Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er permittert fra min fulltidsjobb pga koronaen. Men har en deltidsjobb som jeg jobber noen timer i uken til vanlig ved behov nå og da, skal dette føres på meldekort? Den har ikke noen tilknytning til min fulltidsjobb som jeg er 100% permittert fra. 

Finner ikke noe på sidene til nav om dette.

Anonymkode: 3ceb1...c69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er permittert fra min fulltidsjobb pga koronaen. Men har en deltidsjobb som jeg jobber noen timer i uken til vanlig ved behov nå og da, skal dette føres på meldekort? Den har ikke noen tilknytning til min fulltidsjobb som jeg er 100% permittert fra. 

Ja, du skal føre inn hvor mange timer du har lønnet skattbar inntekt. Dagpengesatsen din beregnet ut fra all skattbar inntekt, og tjener du noe mer så skal det trekkes fra. 

Anonymkode: 6d3f6...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Dagpengesatsen din har jo blitt satt ut i fra inntekten din, uavhengig om du har en eller fem arbeidsgivere. Det skal selvsagt registreres. 

Anonymkode: da128...50c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar!

Har ikke fått noe svar på dagpengesøknad etc enda, ble permittert tidlig i april.. levd på forskudd som utgjør lite. Knappe 12000kr.😬

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her: 

«Hvis du har vært i arbeid i perioden meldekortet gjelder for, må du oppgi alle timene du har arbeidet hver dag. Dette gjelder alle dager i uken, også lørdag og søndag, uansett når på døgnet du jobber.

En time i arbeid skal føres som en time på meldekortet.»

https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/meldekort-hvordan-gjor-du-det/slik-fyller-du-ut-meldekortet-dagpenger_kap

Anonymkode: c59bc...7d5

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar!

Har ikke fått noe svar på dagpengesøknad etc enda, ble permittert tidlig i april.. levd på forskudd som utgjør lite. Knappe 12000kr.😬

Har du søkt om forskudd for begge månedene? Har arbeidsgiveren din levert opplysninger til lønnskompensasjonsordningen slik at du får utbetalt de første 3-20 dagene med full lønn? 

Anonymkode: c59bc...7d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...