg bort et sted der ingen kunne kjenne lukten. Vanlige folk ville ikke giddet det, eller røyket mye mindre. Anonymkode: 8aff4...17a 1
Hulderen Skrevet 19. juni 2020 #10 Skrevet 19. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ville du reagert om du møtte et skilt der det stod at du ikke fikk tenne en røyk, på en tursti, et bytorg eller i parken? Jeg ville jublet 👏🏻👏🏻👏🏻 2
maskinisten Skrevet 19. juni 2020 #11 Skrevet 19. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes du om det lovfestede formålet når det gjelder all tobakk og tobakksvare, inkl. snus og elektroniske sigaretter? Flotte greier. Finnes knapt mer egosentriske mennesker enn de som vil fyre opp et illeluktende bål der andre mennesker ferdes. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #12 Skrevet 19. juni 2020 Ville synes det var fantastisk, men tror ikke det skjer. Jeg er allergisk mot røyk, får kraftig astma anfall. Og mange røykere er svært egoistiske. Vet ikke hvor mange ganger jeg har måtte stå i pøsende reinvær, for røykeren må selvfølgelig få røyke i busskuret. Mer enn en gang, så går røykeren etter meg, og jeg går vekk, han går etter. Og på bussen, så setter det seg noen som stinker røyk i nærheten av meg. Eller på stranda, park og ligndende. Hvor jeg må flytte meg. Anonymkode: 8dcc6...019 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #13 Skrevet 19. juni 2020 Det er staten som må ta regninga når folk sliter med ettervirkningene av sigaretter (kols, kreft, astma etc), så skjønner at de vil kutte det ned. Anonymkode: a6925...fd8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #14 Skrevet 19. juni 2020 Den gang min mellomste var liten skulle jeg ta toget med vogn. Sto på perrongen, der var det oppmerkede røyeområder som ble brukt. Siden jeg ikke liker at noen røyker rett ved siden av vognen med lite barn oppi, plassert jeg meg godt unna det området. Ikke noe problem Skulle ta samme turen med minste i vogn, da var hele perrongen røykfri, men ingen kontrollerte om det ble overholdt så folk røkte overalt. Har ingen tro på at Norge blir røykfritt. Ønsker heller ingen strenge restriksjoner, og røyke er tross alt lovlig. Vil heller at det tilrettelegges slik at det blir lettere for de som absolutt har lyst på denne røyken klarer å vise hensyn til de som ikke ønsker å bli utsatt for røyken. Om det så er fordi de har med seg små barn, er allergiske eller rett og slett bare ikke liker lukten. Anonymkode: 3cbdb...87c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #15 Skrevet 19. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er staten som må ta regninga når folk sliter med ettervirkningene av sigaretter (kols, kreft, astma etc), så skjønner at de vil kutte det ned. Anonymkode: a6925...fd8 De MÅ ikke det, de kunne latt folk skaffe seg private forsikringer og latt være å blande seg inn i folks liv. Anonymkode: 6ae9b...10e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #16 Skrevet 19. juni 2020 Ja til tobakksfritt Norge! Anonymkode: 30f9c...5e7 1
maskinisten Skrevet 19. juni 2020 #17 Skrevet 19. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De MÅ ikke det, de kunne latt folk skaffe seg private forsikringer og latt være å blande seg inn i folks liv. Anonymkode: 6ae9b...10e Mennesker har aldri vært i stand til å praktisere anarki.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #18 Skrevet 19. juni 2020 Da skal det jaggu bli ulovlig med parfyme på enkelte og!! Passiv parfyme er verre!! 1 sprut er nok, ikke halve flaska! Anonymkode: 61dd5...ed3 2
Brunello Skrevet 19. juni 2020 #19 Skrevet 19. juni 2020 22 timer siden, tussi84 skrev: Innser du virkelig ikke at folk kommer til å kjøpe røyk på andre måter + røyke uansett selv om det skulle bli forbudt. Eneste måten du kan unngå det på er om tobakkindustrien over hele Verden legges ned. Kommer ikke til å skje, er for mye penger å tjene.. Tobakk vil være forbudt om 50 år, antakelig mye før. Om fem år er det ingen Elle svært gå i sentrale stillinger som røyker, og da er det mye lettere å forby. Taperne bryr ingen seg om. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #20 Skrevet 19. juni 2020 Ser ingen negative sider ved dette. Og angående cannabis så trenger man ikke tobakk for dette, det går ditt an å røyke en helt ren grønn blunt- mye bedre. Anonymkode: f1e3e...857 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå