AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Ganske utrolig. På bussen står det store plakater rettet mot passasjerene hvor det står «takk for at du ikke reiser kollektivt». Det blir jo veldig rart at de som reiser kollektivt skal takkes for at de ikke reiser kollektivt, mens de som ikke reiser kollektivt aldri ser disse plakatene og takkes dermed ikke. Er der bakvendtland vi har havnet i? Flere som har sett dette og lurer på hva som feiler de som står bak? Anonymkode: c99a6...b5c 23
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 Var da noe å henge seg opp i det å Anonymkode: 9009d...67e 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 😂😂 Du har jo forsåvidt rett da! Anonymkode: e9919...61a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 😂 Veldig passiv aggressivet må jeg si. Anonymkode: e57fe...6d5 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Skrevet 18. juni 2020 Kanskje de som har hengt dem opp har misforstått, og de skulle hengt andre veien, slik at de syntes for dem som var utenfor bussen og ikke inni? Jeg er lettere oppgitt over arbeidsgiver som maser om at nå må folk komme seg tilbake på jobb, men vi skal IKKE ta bussen... Kjøper du bil til meg, da, ville jeg spørre sjefen.. Anonymkode: c6890...260 6
Hulderen Skrevet 18. juni 2020 #7 Skrevet 18. juni 2020 Det er nok en høflig måte å be deg om å pelle deg av bussen, eller gi deg dårlig samvittighet. Mens jeg som ikke tar bussen, gidder de ikke å bry seg om. 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Skrevet 18. juni 2020 Vi lever i bakvendtland. Men er vel kanskje ment for alle de som står slukøret igjen på perrongen og må vente på neste og enda mer overfylte buss da. Leste en bekymret artikkel nettopp om at folk ikke holder avstand på bussen, men det er jo fordi det ikke er nok plass. De bussene er overfylte til vanlig, og det er ikke nok mennesker som har hjemmekontor. Og i sommerferien skrenkes det jo inn, tror neppe det blir annerledes i år. At folk ikke vil vente på neste forstår jeg godt, for de kommer jo ikke med den heller. Og forsto det sånn at reisegarantien heller ikke gjelder. Skal man jobbe ubetalt overtid noen timer, eller stå ute i 30 grader og vente på bussen til rushtiden er over? Anonymkode: 233c8...36b 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #9 Skrevet 18. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi lever i bakvendtland. Men er vel kanskje ment for alle de som står slukøret igjen på perrongen og må vente på neste og enda mer overfylte buss da. Leste en bekymret artikkel nettopp om at folk ikke holder avstand på bussen, men det er jo fordi det ikke er nok plass. De bussene er overfylte til vanlig, og det er ikke nok mennesker som har hjemmekontor. Og i sommerferien skrenkes det jo inn, tror neppe det blir annerledes i år. At folk ikke vil vente på neste forstår jeg godt, for de kommer jo ikke med den heller. Og forsto det sånn at reisegarantien heller ikke gjelder. Skal man jobbe ubetalt overtid noen timer, eller stå ute i 30 grader og vente på bussen til rushtiden er over? Anonymkode: 233c8...36b På min arbeidsplass har undersøkelser vist at produktiviteten har ØKT når folk får sitte på hjemmekontor.. LIkevel har noen ledernisser bestemt at nå må folk komme seg tilbake på jobb. Så har de sagt at nå skal kjernetiden være fra 10-14, så da er det jo kjempelett for folk å unngå å ta bussen i rushtiden.. Ja, kjempelett.. når man skal hente og levere i barnehage.. Anonymkode: c6890...260 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #10 Skrevet 18. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: På min arbeidsplass har undersøkelser vist at produktiviteten har ØKT når folk får sitte på hjemmekontor.. LIkevel har noen ledernisser bestemt at nå må folk komme seg tilbake på jobb. Så har de sagt at nå skal kjernetiden være fra 10-14, så da er det jo kjempelett for folk å unngå å ta bussen i rushtiden.. Ja, kjempelett.. når man skal hente og levere i barnehage.. Anonymkode: c6890...260 Kjernetiden ja... og så trekkes dere sikkert for timer på tidskontoen hvis dere jobber så korte dager, og må jobbe kvelder andre dager? Vår arbeidsgiver har også begynt å snakke om å få folk tilbake på jobb, selv om det er nøyaktig den samme jobben som skal gjøres på kontoret som hjemme. Og det kan også kontrolleres lett at vi gjør det vi skal hjemme. Så forstå det den som kan. Foreløpig er det stoppet av fagforeningen, siden man fortsatt frarådes å reise kollektivt her. Pluss at de ikke bare kan innføre kveldsskift uten videre. Det hadde kanskje vært annerledes hvis man ikke fikk gjort jobben sin i det hele tatt hjemme. Anonymkode: 233c8...36b 3
Cuntzilla Skrevet 18. juni 2020 #11 Skrevet 18. juni 2020 Det er vel en "vennlig" påminnelse til de som er på bussen og egentlig ikke hadde trengt å ta den. Også til de som må ta bussen til jobb eller lignende om at de ikke skal gjøre det når de ikke må. Veldig mange som jobber har jo for eksempel også fritid.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #12 Skrevet 18. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjernetiden ja... og så trekkes dere sikkert for timer på tidskontoen hvis dere jobber så korte dager, og må jobbe kvelder andre dager? Vår arbeidsgiver har også begynt å snakke om å få folk tilbake på jobb, selv om det er nøyaktig den samme jobben som skal gjøres på kontoret som hjemme. Og det kan også kontrolleres lett at vi gjør det vi skal hjemme. Så forstå det den som kan. Foreløpig er det stoppet av fagforeningen, siden man fortsatt frarådes å reise kollektivt her. Pluss at de ikke bare kan innføre kveldsskift uten videre. Det hadde kanskje vært annerledes hvis man ikke fikk gjort jobben sin i det hele tatt hjemme. Anonymkode: 233c8...36b Jepp. Vi skal fremdeles jobbe like mange timer dagen, men "det er jo bare å dele opp dagen og jobbe litt hjemmefra om kvelden og morgenen før og etter jobb"... Ja.. Stå opp, ha en toåring, levere i bhg, så gå hjem fra barnehagen, starte opp laptopen, jobbe en times tid, måtte slå den av, ta buss til jobb, slå på og starte opp alle prosesser igjen, så jobbe 3,5 time eller så, så ta bussen hjem før rushet.. Da er klokken bare litt over 14. Om jeg henter avkommet i bhg er det jo ikke mer jobbing da, så da må jeg ta bussen helt hjem, starte opp på nytt, jobbe en times tid, så gå og hente i bhg. Deretter går det i ett til ungen er sovnet, som regel ikke før kl 20.. Og SÅ skal jeg da sette meg ned igjen og jobbe enda mer, frem til jeg må legge meg kl 22 fordi ungen våkner kl 5... Altså.. En ting er at da føles det som om jeg jobber hele dagen, en annen ting er at jeg blir jo avbrutt hele tiden og må slå av og på og starte opp og få tankene på plass igjen. Gah.. Anonymkode: c6890...260 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #13 Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var da noe å henge seg opp i det å Anonymkode: 9009d...67e Jepp, noe var det. Noe ganske teit, som beskrevet. Anonymkode: c99a6...b5c 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #14 Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass har undersøkelser vist at produktiviteten har ØKT når folk får sitte på hjemmekontor.. LIkevel har noen ledernisser bestemt at nå må folk komme seg tilbake på jobb. Så har de sagt at nå skal kjernetiden være fra 10-14, så da er det jo kjempelett for folk å unngå å ta bussen i rushtiden.. Ja, kjempelett.. når man skal hente og levere i barnehage.. Anonymkode: c6890...260 Hvordan vil denne produktiviteten påvirke over tid? Vi var alle med på dugnaden og alle stod på med sitt for å få ned smittespredning. Men å sitte hjemme og jobbe hadde jeg ikke orket lenger enn jeg må. Anonymkode: 21bf9...737 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #15 Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: På min arbeidsplass har undersøkelser vist at produktiviteten har ØKT når folk får sitte på hjemmekontor.. LIkevel har noen ledernisser bestemt at nå må folk komme seg tilbake på jobb. Så har de sagt at nå skal kjernetiden være fra 10-14, så da er det jo kjempelett for folk å unngå å ta bussen i rushtiden.. Ja, kjempelett.. når man skal hente og levere i barnehage.. Anonymkode: c6890...260 Likevel mener 46 % at virksomheten de jobber i har blitt mindre effektiv, og folk savner faglig fellesskap: https://akademikerne.no/2020/slik-takler-hoyt-utdannede-hjemmekontor Tror det er mange som innbiller seg at de er mer effektive hjemme. Men skjønner at logistikken blir utfordrende når man ikke bør busse. Anonymkode: 49754...fab 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #16 Skrevet 18. juni 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, noe var det. Noe ganske teit, som beskrevet. Anonymkode: c99a6...b5c Det står ingen steder at det var ganske teit Anonymkode: 9009d...67e
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #17 Skrevet 18. juni 2020 Er en god ide da, hva med "takk for at du ikke røyker på røykpakker", "takk for at du ikke drikker på alkoholflasker", "takk for at du ikke fråtser" på usunn mat, "takk for at du reiser miljøvennlig på fly" osv. Kjør på med dårlig samvittighet. Anonymkode: 8b1c0...74a 6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #18 Skrevet 18. juni 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Likevel mener 46 % at virksomheten de jobber i har blitt mindre effektiv, og folk savner faglig fellesskap: https://akademikerne.no/2020/slik-takler-hoyt-utdannede-hjemmekontor Tror det er mange som innbiller seg at de er mer effektive hjemme. Anonymkode: 49754...fab 46% var overraskende lite, tatt i betrakning hvor overraskende dette kom på bedrifter og ansatte. Det var ingen tid til å planlegge systemer, legge til rette eller drive opplæring i hvordan ansatte kan være mest mulig effektiv på hjemmekontor. Ja, mange savner faglig fellesskap, men ikke mer enn at 60% trives med å jobbe hjemmefra. En kombinasjon der man kommer på jobb noen av dagene i uka ville for mange være den beste løsningen. Ledere som har tillit til sine ansatte vil både kunne dra økonomisk fordel av det og gjøre arbeidsplassen mer attraktiv. Anonymkode: 5eb82...6fa 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #19 Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står ingen steder at det var ganske teit Anonymkode: 9009d...67e Så du mener åpningsinnlegget gir inntrykk av at det som menes er at det er på sin plass med slike plakater? Anonymkode: c99a6...b5c 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #20 Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er en god ide da, hva med "takk for at du ikke røyker på røykpakker", "takk for at du ikke drikker på alkoholflasker", "takk for at du ikke fråtser" på usunn mat, "takk for at du reiser miljøvennlig på fly" osv. Kjør på med dårlig samvittighet. Anonymkode: 8b1c0...74a Ja! Mange muligheter! Hva med «takk for at du ikke ser på TV» rullende over TV-skjermen hvert 5. minutt. «Takk for at du ikke drikker kaffe på jobb» over kaffemaskinene på jobb, samt «takk for at du ikke tar kaffepauser i arbeidstiden» ved stolene der kaffemaskinene er. Og «takk for at du bruker trappen» over hver rulletrapp på flyplasser. Og «takk for at du ikke bruker heisen» i alle bygg med heis. Anonymkode: c99a6...b5c 4
Anbefalte innlegg