AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Skjønner dere ikke selv at det er dere som fremstår arrogante i måten dere snakker om hvordan ting er håndtert? Ifølge dere har jo Norge gjort ALT riktig.... Nuvel! Anonymkode: 62185...7a8 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dere ikke selv at det er dere som fremstår arrogante i måten dere snakker om hvordan ting er håndtert? Ifølge dere har jo Norge gjort ALT riktig.... Nuvel! Anonymkode: 62185...7a8 Vi har fulgt strømmen. Det er ikke arrogant. Å gå mot strømmen og påstå at alle andre tar feil, det er arrogant. Anonymkode: a1d74...d5c 9
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har fulgt strømmen. Det er ikke arrogant. Å gå mot strømmen og påstå at alle andre tar feil, det er arrogant. Anonymkode: a1d74...d5c Les HI så skjønner du hva jeg mener når jeg skriver hva som er arrogant!! Anonymkode: 62185...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 Det er bare arrogant å nedsnakke andre og fremsnakke seg selv, "vi har gjort alt riktig" Anonymkode: 62185...7a8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 Og nei, Norge fulgte ikke strømmen. Det er et hav av individuelle vurderinger som et gjort i alle land. Også i Sverige! Anonymkode: 62185...7a8
NorthernLight Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dere ikke selv at det er dere som fremstår arrogante i måten dere snakker om hvordan ting er håndtert? Ifølge dere har jo Norge gjort ALT riktig.... Nuvel! Anonymkode: 62185...7a8 Hallo i luken.... Svenskene har mer enn 5000 dødsfall pga corona.... De har gjort en EKSTREMT dårlig jobb! At mediene i Sverige nesten ikke har kritisert regjeringen og Tegnell er utrolig.. ... Alt går dårlig i Sverige... Bilbranner , innvandring, vold, narkotika og nå corona.. 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 Jaja. Hadde Sverige følg strømmen kunne vi hatt grensene åpen innad i hele Skandinavia hele tiden. Nå er de den sære naboen i midten som ødelegger all festlighet. Anonymkode: a1d74...d5c 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 8 minutter siden, NorthernLight skrev: Hallo i luken.... Svenskene har mer enn 5000 dødsfall pga corona.... De har gjort en EKSTREMT dårlig jobb! At mediene i Sverige nesten ikke har kritisert regjeringen og Tegnell er utrolig.. ... Alt går dårlig i Sverige... Bilbranner , innvandring, vold, narkotika og nå corona.. Sverige er det eneste landet som ikke har mistet hodet fullstendig i denne situasjonen. Anonymkode: bcdad...cb9 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #9 Skrevet 18. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sverige er det eneste landet som ikke har mistet hodet fullstendig i denne situasjonen. Anonymkode: bcdad...cb9 I dag kom bilder ut av lungene til avdøde. Det så mer ut som kjøttdeig. Jeg er ikke villig til å gamble på at jeg, eller noen jeg er glad i skal oppleve dette. At du ikke gjør det samme får være opp til deg, men håper du i det minste tar hensyn til oss andre som har tiltro til vår ledelse akkurat nå. Anonymkode: a1d74...d5c 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #10 Skrevet 18. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag kom bilder ut av lungene til avdøde. Det så mer ut som kjøttdeig. Jeg er ikke villig til å gamble på at jeg, eller noen jeg er glad i skal oppleve dette. At du ikke gjør det samme får være opp til deg, men håper du i det minste tar hensyn til oss andre som har tiltro til vår ledelse akkurat nå. Anonymkode: a1d74...d5c Litt rart at det kun er Dagbladet som skriver om dette? Dagbladet har vært den absolutte verstingen når det kommer til frykt propaganda i denne perioden. Den lungen likner på røykelunger synes jeg..? Anonymkode: bcdad...cb9 6
Khadira Skrevet 18. juni 2020 #11 Skrevet 18. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sverige er det eneste landet som ikke har mistet hodet fullstendig i denne situasjonen. Anonymkode: bcdad...cb9 Hvordan er 5000 døde fornuftig? 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #12 Skrevet 18. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner dere ikke selv at det er dere som fremstår arrogante i måten dere snakker om hvordan ting er håndtert? Ifølge dere har jo Norge gjort ALT riktig.... Nuvel! Anonymkode: 62185...7a8 Høres ut som en arrogant uttalelse. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sverige er det eneste landet som ikke har mistet hodet fullstendig i denne situasjonen. Anonymkode: bcdad...cb9 Vel, over 5000 døde viser heller at de ikke har brukt hodet... Anonymkode: 1f6d2...80d 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #13 Skrevet 18. juni 2020 3 minutter siden, Nightcrawler skrev: Hvordan er 5000 døde fornuftig? De har jo selv sagt at de ikke har klart å beskytte RISIKOGRUPPENE godt nok. Har de vært arrogante da, mener du? Anonymkode: 62185...7a8 3
