Gå til innhold

God dressing til kylling- og pastasalat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker virkelig ikke pesto, jeg har prøvd det flere ganger, men jeg blir bare kvalm. Når jeg søker på kylling- og pastasalat, er det ofte pesto som blir foreslått. Finnes det andre gode dressinger?

Anonymkode: c1787...f38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er godt med karri til kylling. Kan bruke yoghurt naturell eller creme fraîche og blande i karripasta.

Anonymkode: 5e10d...f75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg iker å "kaste" pastaen i en miks av tørkede urter, olivenolje og sitronsaft når den er ferdigkokt og deretter avkjøle noen timer i kjøleskap slik at den får trukket til seg smakene. Synes egentlig at det er godt nok, men iblant tar jeg også på hvitløksdressing for salat (slik man kjøper på flaske i matbutikken) når jeg skal spise pastasalaten :) 

Anonymkode: b0b9a...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er godt med karri til kylling. Kan bruke yoghurt naturell eller creme fraîche og blande i karripasta.

Anonymkode: 5e10d...f75

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg iker å "kaste" pastaen i en miks av tørkede urter, olivenolje og sitronsaft når den er ferdigkokt og deretter avkjøle noen timer i kjøleskap slik at den får trukket til seg smakene. Synes egentlig at det er godt nok, men iblant tar jeg også på hvitløksdressing for salat (slik man kjøper på flaske i matbutikken) når jeg skal spise pastasalaten :) 

Anonymkode: b0b9a...ab1

Takk for tips! 😄

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker oljen fra Apetina "feta"-osten. Syns den er en god blanding av olje og urter.

Og så så lettvint!

Anonymkode: 85f4c...7d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Karrisaus, eller røre inn kremost med smak(urter/krydder), eller honey/mustanrd dressing til kyllingsalat (uten pasta)

Anonymkode: 7bc61...769

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker oljen fra Apetina "feta"-osten. Syns den er en god blanding av olje og urter.

Og så så lettvint!

Anonymkode: 85f4c...7d2

Det hørtes helt nydelig ut! 😋

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karrisaus, eller røre inn kremost med smak(urter/krydder), eller honey/mustanrd dressing til kyllingsalat (uten pasta)

Anonymkode: 7bc61...769

Kremost har jeg virkelig ikke tenkt på! Det må jeg prøve!

• Liker 1
Skrevet

Cæsardressing

AnonymBruker
Skrevet

Gidder sjelden lage dressing. Liker best å ha over litt olivenolje, og presse sitronsaft over, og så krydre etter behov. Blir friskt og godt. 

Så hender det jeg rister sammen olje og dijonsennep, også godt. 

Anonymkode: 4ff0e...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Halve majones, halve creme fraiche, karrikrydder og sitrondråper

Anonymkode: a3149...1ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fransk dressing fra idun. Bare vanlig Thousand island. Eller, ganske usunt med tanke på mengde, men aioli er så godt! 

Anonymkode: b214a...05e

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker virkelig ikke pesto, jeg har prøvd det flere ganger, men jeg blir bare kvalm. Når jeg søker på kylling- og pastasalat, er det ofte pesto som blir foreslått. Finnes det andre gode dressinger?

Prøv med hjemmelaget pesto, det er noe helt annet enn de fleste du kjøper ferdig :)  Her får du tips og oppskrifter:

https://www.godt.no/artikkel/23343726/hjemmelaget-pesto-paa-seks-spennende-maater

Anonymkode: 78731...09b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å lage en dressing av majones, ett par spiseskjeer rømme/creme fraiche, karri og honning

Anonymkode: 4e882...6fb

Skrevet

Fader Martin fra kiwi er faktisk utrolig god til kylling og pasta!😍

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger lager jeg dressing av rømme, majones, blåmuggost og hvitløk. Liker godt blåmuggost til kylling, og en av de få tingene jeg ikke liker er karry.

Anonymkode: 26409...9a1

Skrevet

Liker godt en blanding av olivenolje, sitron og balsamicosirup, eller rett og slett denne:

7035620037214.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Lager ofte en kjapp dressing av ca halv boks lettrømme, tilsvarende mengde lettmajones (rømme kan erstattes med yoghurt naturell og redusere majonesmengden om du er opptatt av kalorier), 1/2 ts salt, litt pepper, ca 1 ts tørket persille, ca 1 ts tørket gressløk, ca 1 1/2 - 1 ts hvitløkspulver og en liten skvis sitronsaft.

Anonymkode: 38ec6...342

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...