AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #1 Skrevet 18. juni 2020 Er reglene/anbefalningene fra FHI endret ift sykdom nå kontra mars-april, når det kommer til milde symptomer på luftveissykdommer? Vi er forkjølet i hus med veldig milde symptomer på oss voksne, og litt sterkere på barna. Tett nese, snørr og hoste. Ingen feber eller vondter i kropp. Mini har vært hjemme fra barnehagen siden fredag forrige uke, og jeg skal egentlig på jobb i helgen men har en veldig lite opplyst og forståelsesfull arbeidsgiver. I følge ham skal vi på jobb så fremst det ikke er tydelige Korona-symptomer. Skal sies at vi bor i nord i landet med ingen smittetilfeller siden april, og totalt har vi såvidt bikket 10 tilfeller hele perioden. Anonymkode: 7a59b...929
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #2 Skrevet 18. juni 2020 "Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon må du holde deg hjemme." Det må være minst mulig slik sykdom i befolkingen for at det skal være mulig å teste alle som har slike symptomer. Anonymkode: f38a9...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #3 Skrevet 18. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon må du holde deg hjemme." Det må være minst mulig slik sykdom i befolkingen for at det skal være mulig å teste alle som har slike symptomer. Anonymkode: f38a9...1b4 Jeg klarte til slutt å finne dette selv også, og da var det som jeg trodde. Fikk melding av leder om at reglene er "slækkere" nå ift før, så så fremst jeg ikke hadde feber så var det ikke krise. Mon tro hvor han har dette fra, da... 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7a59b...929
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #4 Skrevet 18. juni 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg klarte til slutt å finne dette selv også, og da var det som jeg trodde. Fikk melding av leder om at reglene er "slækkere" nå ift før, så så fremst jeg ikke hadde feber så var det ikke krise. Mon tro hvor han har dette fra, da... 🤷🏼♀️ Anonymkode: 7a59b...929 Folk tror det de ønsker skal være sant. Anonymkode: f38a9...1b4 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2020 #5 Skrevet 18. juni 2020 For all del, så kan en forkjølelse være corona. Folk får ulike symptomene, noen milde og noen dør. Så om jeg hadde hatt corona med kun lettere forkjølelsesymptomer, så kunne jeg smittet noen på jobb, som kunne fått verre sykdomsutvikling enn meg. derfor holder man seg hjemme. Anonymkode: 5efb7...a81 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #6 Skrevet 19. juni 2020 Jeg og barna har akkurat vært forkjøla i en uke. Snue, sår hals og redusert. Barna med mildere symptomer enn meg. Nå er det kun snuen som henger igjen. Drøftet situasjonen med arbeidsgiver og jeg måtte tilbake på jobb igjen i dag. Så lenge jeg ikke har feber og kraftige hostekuler var det greit Anonymkode: 9c5c9...686
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2020 #7 Skrevet 19. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barna har akkurat vært forkjøla i en uke. Snue, sår hals og redusert. Barna med mildere symptomer enn meg. Nå er det kun snuen som henger igjen. Drøftet situasjonen med arbeidsgiver og jeg måtte tilbake på jobb igjen i dag. Så lenge jeg ikke har feber og kraftige hostekuler var det greit Anonymkode: 9c5c9...686 Jeg ringte legen i dag og fikk beskjed om å holde meg hjemme til jeg var symptomfri i 1 dag. Anonymkode: 7a59b...929 1
Anbefalte innlegg