Khadira Skrevet 18. juni 2020 #14 Skrevet 18. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har jo selv sagt at de ikke har klart å beskytte RISIKOGRUPPENE godt nok. Har de vært arrogante da, mener du? Anonymkode: 62185...7a8 Først og fremst så klarer jeg utmerket fint å lese. Ro ned skrikinga'a. Når det er sagt, så tenker jeg at Sverige ikke bare har klart å tulle det til med risikogruppene. Jeg vet ikke hensikten bak hvorfor Sverige valgte å kjøre en total annet håndtering enn resten av Skandinavia, om det var for å "berge økonomien" eller hva greia er. For å tenke på det fra et økonomisk perspektiv, det kan jeg til en viss grad forstå. Men det er noe som fungerer fint i teorien, ikke så godt i praksis. Tror du det har lønt seg for Sveriges økonomi å ikke innføre tiltak? Det er bare å se på hvordan Sverige nærmest ber på sine knær om at Norge skal åpne grensa dit. Så synes jeg det er interessant at mange tilsynelatende mener at det ikke er så farlig om risikogruppene dør i tusentall. Akseptabelt å ofre de, eller? 6
Krantz95 Skrevet 18. juni 2020 #15 Skrevet 18. juni 2020 1 minutt siden, Nightcrawler skrev: Hvordan er 5000 døde fornuftig? I Norge dør man av korona, mens i Sverige dør man ofte med korona. Det er en del av årsaken til høye dødstall i Sverige. Det samme gjelder forøvrig Belgia (har en i familien som jobber i helsevesenet der). Hvis en død person tester positivt på korona blir dødsårsaken satt som korona. Uavhengig av om den døde hadde andre livstruende sykdommer eller var 100 år gammel. Er det ikke flere som har lagt merke til at mediene i Norge stort sett bruker formuleringen "koronarelaterte dødsfall" for Sverige, mens når noen dør i Norge står det at vedkommende har dødd av korona? 2
Khadira Skrevet 18. juni 2020 #16 Skrevet 18. juni 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: I Norge dør man av korona, mens i Sverige dør man ofte med korona. Det er en del av årsaken til høye dødstall i Sverige. Det samme gjelder forøvrig Belgia (har en i familien som jobber i helsevesenet der). Hvis en død person tester positivt på korona blir dødsårsaken satt som korona. Uavhengig av om den døde hadde andre livstruende sykdommer eller var 100 år gammel. Er det ikke flere som har lagt merke til at mediene i Norge stort sett bruker formuleringen "koronarelaterte dødsfall" for Sverige, mens når noen dør i Norge står det at vedkommende har dødd av korona? Uansett så har Sverige en høyere dødsrate av de som dør med korona. At noen kan synes Sverige har håndtert dette bra skjønner ikke jeg, men det er bare min mening da. 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #17 Skrevet 18. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har jo selv sagt at de ikke har klart å beskytte RISIKOGRUPPENE godt nok. Har de vært arrogante da, mener du? Anonymkode: 62185...7a8 Flertallet ja, men det er ikke utelukket dem. I tillegg er risikogruppene så tallrike at det blir en dårlig unnskyldning. Man må gjøre store tiltak for å beskytte så mange. En ting som er skummelt er at man vet ikke ennå nok til å forutsi hvem som blir hard rammet, hvem får senskader etc. Det har vi jo også sett i Norge. Anonymkode: a1d74...d5c
Krantz95 Skrevet 18. juni 2020 #18 Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, Nightcrawler skrev: Uansett så har Sverige en høyere dødsrate av de som dør med korona. At noen kan synes Sverige har håndtert dette bra skjønner ikke jeg, men det er bare min mening da. Hadde Norge testet alle eldre som døde på sykehjem o.l. ville antall døde med korona i Norge vært veldig mye høyere... 2
Khadira Skrevet 18. juni 2020 #19 Skrevet 18. juni 2020 Akkurat nå, Krantz95 skrev: Hadde Norge testet alle eldre som døde på sykehjem o.l. ville antall døde med korona i Norge vært veldig mye høyere... Hva er det med at Sverige har høyere dødstall enn Norge som er så vrient å forstå? Ja, Norge hadde hatt et høyere tall enn det vi har nå, men Sverige ville fremdeles hatt et høyere i og med at de ikke satt i gang tiltak i særlig grad. 1
Krantz95 Skrevet 18. juni 2020 #20 Skrevet 18. juni 2020 1 minutt siden, Nightcrawler skrev: Hva er det med at Sverige har høyere dødstall enn Norge som er så vrient å forstå? Ja, Norge hadde hatt et høyere tall enn det vi har nå, men Sverige ville fremdeles hatt et høyere i og med at de ikke satt i gang tiltak i særlig grad. Tror vi ville ligget ganske nærme Sverige om vi hadde testet alle døde. I et normalår dør det ca 2.300 over 80 år hver eneste måned. Det vil si litt over 9.000 døde siste fire mnd. Hvis bare 20% av disse døde med korona gir det litt over 2000 koronarelaterte dødsfall i Norge. Sverige har ca dobbel folkemengde, så 2.000 i Norge tilsvarer 4.000 i Sverige. Og det er ikke langt unna koronarelaterte dødsfall i Sverige. Tror ikke det er så stor reell forskjell mellom Sverige og Norge når det gjelder døde med korona. 1
Anbefalte innlegg