Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at bakuchiol skal være like bra som retinol, men uten bivirkningene som flere opplever ved bruk av retinol. Men det er ikke så mye forskning ennå på bakuchiol som på retinol, så derfor er jeg interessert i andres erfaringer. Bukachiol kalles også vegansk retinol, og bio-retinoid.

Jeg har sensitiv hud. Og en gang fikk jeg kløe og utslett av en krem fra Vichy, så jeg tør ikke prøve retinol. Hvis jeg skal prøve bakuchiol, blir det vel serumet fra Ole Henriksen, fordi jeg liker noen av produktene i Truth serien. Dessuten er visstnok bakuchiol mer effektivt når produktet også inneholder AHA, og det gjør Ole sitt. Men jeg har aldri prøvd AHA, og har solømfintlig hud, så... Men heller AHA enn retinol.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prøvd, men ser at Paulas Choice har lansert et produkt med en blanding med retinol. 

Det er mer effektivt med AHA, men også tøffere mot huden. Jeg ville ikke prøvd meg med begge deler samtidig med sensitiv hud. Og spesielt ikke nå om sommeren. 

Jeg pleier å spørre hudterapeutene på skincity om sånt. De er flinke, og det er gratis uten kjøpetvang. Eventuelt kan du lese litt på hjemmesidene til Paulas Choice. 

Anonymkode: 3555c...ce3

• Liker 1
Skrevet

Takk! 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...