Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som vikar i en butikk,og ble godt tatt i mot. Men så sluttet jeg etter vikar tiden var over. Her en dag gikk jeg på butikken som vanlig kunde, men det jeg reagerte på var at de oppførte seg som jeg skulle være en fremmed som de aldri hadde sett før. Trodde det var vanlig å hilse liksom på gamle ansatte ?

Anonymkode: 7e34d...6cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fasade, de spillte hyggelig. Du vet jo hva som frontes i dagens arbeidsliv: falskheten! "Sosialt og hyggelig arbeidsmiljø" står det i annonsene. På med masken....spillet er i gang! 🙂 

Heia Norge.

Arbeidslivet er helt ødelagt.

Anonymkode: 228db...100

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fasade, de spillte hyggelig. Du vet jo hva som frontes i dagens arbeidsliv: falskheten! "Sosialt og hyggelig arbeidsmiljø" står det i annonsene. På med masken....spillet er i gang! 🙂 

Heia Norge.

Du har nok rett, trist at det er slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplevd det samme. Merkelige greier.... 😔 

Anonymkode: 4f090...1c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer i vertfall aldri til å gå den butikken igjen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heia Norge.

Sannsynligvis godt inspirert av holdningene i USA, hvor de fleste er falske og later som de er hyggelige mot alle utenfor sine egne 4 vegger. Og så klager over hvor frekke europeere er når de kommer hit, når forskjellen bare er at vi ikke later like mye som. Vi er bare ærlige og ikke like investert i å late som.

Men kanskje det er en trend som sakte integrerer seg i Norge også, ved å integrere arbeidslivet først.

Anonymkode: 23a7f...e43

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke jobbet der så lenge, de har mange vikarer og de ikke hadde sett deg på en stund, kan det kanskje være at de ikke kjente deg igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis godt inspirert av holdningene i USA, hvor de fleste er falske og later som de er hyggelige mot alle utenfor sine egne 4 vegger. Og så klager over hvor frekke europeere er når de kommer hit, når forskjellen bare er at vi ikke later like mye som. Vi er bare ærlige og ikke like investert i å late som.

Men kanskje det er en trend som sakte integrerer seg i Norge også, ved å integrere arbeidslivet først.

Anonymkode: 23a7f...e43

Litt enig i det, har bodd i usa i 2år selv. Så kjenner til den overfladiske høfligheten der.

Arbeidslivet er helt ødelagt av fasaden mener jeg, les i annonser så ser du det. Alt handler om hvordan man skal fremstå, til slutt er vi skuespillere alle sammen. Man skal ha verdier i et selskap man skal følge, alt er bare et spill.

Pjuk, hater det. Er høyt utdannet selv å omgås mennesker i jobb som driver slik fasade, men det gjør IKKE JEG! 🙂 Derfor blir jeg litt upopulær, mens endel liker at jeg er ekte, rett frem og ærlig. Jeg legger ingenting i mellom 🙂 Lenge leve ektehet og ærlighet. Uansett hvor brutalt ting er, så går det ann å legge deg frem ærlig og ekte uten at man rakker ned på noen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, ti10 skrev:

Hvis du ikke jobbet der så lenge, de har mange vikarer og de ikke hadde sett deg på en stund, kan det kanskje være at de ikke kjente deg igjen?

Det er en liten butikk,med få ansatte og jeg jobbet der ett år.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en liten butikk,med få ansatte og jeg jobbet der ett år.

Høres veldig, veldig rart ut..

Anonymkode: 857fe...07a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig, veldig rart ut..

Anonymkode: 857fe...07a

Jeg tror de egentlig ikke likte og bare lata som når jeg jobbet der.

Sjefen var der ikke når jeg var innom. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du savnet dem? Hvis ikke, la det gå. De var kolleger. Ikke familie eller venner. 

Anonymkode: 3ad19...75c

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, hvor har dere jobbet? Har bare hatt hyggelige kollegaer jeg, og det i 25 år med mange forskjellige arbeidsplasser.

Anonymkode: 76374...440

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, hvor har dere jobbet? Har bare hatt hyggelige kollegaer jeg, og det i 25 år med mange forskjellige arbeidsplasser.

Anonymkode: 76374...440

Du må være utrolig naiv.

Er skremt over hvor lite mange skjønner av det sosiale spillet, det er fake hele greiene. 

Typisk: Kvinne møter noen som var "hyggelig" mot dem, da tror det automatisk at dette var ekte. "Hun var såå hyggelig!!" Kvinner lar seg utrolig lett balsamere.

Alt er et spill.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...