Gå til innhold

Sidetmedord.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å ringe eller chaten der?

Anonymkode: 3af10...386

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke ringt. Liker ikke å snakke i telefon. Prøvde chat men den er visst bare ment for korte spørsmål og veiledning til hvor man kan få hjelp.

Anonymkode: 7e03f...44d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sendt inn til de. Var veldig hjelpsomt da jeg slet mye!

Anonymkode: 804d9...d09

• Liker 2
Skrevet

Send de melding i steder for chat. Da får du lange ordentlige svar. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig erfaring med meldingstjenesten og chattetjenesten, dessverre.

Anonymkode: 9b8e6...c45

AnonymBruker
Skrevet

Er det anonymt å sende melding dit?

Anonymkode: 8db97...921

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det anonymt å sende melding dit?

Anonymkode: 8db97...921

Ja.

Anonymkode: 9b8e6...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk god hjelp der en periode hvor jeg hadde det tøft. 

Anonymkode: 9f1b6...19e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ringt mental helses hjelpetelefon. Er det det samme? Fikk ikke så mye ut av de to samtalene jeg hadde, men satt pris på å i det hele tatt kunne snakke med noen... Kommer aldri til å ringe igjen. 

Pass på hva du sier. Du er ikke virkelig anonym. 

Anonymkode: 889bd...679

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ringt mental helses hjelpetelefon. Er det det samme? Fikk ikke så mye ut av de to samtalene jeg hadde, men satt pris på å i det hele tatt kunne snakke med noen... Kommer aldri til å ringe igjen. 

Pass på hva du sier. Du er ikke virkelig anonym. 

Denne bør du utdype. 

Anonymkode: e64dc...2bb

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne bør du utdype. 

Ok. Jeg sa blant annet at jeg hadde tatt noen piller (ikke farlige -og jeg sa hva det var) og vips så sto det politi på døra. Tror de fant frem gjennom posisjon på mobil. De sto nemlig på utsiden litt lenger ned i gata en stund, da jeg skrudde av posisjon. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg sa blant annet at jeg hadde tatt noen piller (ikke farlige -og jeg sa hva det var) og vips så sto det politi på døra. Tror de fant frem gjennom posisjon på mobil. De sto nemlig på utsiden litt lenger ned i gata en stund, da jeg skrudde av posisjon. 

Selvfølgelig kan de tracke deg om du sier at du har tatt piller eller på andre måter er i akutt fare for deg selv og andre, men med mindre du gjør noe så dumt så er du fullstendig anonym.

Nei, stakkars deg for at noen prøvde å hjelpe deg der du sitter og trykker i deg tabletter. Går utifra du sa til personen at du tok pillene fordi du er oppmerksomhetssyk. Hva i all verden var i det hele tatt poenget med å fortelle dem at du knasket piller bortsett fra oppmerksomhet? Høres ut som klassisk borderline oppførsel det der.

Anonymkode: 861e4...593

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan de tracke deg om du sier at du har tatt piller eller på andre måter er i akutt fare for deg selv og andre, men med mindre du gjør noe så dumt så er du fullstendig anonym.

Nei, stakkars deg for at noen prøvde å hjelpe deg der du sitter og trykker i deg tabletter. Går utifra du sa til personen at du tok pillene fordi du er oppmerksomhetssyk. Hva i all verden var i det hele tatt poenget med å fortelle dem at du knasket piller bortsett fra oppmerksomhet? Høres ut som klassisk borderline oppførsel det der.

Jøss. Takk for diagnosen, doktor. De prøvde faktisk prakke på meg den merkelappen der i etterkant, men jeg dodget. 

Vil ikke kalle det oppmerksomhetssyk akkurat da. Poenget med å ringe anonymt var at de ikke skulle vite hvem jeg var. Men sant å si så angret jeg litt. Kastet innpå en del piller (sier ikke hva) fordi jeg jeg var deprimert/destruktiv/likegyldig/rastløs og fikk jo litt tvil noen timer etterpå. 

Greit å vite for enhver ihvertfall, at man aldri er helt anonym. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. Takk for diagnosen, doktor. De prøvde faktisk prakke på meg den merkelappen der i etterkant, men jeg dodget. 

Vil ikke kalle det oppmerksomhetssyk akkurat da. Poenget med å ringe anonymt var at de ikke skulle vite hvem jeg var. Men sant å si så angret jeg litt. Kastet innpå en del piller (sier ikke hva) fordi jeg jeg var deprimert/destruktiv/likegyldig/rastløs og fikk jo litt tvil noen timer etterpå. 

Greit å vite for enhver ihvertfall, at man aldri er helt anonym. 

Neste gang får du holde det for deg selv slik at du ikke kaster bort ressursene deres. Du ville dulles med og få oppmerksomhet, og slike som deg ødelegger for dem som virkelig er i nød. Det er faen ikke rart folk har fordommer mot psykisk syke .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Selvsagt har de verktøy for å tracke deg dersom de vurderer det dithen at det vil redde livet ditt. Det betyr ikke at de tracker ellers. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang får du holde det for deg selv slik at du ikke kaster bort ressursene deres. Du ville dulles med og få oppmerksomhet, og slike som deg ødelegger for dem som virkelig er i nød. Det er faen ikke rart folk har fordommer mot psykisk syke .

Ja. Det har jeg lært. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at de sporer location på mobilen, er du sikker på at du ikke fortalte hva adressen din var eller sa navnet ditt til Mental helse?

Anonymkode: 674d3...873

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at de sporer location på mobilen, er du sikker på at du ikke fortalte hva adressen din var eller sa navnet ditt til Mental helse?

Ja. 100% sikker på at jeg ikke sa hverken navn eller adresse. Vet at de spora på telefonnummer fordi det hjalp å skru av posisjoninfo. Men på det tidspunktet sto de allerede 50m unna.. Visste ikke om det var d d var, så drev og skrudde av og på, men hørte etterpå at de sa jeg hadde forsvunnet for dem noen minutter. D var da jeg hadde av stedinfo... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 100% sikker på at jeg ikke sa hverken navn eller adresse. Vet at de spora på telefonnummer fordi det hjalp å skru av posisjoninfo. Men på det tidspunktet sto de allerede 50m unna.. Visste ikke om det var d d var, så drev og skrudde av og på, men hørte etterpå at de sa jeg hadde forsvunnet for dem noen minutter. D var da jeg hadde av stedinfo... 

Ble du tvangsinnlagt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom i kontakt med en veldig utspekulert mann der inne. Som liksom skulle redde folk og jeg bet på. Han var egentlig kun ute etter bilder av meg. Drev og sendte meg bilder av seg selv, og når jeg sa at jeg ikke var interessert i bilder men samtale, så ble han forbannet på meg. Synes det er kvalmt og skummelt at sånne folk utnytter sårbare mennesker på den måten, det kan gå ordentlig ordentlig galt. 

Så jeg vil advare psykisk syke og andre i krisesituasjoner mot sidetmedord.no.

Anonymkode: 3b57c...8d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...