AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Jeg har ei venninne som jeg rett og slett kjenner er en håndfull som krever mye energi av meg. Etter at jeg har hatt sosial omgang med henne, kjenner jeg meg ofte psykisk nedbrutt og opplever en dårlig dag. Saken er den at hun er bitter på meg (noe hun selv har sagt). Hun er bitter fordi at jeg er i et lykkelig forhold mens hun nylig har gjennomgått et samlivsbrudd. Hun kommer ofte med stikk om min mann og vårt forhold som jeg kjenner jeg er lei av å høre. Typiske ting kan være at hun navngir hans tidligere sexpartnere i en tilfeldig samtale (som jeg i utgangspunktet ikke har noen behov for å vite), hvordan eksene hans er, hun kommenterer negative ting om sønnen hans som jeg heller ikke kjenner meg igjen i, og kommer med meninger om ulike ting jeg overhodet ikke har bedt om. Hun er ikke begeistret for mannen min. Jeg nevnte dette til mannen min da han merker på meg at jeg er annerledes etter å ha vært sosial med henne, noe jeg kanskje ikke skulle ha gjort. Konsekvensen av dette er at han er noe bekymret for vår sosiale relasjon. Han har ingenting å skjule, men han føler seg usikker på hva hun nå prøver å "stikke" meg med, og han er redd for at jeg skal bli usikker på vårt forhold på bakgrunn av hva hun sier. Dette kan jeg forstå, men jeg har trygget han med at det ikke er noe problem for meg og han, samtidig som jeg sier at jeg heller skal manne meg opp til å sette henne på plass neste gang dette skjer. Jeg er dessverre litt konfliktsky ovenfor min venninne da hun er temperamentsfull og krever mye. Hvordan håndterer jeg denne situasjonen? Dette har pågått i flere år, men det er først nå i hennes samlivbrudd at det har blitt virkelig ille. Jeg synes ikke det er riktig ovenfor mannen min heller, så jeg vurderer å ta avstand fra henne. Hun gir meg ingen positiv energi og jeg føler at jeg blir "dratt ned i dragsuget" av å omgås med henne. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: d00f6...824
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Hun er megasjalu på forholdet deres.. prøver å ødelegge eller få deg usikker på mannen din.. hun prøver å dra deg like langt ned som hun selv er.. bare å fade henne ut.. Anonymkode: 3456b...62e 1
Cinnamondiva Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 Høres ut som om du burde kutte henne ut eller ihvertfall ha en pause fra henne. Sett ned foten og ikke la henne tråkke på deg. Si at du ikke vil høre om det negative mer og at hun skal la være å blande seg i ditt forhold til mannen din. Begynn å forminske kontakten😇 1
Gjest O.G. Skrevet 19. juni 2020 #4 Skrevet 19. juni 2020 Hun der er nok av typen som tenker at når hun har det jævlig, så skal alle ha det jævlig. Ikke en god egenskap, jeg tror du bør vurdere å ikke treffe denne venninnen så alt for mye.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #5 Skrevet 19. juni 2020 Kutt ned på omgangen du har med henne, sånne personer er slitsomme og ikke bra for deg i lengden. Prioriter andre venner du måtte ha som du vet kan oppføre seg og gir deg glede. Anonymkode: 1e1fe...da3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå