AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Del Skrevet 18. juni 2020 Sønnen min er snart to år og jeg ser flere på barselgruppen har byttet ut sprinkelsengen allerede. Jeg synes jo sprinkelsengen er virkelig fantastisk! Vi legger han i sovepose oppi sprinkelsengen hver kveld og leser litt for han før han sovner inn av seg selv uten noe klaging. Så sover han hver natt fra ca 19:30-07:00. Jeg kunne gjerne tenkt meg å hatt han i sprinkelsengen fram til han er 4 år jeg om det er greit? Alle i familien sover jo så godt nå! Får han vanlig seng vil han jo heller være ute og være med oss på kveldene og sikkert oppvekninger på natta også. Anonymkode: 42d2a...15f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Del Skrevet 18. juni 2020 Er vel bare å gjøre det som fungerer for dere. Mitt inntrykk er at mange bytter ut sprinkelsengen fordi barnet ikke liker sprinkelsengen. Så jeg tenker at jeg bare hadde brukt det så lenge barnet er fornøyd jeg (ingen erfaring selv, baby på 10 mnd her som alltid har vært glad i sprinkelsengen sin ) Anonymkode: 530b5...2b1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laviniabcn79 Skrevet 18. juni 2020 #3 Del Skrevet 18. juni 2020 jeg flyttet min datter over i junior seng rett før hun var to. fordi hun knakk koden med å klatre oppå den. men ikke på en trygg måte. minsten nå er 2 år og 2 mnd, han skjønner ikke at han kan klatre ut, og han blir liggende til han gjør det, eller blir for lang for senga. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Del Skrevet 18. juni 2020 Det er helt flott å ha dem i sprinkelseng så lenge de ikke klarer klatre ut selv. Om de klarer klatre ut, bør man bytte seng, da de kan skade seg om de faller fra så høyt. Men ellers er det selvsagt helt fint å ha ham i sprinkelsengen så lenge du bare vil. En fireåring vil nok klare å klatre ut, så du må nok belage deg på å skifte langt tidligere enn det Du får litt hjelp av nattposen. Det er mye vanskeligere å klatre ut når man sover i nattpose enn om man sover uten. Vi har en på 2,5 år, og har ingen planer om å bytte seng ennå. Da har vi helvete løs med unge som kommer til å være overalt.. Vi bruker også nattpose. Anonymkode: 0d194...b63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Del Skrevet 18. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er vel bare å gjøre det som fungerer for dere. Mitt inntrykk er at mange bytter ut sprinkelsengen fordi barnet ikke liker sprinkelsengen. Så jeg tenker at jeg bare hadde brukt det så lenge barnet er fornøyd jeg (ingen erfaring selv, baby på 10 mnd her som alltid har vært glad i sprinkelsengen sin ) Anonymkode: 530b5...2b1 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er helt flott å ha dem i sprinkelseng så lenge de ikke klarer klatre ut selv. Om de klarer klatre ut, bør man bytte seng, da de kan skade seg om de faller fra så høyt. Men ellers er det selvsagt helt fint å ha ham i sprinkelsengen så lenge du bare vil. En fireåring vil nok klare å klatre ut, så du må nok belage deg på å skifte langt tidligere enn det Du får litt hjelp av nattposen. Det er mye vanskeligere å klatre ut når man sover i nattpose enn om man sover uten. Vi har en på 2,5 år, og har ingen planer om å bytte seng ennå. Da har vi helvete løs med unge som kommer til å være overalt.. Vi bruker også nattpose. Anonymkode: 0d194...b63 2 minutter siden, laviniabcn79 said: jeg flyttet min datter over i junior seng rett før hun var to. fordi hun knakk koden med å klatre oppå den. men ikke på en trygg måte. minsten nå er 2 år og 2 mnd, han skjønner ikke at han kan klatre ut, og han blir liggende til han gjør det, eller blir for lang for senga. TS her. Takk for svar dere! Da håper jeg han bruker lang, lang tid på å knekke koden med å komme seg ut av sprinkelsenga Så får vi bytte den ut når det skjer, eller at han blir for lang Anonymkode: 42d2a...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #6 Del Skrevet 18. juni 2020 Vår eldste på straks 3 sover i sprinkelseng, men vi tok ned en side for en god stund siden så han kan gå inn og ut selv. Får sove der så lenge lengden holder, ser ut til at det må bli ny seng til jul. Anonymkode: 24196...1bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #7 Del Skrevet 18. juni 2020 Ungen min klatra ut da hun var 11 måneder. Så da måtte jeg desverre bytte. Anonymkode: 1388e...