Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Er det slitsomt å studere i så mange år? med tanke på at mange andre har allerede vært i jobb, og man må bare studere i noen år igjen. 

Er redd for å ikke kunne fullføre studiet. 

Anonymkode: 27b36...ab7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å tenke på. Mange tar master, som er fem år. Og mange roter litt rundt før de finner det studiet som passer dem best. Du finner nok ut ferdet har gått to år om studiet er noe for deg eller ikke.

Anonymkode: 96017...216

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Studiet var variert nok med nok progresjon og endring i opplegg til at det ikke ble trått. Slitsomt er det jo i perioder, samtidig har man en del frihet som student man ikke har i jobb. Og ikke minst så likte jeg både studiet og studentlivet! Hadde ikke noe hastverk med å komme meg i (fulltids)jobb. 

Anonymkode: 833d5...ace

• Liker 1
Skrevet

Ja det er slitsomt å studere i så mange år. Man må være svært disiplinert da motivasjonen kan variere.

Det er også krevende å måtte gå ned i lønn og levestandard og ikke kunne være med på sosiale ting som venner som jobber gjør.

Til syvende og sist må man gå i seg selv og tenke på hva som er det viktigste for en selv, og om man er villig til å gjøre den innsatsen over lang tid som kreves.

Ingen kan ta det valget for deg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er veldig tungt. Har alltid likt skolen, men nå er jeg så nærme slutten, og det gjør det bare enda tyngre😅 motivasjonen min er god lønn og en jobb jeg tror jeg vil trives i, og da klarer jeg å pushe meg selv igjennom😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noe man er innstilt på når du starter. Dessuten vil nettverket ditt etter en stund stort sett bestå av andre som er i nøyaktig samme situasjon, så du vil sammenligne deg selv med dem, ikke med vennene dine fra videregående/ungdomsskolen som tok fagbrev/bachelor. 

Anonymkode: fe2c3...a39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er tungt til tider, men det er veldig verd det i mine øyne! Jeg stortrives med det meste av hva vi lærer og det gjør ting mye enklere. 

Anonymkode: 46614...19c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...