Gå til innhold

Hvor lenge sov barnet i sprinkelseng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Storebror var akkurat blitt tre da senga måtte frigis til lillebror. Han kunne fint sovet der en stund til. Bonus er at han enda ikke har skjønt at han kan gå ut av storseng på natta! 😅

Anonymkode: c9d25...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eldste var rundt 2 år da vi sluttet med sprinkelseng, yngste var 9 mnd.

Anonymkode: 04029...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ene barnet byttet til juniorseng i to års alderen. Andre er tre år, og har fortsatt sprinkelseng. Har tatt av den ene siden, men ville ha den på igjen, så da venter vi litt til. 

Anonymkode: 0d418...caf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å ha 3-4 åringer i sprinkelseng synes jeg er merkelig,  de går på stor avd i barnehagen og mange har sluttet med smokk og bleier, men de sover i sprinkelseng??

Anonymkode: fa243...6bb

Hva er egentlig problemet med sprinkelseng? Treåringen her elsker å ha det lunt rundt seg om natten. Sengen kalles for Abra havn, og han digger å ligge der. Ser ingen praktisk grunn til å bytte før han enten ber om det selv, klatrer ut, eller vokser ut av den. 

Anonymkode: 58617...92f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine.sov aldri i sprinkelseng som små. Når 4-åringen sover på vårt rom, sover hun i sprinkelsenga (løftet opp og tok bort en langside).

Anonymkode: d3a8d...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge han liker den er det vel greit?
Jeg byttet da de eldste begynte å klatre ut selv, litt over 2 år.

Yngste var 1,5 og hatet sprinkelsengen sin. I juniorseng sov hun plutselig hele natta. Det gjør jo din,så hvorfor bytte?

Han protesterer vel etterhvert på posen og sengen vil jeg tro. 

Anonymkode: 76260...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker alle sprinkelseng? Hadde ikke det til noen av mine to... Vogge og samsov da de var spebarn, og vanlig seng da de fikk mer sammenhengende nattesøvn rundt 6 mnd. Det var en sånn gammel bondeseng man kunne trekke ut. Synes det virket så tungvint med sånn sprinkelseng og veldig høy kant og måtte brekke seg over...? 

Anonymkode: 6b5ac...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker alle sprinkelseng? Hadde ikke det til noen av mine to... Vogge og samsov da de var spebarn, og vanlig seng da de fikk mer sammenhengende nattesøvn rundt 6 mnd. Det var en sånn gammel bondeseng man kunne trekke ut. Synes det virket så tungvint med sånn sprinkelseng og veldig høy kant og måtte brekke seg over...? 

Jeg har hatt det til alle mine,men det var et unødvendig kjøp til attpåklatten. Hun var såvidt nede i den senga, hatet den. 

Babynest/kurv på dagtid og samsoving på henne også. Fikk en lav juniorseng da hun var litt over 1 år, den sov hun i fra første natt. 

Søsknene elsket sprinkelsengen og sov i den lenge. Barn er forskjellige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rundt 2 år gammel så måtte vi gå over til vanlig seng. Jeg var gravid igjen og hadde tidlig sterk bekkenløsning. Det gikk helt fint, ikke mange turer opp av sengen eller noe. For meg virker det som om han sover bedre. 

Anonymkode: 56be0...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min blir to år til høsten og jeg vurderer sterkt å ta av den ene siden, for han har begynt å klatre over kanten... Har kviet meg litt for å gjøre det, for da blir det et renn ut av senga uten like, men det er ikke trygt at han driver og klatrer over 😅

Anonymkode: 2a303...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fremdeles til gode å få min til å sove i sprinkelsenga i det hele tatt 🤔 11 måneder og vi prøver fremdeles.. 

Anonymkode: 1fb77...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2020 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Sønnen min er snart to år og jeg ser flere på barselgruppen har byttet ut sprinkelsengen allerede. Jeg synes jo sprinkelsengen er virkelig fantastisk! Vi legger han i sovepose oppi sprinkelsengen hver kveld og leser litt for han før han sovner inn av seg selv uten noe klaging. Så sover han hver natt fra ca 19:30-07:00. 
Jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt han i sprinkelsengen fram til han er 4 år jeg om det er greit? Alle i familien sover jo så godt nå! Får han vanlig seng vil han jo heller være ute og være med oss på kveldene og sikkert oppvekninger på natta også.

Anonymkode: 42d2a...15f

Mi sover i senga si akkurat som det er inntil vi av en eller annen grunn må bytte. Enten om hun begynner å klatre over, eller om hun ikke passer inn lenger. Er ikke velsignet med søvnglade barn, så at hun sover 20-06 hele natta er bare å sette pris på og ikke noe å tulle til ;) Hun er litt over 2 år nå. Nevnte det for helsesøster også og hun var skjønt enig i at søvn som funker klusser man ikke med 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på halvannet år bestemte seg for noen uker siden at hun ikke skulle sove i spinkel seng mer. Det klikket for henne da jeg prøvde å legge henne. Var på hytta så hun så en annen seng i rommet.... la henne der og hun smilte og var strålende fornøyd og der har hun sovet godt siden. Når vi kom hjem etter Helge tur på hytta var det umulig og legge henne i sprinkelsenga så ble enig med henne om at vi dagen etter skulle kjøpe ny seng til henne da sovnet hun fort og dagen etter fikk hun ny seng 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste her sov i sprinkelseng til han var 2 år og 2-3 måneder. Han er en klatremus av natur, men prøvde seg aldri på å klatre ut av senga. Vi bytta den ut når lillebror kom.. men vi har Stokke sleep senga, og han hadde nok blitt for lang for den før han ble 3 år.. Lillebror er 1 år nå og ligger fint i senga enn så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/20/2020 at 8:42 AM, AnonymBruker said:

Vi brukte sprineklseng. Men når de blir så store at de må ligge på nederste hakk er jeg ikke lang nok til å gi nattkos lenger, så byttet til skyveseng ved 18 mnd.

Anonymkode: 273e5...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...