Gå til innhold

Ta opp lån under prøvetid på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nylig fått meg ny jobb med 3 måneders prøvetid. Har nettopp kommet over den leiligheten og ønsker å ta opp lån. Men er dette egentlig mulig? Banken ser jo på de faste inntektene og denne nye jobben er hovedinntekten min. Men kan jeg ta opp lån når jeg jobber under prøvetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med banken - tror nok at de er de eneste som kan gi deg et sikkert svar. Du skal ikke se bort fra at det går bra. Og kan ikke din faste bank hjelpe deg, snakk med den lenger ned i gata. Lykke til :P

Skrevet

Supert! :D Da skal jeg ta en snakk med de i dag! Takk for svar!

Skrevet

Du har samme sikkerhet i jobben din selv om du er i prøvetid, så jeg kan ikke se at banken skulle si nei til dette, om du ikke har negativ betalingshistorie fra tidligere.

Vet at en del kredittinstitusjoner krever at du har vært i jobb en stund før de låner ut penger, men de baserer seg jo på en litt annen type lån, og har nok erfaringer med at man må stabilisere seg først før man blir god tilbakebetaler....

Tillykke med ny jobb og lykke til med leilighet

Skrevet

Snakket med banken min i dag jeg, men de mente jeg måtte vente til prøvetiden var over. Jeg har ikke negativ betalingshistorie fra tidligere. :-?

Får heller prøve en annen bank da. Takk for lykkeønskninger! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...