AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Hei. For noen år siden jobbet jeg i en klesbutikk og trivdes godt men så endte det med en diskusjon mellom meg og leder fordi jeg ba om fri til min pappa sin begavelse og fikk beskjed om at jeg kunne få fri 2 timer den dagen. Det ble at jeg sluttet på dagen fordi jeg var skuffet over å møte null forståelse. Spesielt siden det også var 2 timer å kjøre hver vei. så gikk tiden, jeg har ikke vært i jobb som ansatt men hatt min egen bedrift. Vi solgte den ut med stor glede og jeg bestemte meg for å ikke bare gå hjemme så jeg bestemte meg for å jobbe som ansatt igjen. Dette var da i Februar. Vi åpnet igjen etter koronaen . I dag blir jeg kalt inn til sjefen på møte med beskjed om at noen hadde gitt et rykte at jeg var en bråkemaker og sviktet når det sto på som verst. Så jeg lurte på om jeg skulle kontakte sjefen på gamle jobb å be om en forklaring. Men hva kan man gjøre? Anonymkode: e3ca7...3f3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Sagt til min nåværende sjef at 'Det var gamlesjefens versjon av hendelsene. Her er min, og den forklarer hvorfor det var nødvendig for meg å gå på dagen. Jeg har siden startet, bygget opp og solgt en egen bedrift, så jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i en beskrivelse som sier at jeg svikter når det er mye å gjøre. Det er forøvrig leit at gamlesjefen er bitter over en ansatt som sluttet for mange år siden, men det bekrefter hvertfall at mitt valg om å gå på dagen var rett.' Å kontakte gamlesjefen tror jeg ikke vil føre så mye godt med seg. Det er nesten som h*n prøver å provosere frem en slik kontakt slik at de kan ta opp igjen tråden i den gamle konflikten. De likte nok ikke at du fikk siste ordet da du gikk på dagen. Og så fortsetter du å bevise til nye sjefen at du er til å stole på ved å gjennomføre arbeidsdagene dine som vanlig. Anonymkode: 838ac...0bb 7
Mezzosoprena Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. For noen år siden jobbet jeg i en klesbutikk og trivdes godt men så endte det med en diskusjon mellom meg og leder fordi jeg ba om fri til min pappa sin begavelse og fikk beskjed om at jeg kunne få fri 2 timer den dagen. Det ble at jeg sluttet på dagen fordi jeg var skuffet over å møte null forståelse. Spesielt siden det også var 2 timer å kjøre hver vei. så gikk tiden, jeg har ikke vært i jobb som ansatt men hatt min egen bedrift. Vi solgte den ut med stor glede og jeg bestemte meg for å ikke bare gå hjemme så jeg bestemte meg for å jobbe som ansatt igjen. Dette var da i Februar. Vi åpnet igjen etter koronaen . I dag blir jeg kalt inn til sjefen på møte med beskjed om at noen hadde gitt et rykte at jeg var en bråkemaker og sviktet når det sto på som verst. Så jeg lurte på om jeg skulle kontakte sjefen på gamle jobb å be om en forklaring. Men hva kan man gjøre? Anonymkode: e3ca7...3f3 Men her må du jo forklare din side av saken, ikke bare la den forrige sjefen sitt ord bli stående som en sannhet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå