Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på matbutikken i sted og det var bare et par kunder der. Midt foran meg på gulvet lå det en pantelapp på kr 62,- og jeg tok den! 

Jeg så meg rundt for å se om det var noen like ved som kunne ha mistet den, men det var det ikke. 

Før jeg rakk å tenke, tok jeg med meg et par varer og nesten løp til kassen,betalte og føk hjem-med dårlig samvittighet. 

Jeg er ufør, har mange utgifter men har så dårlig samvittighet😐

Skulle selvfølgelig levert den inn i kassen i tilfelle noen etterlyste den.. 

Anonymkode: 7468c...3cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finner’n er vinner’n. Du gjorde ingenting galt. Hadde vært noe annet om det var en lommebok med penger i, men da hadde du jo neppe tatt den. 

Anonymkode: 47568...2f8

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Fant den fikk den. Ikke tenkt mer på det, og nyt maten.

Anonymkode: 210ee...29e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det var en uteligger sin pantelapp? 

Anonymkode: d7dee...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kommer til å etterlyse en pantelapp.  

Anonymkode: 212d9...6ab

• Liker 6
Skrevet

Ikke tenk på det. Neste person som hadde funnet den hadde nok tatt den selv. Finneren er vinneren tenker jeg.
Dessuten så var det bare en pantelapp.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de 4 andre kundene på butikken lignet på en uteligger.. Får håpe den ikke tilhørte noen som må legge seg sulten i kveld. 

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Hvalen skrev:

Ikke tenk på det. Neste person som hadde funnet den hadde nok tatt den selv. Finneren er vinneren tenker jeg.
Dessuten så var det bare en pantelapp.

Med mindre TS hadde levert den til betjeningen, og evt. uteligger som hadde mistet den kom tilbake og sa at hen hadde mistet den. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av de 4 andre kundene på butikken lignet på en uteligger.. Får håpe den ikke tilhørte noen som må legge seg sulten i kveld. 

Ts

Folk som er  fattige at de må legge seg sultne kan vel ikke akkurat prioritere å kjøpe brus. Det hadde ikke jeg gjort, i hvert fall. Uansett var det bare en pantelapp, og det er veldig mange som ville gjort det samme som deg :)

Anonymkode: fda0d...848

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for det. 

Anonymkode: fd958...9a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk som er  fattige at de må legge seg sultne kan vel ikke akkurat prioritere å kjøpe brus. Det hadde ikke jeg gjort, i hvert fall. Uansett var det bare en pantelapp, og det er veldig mange som ville gjort det samme som deg :)

Anonymkode: fda0d...848

Haha. Du vet uteliggere og andre under fattigdomsgrensen panter alt de finner av pant sant? Det er jo nærmest en sysselsetting for mange. 

• Liker 14
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var en med formue sin lapp.

TS, du så om noen hadde mistet den. Ikke la det gnage deg og se på det som liten bonus i disse tider. Det er ikke det samme som om du har løpt avgårde med en lommebok. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en I pantemaskinen for noen måneder siden. Jeg angrer fortsatt på at jeg ikke tok den 😄

Anonymkode: c9a0a...3b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg jobba i bar, og etter vakta fant jeg en pantelapp fra min lokale kiwi her i oslo, på 500kr 🙉

Anonymkode: 76b75...d6f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Ja det er jo godt mulig. 

Anonymkode: 88e85...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe og bry seg om. Jeg fant en lapp stikkende ut fra automaten da jeg skulle pante. Jeg tok den, da hadde den stått i automaten i 20 minutter før jeg kom, klokkeslettet stod på. Ble en billig handel den dagen 😎

Anonymkode: 02fa8...8f7

AnonymBruker
Skrevet

At man finner en pantelapp er ikke synonymt med at den ikke er brukt, da dagens pantelapper har en strekkode som gjør lappen ugyldig etter at strekkoden er registrert i kassen.

Selv fant jeg en gang en pantelapp med et langt høyere beløp, og bestemte meg naturligvis for å gi bort pengene (det jeg finner, er ikke mitt, så jeg gir det bort), men da jeg leverte den i kassen, fikk jeg vite at den var ubrukelig - og man så suspekt på meg.

Enden på visa ble at jeg ga bort mine egne penger til formålet jeg hadde bestemt meg å gi dem til, noe jeg ikke ville ha gjort dersom jeg ikke hadde funnet pantelappen.

Og ja, jeg er også ufør,

Men det betyr ikke at jeg tar ting som ikke er mine; setter stor pris på at når jeg mister noe, så blir ikke dette tatt av andre fordi de mener å ha rett til det.

Anonymkode: 41ac0...b60

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke var million-premie på lappen så tenker jeg kjør på.

Anonymkode: b5f37...6fb

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Fireflies skrev:

Kanskje det var en med formue sin lapp.

TS, du så om noen hadde mistet den. Ikke la det gnage deg og se på det som liten bonus i disse tider. Det er ikke det samme som om du har løpt avgårde med en lommebok. :)

De med formue panter ikke. Da pengene er av liten betydning.

Anonymkode: 64cc9...236

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man finner en pantelapp er ikke synonymt med at den ikke er brukt, da dagens pantelapper har en strekkode som gjør lappen ugyldig etter at strekkoden er registrert i kassen.

Selv fant jeg en gang en pantelapp med et langt høyere beløp, og bestemte meg naturligvis for å gi bort pengene (det jeg finner, er ikke mitt, så jeg gir det bort), men da jeg leverte den i kassen, fikk jeg vite at den var ubrukelig - og man så suspekt på meg.

Enden på visa ble at jeg ga bort mine egne penger til formålet jeg hadde bestemt meg å gi dem til, noe jeg ikke ville ha gjort dersom jeg ikke hadde funnet pantelappen.

Og ja, jeg er også ufør,

Men det betyr ikke at jeg tar ting som ikke er mine; setter stor pris på at når jeg mister noe, så blir ikke dette tatt av andre fordi de mener å ha rett til det.

Anonymkode: 41ac0...b60

Skinnhellig du😉

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...