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #8 Del Skrevet 18. juni 2020 Første: sprinkelseng til 4 år, men tok av ene kanten når 3 år. Gikk aldri ut av senga, men vi synes det ble lettere å lese for barnet uten den kanten. Andre: Sprinkelseng til 3,5 år. Tok av kanten når 3 år da også. Tredje: straks 2 år, ligger fremdeles i sprinkelseng og trives med det. Klatrer ikke ut selv. Anonymkode: f0091...59d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #9 Del Skrevet 18. juni 2020 Har en treåring i fullverdig sprinkelseng, og en toåring med siden nede. Det som gjør at de sover, er det rette alternativet😉 Anonymkode: 58617...92f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 18. juni 2020 #10 Del Skrevet 18. juni 2020 Vi har fortsatt sprinkelsenga til vår som snart blir 4, men har tatt av den ene siden og satt på en sengehest i stedet. Men nå begynner den å bli litt liten, så må nok se etter ny seng snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #11 Del Skrevet 18. juni 2020 Vår eldste sov i sprinkelseng til han var 3,5, men da uten den ene siden men med sengehest, fra han var 1,5. Og det funket veldig bra. Med vår yngste byttet vi sprinkelseng med juniorseng før hun var 3 år, fordi hun sov urolig, og sparket/slå hode i veggene på sprinkelsenga, og vekket seg selv og søsken som delte rom med. Da var det også seng uten den ene kanten. Vi hadde ikke problem med barn som gikk ut av senga. Det ble heller mindre skriking på natta og morgen, da de kunne bare komme ut av seg selv. Anonymkode: ece8b...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #12 Del Skrevet 18. juni 2020 Vi byttet til juniorseng da den eldste datteren var litt over et år, men det var fordi det var vanskelig å legge henne i sprinkelsenga. Vi hadde stort sett samsovet fram til da, nettopp fordi hun ikke ville ligge i den senga. Juniorseng på eget rom prøvde vi litt uten å tro at det skulle gå, men så viste det seg at hun både sovnet og sov godt der. Lillesøster sover i sprinkelseng, så med henne har vi ingen planer om å bytte før hun enten begynner å klatre ut, blir for lang for den eller ber om å få "stor seng" selv. Anonymkode: 90bc3...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #13 Del Skrevet 18. juni 2020 Min sover i sprinkelseng enda. Hun er 3 år og 2 mnd. Har aldri klatret ut eller vist tegn til misnøye. Så den blir så lenge som mulig 😁 har kili sengen, mulig den er litt lenger enn en vanlig sprinkelseng? Anonymkode: edf7b...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 18. juni 2020 #14 Del Skrevet 18. juni 2020 Mi nektet å sove i sprinkelseng. Kan ha med å gjøre at hun hadde en dagseng på rommet. Gjør det som fungerer for dere. Hadde ikke byttet før barnet viser tegn til at det er på tide. Som i at klatrer ut eller ønsker stor seng. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #15 Del Skrevet 19. juni 2020 Vår jente på straks to elsker sprinkelsenga si og sover kjempegodt i den! Med alle fire "veggene" på. Har aldri vist tegn til å ville klatre ut spent på om det blir naturlig for henne å bytte før vi venter ny baby i januar, da hadde vi liksom tenkt å bruke den til babyen 😅 Anonymkode: cc7b6...a4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #16 Del Skrevet 19. juni 2020 Akkurat fylt 2 år da han knekte koden med å få et ben elegant over rammen på sprinkelsenga og syntes selv det var så morsomt 🙈 Byttet dagen etter - samme juniorseng som samboer brukte når han var barn, bare ny madrass og sengehest La en madrass på gulvet ved senga i tilfelle han skulle ramle ut, og det tok nøyaktig en time etter han sovna før vi hørte et dunk - han rullet over sengehesten og ned på madrassen. Skjedde kun den ene gangen - heldigvis Anonymkode: 115f5...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #17 Del Skrevet 19. juni 2020 Husker det var stas når jenta mi fikk "stor jenteseng"! Vi gikk rett fra sprinkel til vanlig seng (skippet juniorsengen) da hun var 2.5 år. Hadde en liten sengehest/stol foran så hun ikke skulle falle ut. Grunnen til at vi byttet var at lillesøster skulle arve sprinkelsengen. Men! Jenta mi har aldri klatret ut av sengen, hverken sprinkel eller stor seng, så var aldri redd for at noe skulle skje. Hun roper fortsatt på meg når hun skal stå opp.. og nå er hun 4 år... Lillesøster er motsatt, så hun er i pose i sprinkelsengen, alltid klar for en klatre-utfordring....Så det finnes allslags typer😄 Anonymkode: 6b3e4...fb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #18 Del Skrevet 19. juni 2020 1 år Anonymkode: fa243...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #19 Del Skrevet 19. juni 2020 Å ha 3-4 åringer i sprinkelseng synes jeg er merkelig, de går på stor avd i barnehagen og mange har sluttet med smokk og bleier, men de sover i sprinkelseng?? Anonymkode: fa243...6bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #20 Del Skrevet 19. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Å ha 3-4 åringer i sprinkelseng synes jeg er merkelig, de går på stor avd i barnehagen og mange har sluttet med smokk og bleier, men de sover i sprinkelseng?? Anonymkode: fa243...6bb Du om det Anonymkode: 42d2a...15f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå