Gå til innhold

Fjerne sting selv?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg klippe noe sted eller kan jeg bare dra de ut? Hadde kikkhull for 4 uker siden og huden er irritert da trådene på utsiden gnager. Var selvoppløselige sting men de er der enda. 

Anonymkode: bee21...9b5

Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg klippe noe sted eller kan jeg bare dra de ut? Hadde kikkhull for 4 uker siden og huden er irritert da trådene på utsiden gnager. Var selvoppløselige sting men de er der enda. 

Du skal ikke gjøre det selv pga fare for infeksjon. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, oxycodone said:

Du skal ikke gjøre det selv pga fare for infeksjon. 

Kommer ikke til å kjøre 2 timer hver vei om det bare er snakk om å dra ut litt tråd. 

Gjest bienvilleparish
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke til å kjøre 2 timer hver vei om det bare er snakk om å dra ut litt tråd. 

Du ser selv, men sting skal fjernes på en spesiell måte for å ikke dra tråden som har vært på utsiden gjennom huden fordi den kan ha bakterier.  Er det 2 timer å kjøre til fastlegen din? 

Endret av bienvilleparish
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, oxycodone skrev:

Du ser selv, men sting skal fjernes på en spesiell måte for å ikke dra tråden som har vært på utsiden gjennom huden fordi den kan ha bakterier.  Er det 2 timer å kjøre til fastlegen din? 

Når du trådstarter ikke skjønte det her selv så sier det jo seg selv at du ikke burde gjøre det.... Dra til legen som normale folk. 

Anonymkode: 37af0...e17

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også høre om sykehjem, ambulanse, el.l kan hjelpe deg med prosedyren dersom det er så langt til legen din. 

Anonymkode: e70b5...98c

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du to timers kjøring til legen din? 

Anonymkode: 92c2d...797

Skrevet

Step 1. Bytt fastlege. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil egentlig ikke anbefale å fjerne sting selv, men har gjort det mange ganger før uten problem. Det er lurt at alt er sterilt, både saks/kniv, hender og ect huden rundt. Pleier å spraye pyrisept eller lignende på stingene også. Jeg har pleid å klippe/kutte på ene siden av knuten og så drar jeg stinget ut. Men det kommer jo også an på hvor tilgjengelig knuten er. 

Anonymkode: 5d78b...78d

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du to timers kjøring til legen din? 

Anonymkode: 92c2d...797

To timers kjøring til det meste, bor veldig langt nord i landet. 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil egentlig ikke anbefale å fjerne sting selv, men har gjort det mange ganger før uten problem. Det er lurt at alt er sterilt, både saks/kniv, hender og ect huden rundt. Pleier å spraye pyrisept eller lignende på stingene også. Jeg har pleid å klippe/kutte på ene siden av knuten og så drar jeg stinget ut. Men det kommer jo også an på hvor tilgjengelig knuten er. 

Anonymkode: 5d78b...78d

Takk, har ei flaske med pyricept så skal prøve det :) ser bare en blank tråd som stikker opp.

Skrevet

Jeg har alltid gjort det selv, men råder deg ikke til noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :) var bare 2 sting så gikk fint å fjerne, den ene knuten var helt inngrodd så ikke rart det var irritert. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...