Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos frisøren i starten av mai og tok en foilayage. Håret mitt var mellomblondt og har aldri blitt farget/bleket før. Det ble ganske kaldt siden hun hadde i en toner, men jeg merker at det blir mer og mer varmt. Jeg bruker fudge sin lilla shampoo (og av og til sølv shampoo fra et annet merke) i 30 minutter, men det blir likevel ikke i nærheten så kaldt.

Moren min har rødt hår, og av den grunn har jeg jo noen røde pigmenter i håret naturlig, så det kan hende det er grunnen. Jeg har i tillegg prøvd å finne ut om jeg har i for lite, men det er vanskelig å finne noen svar på hvor mye man bør ha i. Jeg har ganske langt og tykt hår, så jeg er jo litt sparsommelig...

Har noen et tips til hva jeg kan gjøre? Jeg er redd håret bare vil bli mer og mer gult/oransje samme hva jeg gjør

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg vasker håret med lilla sjampo hos frisøren så bruker hun en hel del sjampo og jobber det godt inn i håret på en måte, og vasker det 2 ganger.. Da blir det kaldt og fint 😊 

Skrevet

Bleking stripper bort pigmentene du har i håret ditt fra før av, så tror ikke det er derfor du ikke oppnår kald farge. Kaldt hår er vanskelig å vedlikeholde, så det prosjektet ga jeg fort opp selv - men jeg har ei venninne som anbefalte meg å bruke "color bombs", som visstnok er blanding av hårpleie og hårfarge. Litt usikker på hvordan de fungererer, men iallfall verdt å sjekke ut eller lese seg opp på, fungerte knall på venninna mi sitt hår, iallfall :) 

Skrevet
10 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Når jeg vasker håret med lilla sjampo hos frisøren så bruker hun en hel del sjampo og jobber det godt inn i håret på en måte, og vasker det 2 ganger.. Da blir det kaldt og fint 😊 

Det kan hende jeg bruker for lite

Skrevet
4 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Bleking stripper bort pigmentene du har i håret ditt fra før av, så tror ikke det er derfor du ikke oppnår kald farge. Kaldt hår er vanskelig å vedlikeholde, så det prosjektet ga jeg fort opp selv - men jeg har ei venninne som anbefalte meg å bruke "color bombs", som visstnok er blanding av hårpleie og hårfarge. Litt usikker på hvordan de fungererer, men iallfall verdt å sjekke ut eller lese seg opp på, fungerte knall på venninna mi sitt hår, iallfall :) 

Åja, jeg trodde poenget med de forskjellige shampooene var at dem fjerner uønskede pigmenter

Skrevet
Akkurat nå, Oslostudenten skrev:

Åja, jeg trodde poenget med de forskjellige shampooene var at dem fjerner uønskede pigmenter

Haha, nei fader, nå blei jeg litt usikker her. Men om bleking iallfall fjerner deler av pigmentene? Nei, gudene vet. Jeg tror kanskje jeg hadde tatt turen innom frisøren og spurt hva de anbefalte. :fnise:

Skrevet
Akkurat nå, Oslostudenten skrev:

9 minutter siden, Nightcrawler skrev:

Men jeg har sett på «color bombs». Skal man da velge den fargen man ønsker på håret?

Skrevet
Akkurat nå, Nightcrawler skrev:

Haha, nei fader, nå blei jeg litt usikker her. Men om bleking iallfall fjerner deler av pigmentene? Nei, gudene vet. Jeg tror kanskje jeg hadde tatt turen innom frisøren og spurt hva de anbefalte. :fnise:

Haha det er kanskje smart. Jeg er bare redd for å bli overtalt til å kjøpe et litt vel dyrt produkt

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Oslostudenten skrev:

Du skal velge 1002! Denne er som en hårkur, og du tar den i håndkletørt hår, går ut av dusjen og ha den i en god stund før du vasker det ut igjen.

Anonymkode: 8b8b2...960

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal velge 1002! Denne er som en hårkur, og du tar den i håndkletørt hår, går ut av dusjen og ha den i en god stund før du vasker det ut igjen.

Anonymkode: 8b8b2...960

Ok. Det var den jeg vurderte tidligere, men jeg kom over veldig mange dårlige anmeldelser der folk har fått blått hår

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...