Gå til innhold

Hva kan jeg gi i gave til mamma som går av med pensjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne gi henne en liten oppmerksomhet. Ikke smykker eller slik. Noen forslag? 😀

Anonymkode: 37c49...8c4

Skrevet

Et begynnersett med maling, pensler og lerret

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva liker hun da ?

Anonymkode: 5200b...cf8

Skrevet

Er det vanlig å gi gaver når foreldre går av med pensjon?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gave??? Da hadde jeg i så fall gitt biletter til et show til neste år, eller vin med litt godt til som hun kunne drikke og nyte at hun nå kan få nyte livet som pensjonist. 

Anonymkode: da5fc...a32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En turbukse eller noen andre klær hun kan bruke på tur? 

Anonymkode: 2d5a5...246

Skrevet
7 timer siden, Hulderen skrev:

Et begynnersett med maling, pensler og lerret

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En turbukse eller noen andre klær hun kan bruke på tur? 

Da skal man vel være rimelig sikker på at mor er interessert i dette, eller?

Dessuten, gave når man går av med pensjon fra barn (eller noen andre enn evt. fra jobben man slutter i) har jeg aldri tenkt på en gang...

• Liker 4
Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)

Jeg har gitt lignende gave. Å gå av med pensjon er en av de største omveltningene i livet for et menneske. Tenk- i så mange år har man vært tilknyttet arbeidslivet, følt at man har verdi for andre ved å produsere en tjeneste, produkt eller lignende, og hatt et stort nettverk i kolleger. Det er en stor overgang. Jeg ga svigermor gave. Jeg har også gitt søsteren min arbeidsrelaterte gaver, f.eks ved fullført utdanning, jobbskifte eller da hun ikke fikk fornyet et ønsket vikariat.

Jeg ville gitt noe som var relatert til et prosjekt hun har snakket om, eller en hobby hun har tenkt på at hun skulle starte med når hun ble pensjonist. Svigermor har hatt lyst til å lære mer om interiør, så jeg ga henne en bok om interiørdesign. 

Endret av Geirfuglen
AnonymBruker
Skrevet

Noe til hagen, et ferskentre for eksempel.

Anonymkode: b6978...f2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gyngestol, garn og strikkepinner

Kryssord, en pose med Kongen av Danmark, for det er jo det de gamle spiser.

Disse forslagene krever selvironi og en dose galgenhumor, og må brukes forsiktig, bare så det er sagt😂

Anonymkode: c2c25...240

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mamma fikk av mine søsken og meg når hun gikk av med pensjon!  Hun fikk flybilletter til oss 3 da vi alle bor i forskjellige byer.  Hun satte utrulig stor pris på det! 

Anonymkode: 0f238...414

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hun noen interesser/hobbyer du kan kjøpe ting til? Bestefaren min kjøpte tog-byggesett til min toginteresserte oldefar da han gikk av med pensjon. Han elsket det, og brukte timesvis på å pusle med dette hver dag. Legen mente det forlenget livet hans med flere år :). (Han ble godt over 90).

Anonymkode: a5e75...49c

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun er glad i å lese, lesebrett! 😊

AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2020 den 23.12, Teatrica skrev:

Da skal man vel være rimelig sikker på at mor er interessert i dette, eller?

Dessuten, gave når man går av med pensjon fra barn (eller noen andre enn evt. fra jobben man slutter i) har jeg aldri tenkt på en gang...

Joda. Men å gå en tur i ny og ne er vel ikke en helt ekstraordinær greie- og noe mange får bedre tid til som pensjonist. Og det er vel heller ikke så kjempevanskelig å vite om mor av og til går på tur, eller om det er noe hun aldri gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter den med å gi noe som kan støtte opp under interesser hun har.

Og så synes jeg det er fint å gi gaver utenom de gangene man "skal", liksom bare fordi! 

Anonymkode: 4690d...519

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Billetter til opplevelse, en liten reise, blomster og konfekt, middag ute.. Du sier ingenting om budsjett. 

Anonymkode: b6001...f70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips- endte opp med bøker og blomster 😊👍

Anonymkode: 37c49...8c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...