Gå til innhold

Har du mistrivdes på jobben pga. miljøet? Hva var grunnen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da tenker jeg ikke på årsaker som at oppgavene er ensformige, men mer av andre grunner som det kollegiale miljøet, holdninger, dårlig leder,  skjevfordeling/forskjellsbehandling osv. Hva var isåfall årsaken?

Anonymkode: 91d57...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dårlig ledelse, konfliktskye. Svært få ledere gjør noe med ting når man varsler.

Liker heller ikke falskheten, fasaden mange har på jobb. Spiller hyggelig. Drikker seg fulle på julebord å skal være såkalt sosiale, dagen etterpå er det på igjen med falske masken sin.

Anonymkode: cc560...f06

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig ledelse, opp på høyeste nivå i kommunen.

Får ikke opplæring til å kunne gjøre oppgaver skikkelig, må finne ut av alt selv.

Kollegaer som ikke gidder å ta tak, de forventer at noen andre gjør jobben.

Tjenesteenheten gir ut plassene som er ledige til folk som ikke passer på institusjonen.

Dårlig bemanning og lite fagfolk.

Kollegaer som klager og syter, og lager dårlig stemning. 

Anonymkode: 81f00...2da

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mobbing og utestenging. Sterk forskjellsbehandling. Faglig ensomhet, stadig pålessing av flere og flere irrelevante oppgaver, og jeg ble gjort til syndebukk hvis ting ikke gikk 110% som de skulle. Da jeg ble langtidssykemeldt ble jeg truet med oppsigelse, for "de trengte folk som var tilstede på jobb". Vel, siden jeg var så uunnværlig skulle de tatt litt bedre vare på meg. 

Anonymkode: 076a8...324

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig ledelse. Når alt kollegaene har å snakke om er hvor misfornøyd de er med leder, så blir det jevnt over skikkelig dårlig stemning.

Anonymkode: b308b...c5c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig ledelse. Når alt kollegaene har å snakke om er hvor misfornøyd de er med leder, så blir det jevnt over skikkelig dårlig stemning.

Anonymkode: b308b...c5c

Samme på min jobb.

Anonymkode: d9a93...053

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sjef som var på grensen til å trakassere meg. Først ble jeg satt opp for å dekke flere oppgaver som i perioder ikke KAN gå sammen tidsmessig, så ble jeg jevnlig kjeftet opp når jeg ikke var enig i fagbeslutninger som ble tatt og som jeg var redd ville virke negativt for bedriften. Jeg har for øvrig både mer fagutdannelse og erfaring i faget enn nevnte sjef. Nå er jeg dyttet ut av jobben og sitter og lærer opp en etterfølger som ikke har utdannelse i faget i det hele tatt. Jeg var ikke spesielt vanskelig å dytte ut for jeg skal over i en jobb med mer ordnet arbeidstid og etter sigende ryddigere leder. 

Anonymkode: f2d36...3f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tenke:

• Jeg måtte betale bompenger på ferie med firmabilen
  • Jeg måtte si ifra når jeg skulle på ferie
  • Det var forventet at jeg i løpet av en måned var innom arbeidsplassen
  • De fortalte meg hvordan jeg skulle gjøre jobben min
  • De ville kjøpe meg ny bil
  • Jeg ble ikke betalt nok
  • Sjefen kunne ikke lover og regler og oppførte seg idiotisk pga det 

Sånn det var greit sosialt, morsomt å drikke med dem, men faen jeg må da få lov til å dra på ferie uten å måtte betale for det. Og uten å måtte si ifra.

Nå jobber jeg en plass der jeg kun møtes sjefen for sosiale ting, og jeg er nesten aldri innom jobben. Ingen bryr seg om hva jeg gjør. Funker veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk ny midlertidig sjef. Hun var en bitch som løy mer en noen jeg noen gang har møtt. Kom med mange falske løfter, og jeg som hadde brukt 5 år på å få jobbe fulltid på drømmeavdelingen min, så tok det henne 1 uke å sende meg tilbake til den avdelingen jeg hatet. Jeg jobbet 50/50 tillig og sein, hun satte meg på bare sein vakt. Uansett hvor mye jeg klaget, hun lovet at hun skulle endre på det, og kom med mange løfter hvordan hun skulle endre det (om en mnd, neste uke, i desember, januar etc etc.) 1 år senere  og jobber fortsatt vare sein på den jævlige avdelingen som ødelegger kroppen min. Prøvde å få ny jobb, men pga korona er det nærmest umulig. 

Anonymkode: 71147...a25

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Øverste leder har et enormt ego 
  • Dårlig opplæring av nye ansatte 
  • Manglende muligheter for de med mellomlederansvar, som meg, å få drive med korrekt opplæring 
  • Hyppig utskiftning av ansatte 
  • Kolleger (og øverste leder) snakker på språk som ikke alle forstår
  • De med mellomlederansvar får skyld for alt som går galt på arbeidsplassen 
  • Manglende mulighet til utvikling
  • Ekstremt mye drama fra øverste leder
  • ...nevnte jeg at øverste leder er en fuckings idiot?
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øverste leder ble brukt som narsissistens nyttige idiot. Trodde på alt narsissisten lagde av drama og la skylden på andre slik at leder fikk bruke sin makt og styringsrett til å hamre løs på den stakkaren som ikke forsto spillereglene i to syke personer sitt spill.

