Gå til innhold

Klarer du å holde oversikt over regler, krav og anbefalinger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke det lenger. Jeg må alltid lete opp hva som egentlig gjelder akkurat nå for det som jeg har tenkt til å gjøre. I starten visste jeg til enhver tid hva som var greit og ikke, men etter ørten kontrabeskjeder har jeg falt helt ut. 

Anonymkode: 71a45...d6e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det begynner å bli komplisert. Mange regler er opphevet, uten at folk får det med seg. Og så må man fortsette å følge de gamle reglene for å unngå at det lages tråd om en på kg. 😀 Mange her inne som mener man fortsatt skal "stay the fuck home". Som forøvrig aldri har vært regelen om man ikke satt i karantene. Mest forvirrende blir det når alle land i Europa åpner med ulike regler. Håper de får samordnet seg relativt fort, og at Norge blir med på laget. 

Anonymkode: a384b...179

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det begynner å bli komplisert. Mange regler er opphevet, uten at folk får det med seg. Og så må man fortsette å følge de gamle reglene for å unngå at det lages tråd om en på kg. 😀 Mange her inne som mener man fortsatt skal "stay the fuck home". Som forøvrig aldri har vært regelen om man ikke satt i karantene. Mest forvirrende blir det når alle land i Europa åpner med ulike regler. Håper de får samordnet seg relativt fort, og at Norge blir med på laget. 

Nei, isolasjon. I karantene kan/kunne man fortsatt valse rundt så lenge man unngikk butikker og folk, men det var fortsatt lov å dr på butikken ved behov. Ved isolasjon måtte man stay the fuck at home, og kun da. 

Anonymkode: 840d8...bf4

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har fortsatt full oversikt. Jeg følger daglig med på nye smitte- og dødstall i Norden og på Coronanyheter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hulderen skrev:

Ja, jeg har fortsatt full oversikt. Jeg følger daglig med på nye smitte- og dødstall i Norden og på Coronanyheter.

Hvor går du for å finne den komplette oversikten over dos and dont's?

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Hulderen skrev:

Når skal man holde seg hjemme fra jobb, og ikke? 

Anonymkode: 840d8...bf4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke det lenger. Jeg må alltid lete opp hva som egentlig gjelder akkurat nå for det som jeg har tenkt til å gjøre. I starten visste jeg til enhver tid hva som var greit og ikke, men etter ørten kontrabeskjeder har jeg falt helt ut. 

Jeg bryr meg ikke.

Jeg praktiserer folkeskikk og ikke håndhilsing.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, når ikke en gang regjeringen vet, da gir jeg opp. De sier en ting på pressekonferansen også kommer de plutselig med redigeringer av det de selv sa dagen etter. Dette er blitt en farse. 

Anonymkode: 24005...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå åpner danskene for "visse svensker", blant annet de fra Skåne. Hvordan skal de håndheve det? Blir det et eget pass for skåninger? Eller blir de bare bedt om å si noen velvalgte ord på sin særegne dialekt? Er sannelig ikke lett å holde seg orientert om dagen. Synes landenes regjeringer og helsemyndigheter burde gå sammen om en nettside der alle regler kunne holdes oppdatert for alle land. I hvert fall i Europa.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fokuserer på det jeg trenger å vite. Jeg reiser ikke kollektivt for tiden, så den biten er grei. Jeg har hjemmekontor, og er lite ute.

Det som er viktig for meg å følge med på, er hvor mange som kan samles fordi vi snart skal ha et større selskap. Hvor stor avstand mellom folk. Og hva som er symptomer. Ellers bruker jeg antibac før jeg går inn i matbutikkk/butikk, etter, og vasker hender godt når jeg kommer hjem. Er ganske lite ute generelt pga kronisk sykdom :) 

Anonymkode: 506e1...60d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fokuserer på meteren

Anonymkode: c573b...b3e

• Liker 1
Skrevet

Det er vel enkelt? Ikke reis, vask hende, host i papirhånklær som du UMIDDELBART kaster (vekk fra folk), og ikke reis kollektivt (anbefaler MC personlig, da har du både hansker og hjelm når du kommer fram).

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ajarRun skrev:

Det er vel enkelt? Ikke reis, vask hende, host i papirhånklær som du UMIDDELBART kaster (vekk fra folk), og ikke reis kollektivt (anbefaler MC personlig, da har du både hansker og hjelm når du kommer fram).

Haha, det er jo ikke sånn. Mye er lempet på. Nå er det vel mer "helst ikke reis, med mindre du skal hit eller dit, for da er det greit". 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det er jo ikke sånn. Mye er lempet på. Nå er det vel mer "helst ikke reis, med mindre du skal hit eller dit, for da er det greit". 

Så lenge jeg ikke reiser med kollektivtransport tror jeg ikke det har noe å si. Hvordan skal jeg bli smittet på motorsykkel liksom? 

• Liker 1
  • Opprett ny...