Gå til innhold

Ingen land i Europa holder grensene mer stengt for sommerreisende enn Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi syns helse er viktigere enn økonomi. Vi har ledere som tenker litt lenger fram og hører på de som faktisk kan noe om dette. Vi ønsker ikke total lockdown til høsten.

Anonymkode: 660f4...e42

Dummeste jeg har hørt.. regjeringen åpnet nettopp opp pga økonomi. Du kan være sikker på at norge er et av landene som tenker mest på økonomien og hva andre land tenker om det vi gjør!

Anonymkode: d2a03...7d8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vi syns helse er viktigere enn økonomi. Vi har ledere som tenker litt lenger fram og hører på de som faktisk kan noe om dette. Vi ønsker ikke total lockdown til høsten.

Anonymkode: 660f4...e42

Vi har brukt hundrevis av milliarder som kunne vært brukt på fremtidig helse, også mener du at vi har politikere som tenker litt lenger frem? Vet du hva forskning sier om hva arbeidsledighet gjør med helsen?

Anonymkode: 19aeb...1bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn bør det forbli på permanent basis.

Anonymkode: 777d0...4fe

AnonymBruker
Skrevet
På 18.6.2020 den 13.56, AnonymBruker skrev:

https://www.fvn.no/nyheter/norgeogverden/i/awm5xO/Na-er-Norge-det-mest-stengte-landet-i-Europa

Ingen land i Europa holder grensene mer stengt for sommerreisende enn Norge. Sammen med Danmark er Norge det eneste landet som bare har åpnet for tre land. Men nå vil Danmark åpne grensene.

Fornuftig eller overdrivelse ?

Anonymkode: 426ff...cfa

Ekstrem overdrivelse av regjeringen. Akkurat som da de stengte skolene, hytteforbudet osv. Mot de faglige rådene.

Lurer på hva som egentlig er regjeringens plan? Vil de holde Norge stengt for utlendinger til vaksinen kommer i 2022/23?

Anonymkode: 8eee2...c70

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
On 6/18/2020 at 10:55 PM, AnonymBruker said:

Vi har brukt hundrevis av milliarder som kunne vært brukt på fremtidig helse, også mener du at vi har politikere som tenker litt lenger frem? Vet du hva forskning sier om hva arbeidsledighet gjør med helsen?

Vi har ikke brukt hundrevis av milliarder, og har de sluppet økt arbeidsledighet i Sverige?

Anonymkode: d312f...e86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke brukt hundrevis av milliarder, og har de sluppet økt arbeidsledighet i Sverige?

Anonymkode: d312f...e86

Regjeringen har selv gått ut med at tiltakene har kostet 280 milliarder. Konkursene i kjølvannet er enda ikke ferdig, så det er fakta jo. Det er fremdeles mer enn 300 000 arbeidsledige eller permitterte som koster store summer i arbeidsledighetstrygd. 

Sverige har økt arbeidsledighet ja, men i stor grad skyldes det at det er er industriland avhengig av eksport. Hvordan arbeidsledigheten hadde vært om de hadde gjort det samme som Norge kan vi bare spekulere i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekstrem overdrivelse av regjeringen. Akkurat som da de stengte skolene, hytteforbudet osv. Mot de faglige rådene.

Lurer på hva som egentlig er regjeringens plan? Vil de holde Norge stengt for utlendinger til vaksinen kommer i 2022/23?

Anonymkode: 8eee2...c70

Det skulle ikke forundre meg....
For en ironi i så fall, næringslivspartiet Høyre tar knekken på en hel, vesentlig næring i landet, nemlig reiselivsnæringen.

Anonymkode: 899eb...66f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skulle ikke forundre meg....
For en ironi i så fall, næringslivspartiet Høyre tar knekken på en hel, vesentlig næring i landet, nemlig reiselivsnæringen.

Det verste er nesten at det virker som det er unison enighet om tiltakene, ingen partier som tør å lage noe særlig bråk. Og media som pleier grille politikerne i sitt eget fett for den minste ting, er nå helt blottet for vilje til å stille et eneste kritisk spørsmål. Det var nettopp en sak på tv2 om at vi har de strengeste reglene, og ingen spurte hvorfor dette er så mye farligere for nordmenn enn for dansker, eksempelvis. 

Anonymkode: 878e2...d34

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Regjeringen har selv gått ut med at tiltakene har kostet 280 milliarder. Konkursene i kjølvannet er enda ikke ferdig, så det er fakta jo. Det er fremdeles mer enn 300 000 arbeidsledige eller permitterte som koster store summer i arbeidsledighetstrygd. 

Sverige har økt arbeidsledighet ja, men i stor grad skyldes det at det er er industriland avhengig av eksport. Hvordan arbeidsledigheten hadde vært om de hadde gjort det samme som Norge kan vi bare spekulere i. 

Nå lyver du.

Anonymkode: cd484...0bb

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå lyver du.

Anonymkode: cd484...0bb

Vel, det skulle jeg ønske at jeg gjorde, men det gjør jeg altså ikke. Tror du det er gratis å sende 450 000 mennesker ut i permittering, gi krisepakker til tusener av bedrifter som er rammet, alle idrettslag, lånegarantier til reiseselskap, tapte skatter og avgifter osv osv. 

Og det er ikke ferdig, det ventes en konkursbølge i restaurantbransjen, reiseliv mm. Det vil føre til ytterligere arbeidsledige og enda mer tapte avgifter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er nesten at det virker som det er unison enighet om tiltakene, ingen partier som tør å lage noe særlig bråk. Og media som pleier grille politikerne i sitt eget fett for den minste ting, er nå helt blottet for vilje til å stille et eneste kritisk spørsmål. Det var nettopp en sak på tv2 om at vi har de strengeste reglene, og ingen spurte hvorfor dette er så mye farligere for nordmenn enn for dansker, eksempelvis. 

Anonymkode: 878e2...d34

Nei du kan så si, aldri sett slik enighet om noe som helst jeg heller. 
Det er nok ganske mange som har blitt veldig redde, de er vel spredt utover hele det politiske spekteret og mulig politikerne er redd for å støte dem fra seg. Eller politikerne selv er blant de redde...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det skulle jeg ønske at jeg gjorde, men det gjør jeg altså ikke. Tror du det er gratis å sende 450 000 mennesker ut i permittering, gi krisepakker til tusener av bedrifter som er rammet, alle idrettslag, lånegarantier til reiseselskap, tapte skatter og avgifter osv osv. 

Og det er ikke ferdig, det ventes en konkursbølge i restaurantbransjen, reiseliv mm. Det vil føre til ytterligere arbeidsledige og enda mer tapte avgifter. 

Du lyver ikke, men du har lest feil.De sa at de anslo at man kom til å bruke 280 milliarder, ikke at det har kostet 280 milliarder.

Anonymkode: 169fc...ed8

• Liker 1
  • Opprett ny...