Men alt har en ende- narsissisten fikk ikke den mellomleder-posisjonen som var blinket ut ettersom det heldigvis var et oppegående leder team som satte foten ned. Øverste leder greide ikke å manøvrere narsissisten inni stillingen, og dermed var narsissisten sitt raseri snudd over til øverste leder. Det ble stygt...narsissisten gjorde stor skade før hen forlot bedriften og øverste leder falt for eget grep. Sist sett i Nav-køen ettersom bransjen er liten og det snakkes....øverste leder skal slite med å få seg ny lederstilling. Narsissisten startet eget firma og lever nå som innleid konsulent. Så lenge det går.

Gud bedre...

Anonymkode: 825ec...4cf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig ledelse (ingen ledelse); Konfliktskyhet, tar aldri tak i problemer, avfeier problemer, tørr ikke snakke til ansatte - eller slå ned på dårlige holdninger mm. 
Kan også nevne forskjellsbehandling, baksnakking, fasade - falskhet, massiv bruk av ufaglærte og vikarer, manglende opplæring - følger ikke regelverk iht forsvarlige tjenester.. Listen er lang. Jeg (og mange med meg) - har sluttet. 

Anonymkode: 92551...25b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig opplæring, sjekklister som var utdaterte og ikke stemte. Jeg sa ifra om dette og fikk bøttevis med kjeft for at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre og hvordan🙄. Dette skulle jeg altså vite, uten at noen forklarte det eller viste det til meg på noen måte. Ble i ettertid latterliggjort og sett på som lat og "illoyal" fordi jeg ikke fulgte sjekklisten (som ingen andre gjorde heller, men jeg var dum nok til å si ifra)

Anonymkode: 218f3...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnaW

Trakasserende leder, dårlig arbeidsmiljø, underbemanning fordi sjef skal vise til sin sjef at hun kan spare...angivende og falske kollegaer...

Takknemlig hver dag for at jeg har fått slippe ordinært arbeidsliv og kan nå få jobbe redusert stilling i en lett jobb m godt arbeidsmiljø resten av livet...

Kvinne 36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen kunne norsk så det var umulig å ha en normal samtale og beskjeder ble ikke forstått, arbeidsoppgaver ble ikke forstått osv. Greit nok er jeg introvert... Men musikk var også forbudt, til og med på headset, det ble uutholdelig. Mener ikke å fornærme noen, jeg har jobbet med folk fra alle verdensdeler og har blitt kjent med mange fantastiske mennesker. For å slippe hudfage-debatt her må jeg påpeke at det er språkkunnskaper jeg snakker om, ikke hudfarge. Det ble bare ille når ingen jeg jobbet fast med kunne verken engelsk eller norsk godt nok til å føre en samtale. Leder forsto heller ikke min dialekt og gjorde ingen forsøk på å lære, han tok alt i verste mening. 

Anonymkode: e93bc...6cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Mobbing og utestenging av alle som ikke passet inn og som ikke hadde en A4- personlighet. Selv om de var hyggelige og gjorde jobben. Skulle ingenting til før disse "avvikerne" fikk klager, mens de som var "innafor" på A-laget kunne gjøre utallige dumheter uten at det fikk konsekvenser. Nå har et medlem fra A-laget fått jobb som sjef, jeg har sagt opp. Et motbydelig arbeidsmiljø som tillater mobbing så lenge det går utover mennesker som ikke oppfører seg på en bestemt måte. Kan nevne at dette er på en helserelatert arbeidplass med mange sykepleiere bl.a.. Skulle tro disse menneskene var empatiske vesener, men kan herved avkrefte den myten.

Anonymkode: ed973...e8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Baksnakking på jobb, når folk trodde jeg ikke hørte dem men jeg hørte det ved to tilfeller.

Anonymkode: 151dd...44a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet nylig i jobben min utelukkende pga sjefen min. Han eier bedriften, og det finnes verken et styre eller en HR-ansatt å gå til når sjefen/bedriftseieren gang på gang bryter Arbeidsmiljøloven. Daglig måtte jeg tåle et skiftende og irritabelt humør, med seksuelle bemerkninger og trakassering de få gangene han var i godt humør. Måten å gi meg arbeidsoppgaver på var gjerne ved å komme bort til pulten min, slenge papirer i ansiktet mitt (bokstavelig talt), og uansett hva jeg gjorde, eller ikke gjorde, var det galt. Jeg har fått gode skussmål fra alle de andre kollegaene mine, mens sjefen skrev en attest som ikke engang var verdt papiret den var skrevet på. Takk og lov for at jeg ikke jobber der lenger!

Anonymkode: 659d6...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leder som ikke fungerte som leder, tok ikke ansvar. det førte til mye baksnakking av leder og mye frustrasjon. Endte med at flere ble sykemeldt pga de ble utbrent, inkludert lederen. 

Anonymkode: 5056e...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mobbing og utestenging av alle som ikke passet inn og som ikke hadde en A4- personlighet. Selv om de var hyggelige og gjorde jobben. Skulle ingenting til før disse "avvikerne" fikk klager, mens de som var "innafor" på A-laget kunne gjøre utallige dumheter uten at det fikk konsekvenser. Nå har et medlem fra A-laget fått jobb som sjef, jeg har sagt opp. Et motbydelig arbeidsmiljø som tillater mobbing så lenge det går utover mennesker som ikke oppfører seg på en bestemt måte. Kan nevne at dette er på en helserelatert arbeidplass med mange sykepleiere bl.a.. Skulle tro disse menneskene var empatiske vesener, men kan herved avkrefte den myten.

Anonymkode: ed973...e8b

Helsepersonell er visst værst når de kommer til arbeidsmiljø ifølge en undersøkelse jeg kom over en gang 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...