Gå til innhold

Hvor fullt blir det i Norge i sommer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drar jo ikke utenlands. Men det gjør ingen andre heller. Så hva f skal man egentlig finne på?
Ser for meg at vi ikke kan nakenbade på hytten i sommer, det vil jo være stappfullt.
Skal vi kjøre Norge rundt, er det egentlig noen hotellrom ledige? :P hvor mange mennesker vil være på telttur i høyfjellet?
Blir det så fullt som jeg mistenker? Orker ærlig talt ikke tanken på å oppleve Norge sild i tønne denne sommeren...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. 😅

Anonymkode: 249c2...ad5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke nødvendigvis fullere enn vanlig. 

Husk at nå er det ikke fullt av utenlandske turister... Hoteller har jo haugevis av utenlandske turister til vanlig om sommeren, så når disse ikke kommer, blir det god plass til nordmennene. 

Anonymkode: 77ae2...a02

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tror ikke det blir noe fullere enn det er til vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel litt an på hvor man er. Tipper f.eks at på mange steder på Vestlandet vil det være langt bedre plass enn vanlig. Både Bergen og Stavanger blir stappfulle av cruiseturister- så Bryggen i Bergen vil nok være langt fredeligere f.eks. Vil også tro at f.eks Flåm og Geiranger vil være fine plasser å besøke i år. Vil sikkert være tilsvarende for en rekke plasser i Lofoten. Trolig også de mest vanlige turistattraksjonene i Oslo og veldig mange andre steder i Norge.

Anonymkode: a6eb9...25f

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet
14 minutter siden, duplexx skrev:

Vi drar jo ikke utenlands. Men det gjør ingen andre heller. Så hva f skal man egentlig finne på?
Ser for meg at vi ikke kan nakenbade på hytten i sommer, det vil jo være stappfullt.
Skal vi kjøre Norge rundt, er det egentlig noen hotellrom ledige? :P hvor mange mennesker vil være på telttur i høyfjellet?
Blir det så fullt som jeg mistenker? Orker ærlig talt ikke tanken på å oppleve Norge sild i tønne denne sommeren...

Tror ikke det blir så mye mer enn det pleier. Vi slipper jo turister fra resten av verden som normalt kommer 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt klaus med tanke på sommeren. Fjerne slektninger som skal på norgesferie og ber om å få overnatte med alle barna sine i en uke... Jeg pleier å stikke av med mann og barn, langt bort, hver sommer, for å få annet input, andre kulturer og språk. Nå må jeg være vertskap eller lyve og finne på unnskyldninger for å slippe å være vertskap til barnefamilier.

Vet ikke om hotellene stenger mange rom i sommer. Har prøvd å hive meg på nettet og booke når jeg ser annonsekampanjer, rom og treretters middag for under tusenlappen, etc, men det er aldri ledige rom igjen når jeg prøver.

Barna har siste skoledag i dag, og jeg aner ikke hva vi skal finne på i sommer......... 😞

I går så jeg på charterfeber på tv, bare for å få en slags feriefølelse! Haha, det hjalp faktisk :)

Anonymkode: b701d...3c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo de fleste nordmenn i Norge allerede, så noe fullere enn det er nå, blir det ikke i sommer.

Anonymkode: b9fd0...bef

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ikke nødvendigvis fullere enn vanlig. 

Husk at nå er det ikke fullt av utenlandske turister... Hoteller har jo haugevis av utenlandske turister til vanlig om sommeren, så når disse ikke kommer, blir det god plass til nordmennene. 

Anonymkode: 77ae2...a02

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer vel litt an på hvor man er. Tipper f.eks at på mange steder på Vestlandet vil det være langt bedre plass enn vanlig. Både Bergen og Stavanger blir stappfulle av cruiseturister- så Bryggen i Bergen vil nok være langt fredeligere f.eks. Vil også tro at f.eks Flåm og Geiranger vil være fine plasser å besøke i år. Vil sikkert være tilsvarende for en rekke plasser i Lofoten. Trolig også de mest vanlige turistattraksjonene i Oslo og veldig mange andre steder i Norge.

Anonymkode: a6eb9...25f

Det stemmer kanskje bra, ja. Har ikke tenkt på det 😂

AnonymBruker
Skrevet

Ferien våres startet i dag, 7 uker lang ferie🥳 
Vi skal feriere i Oslofjorden på båten. Regner med at vi ikke blir alene om det😎

Anonymkode: bad5d...bc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp vært nesten en uke på sykkeltur med en venninne. Vi har overnattet i telt og bare to passer kunne vi se andre som overnattet. Et sted en bobil med et eldre par og et annet sted en enslig mann på biltur med telt. Slett ikke plagsom mange.

Anonymkode: e89a9...0bd

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp vært nesten en uke på sykkeltur med en venninne. Vi har overnattet i telt og bare to passer kunne vi se andre som overnattet. Et sted en bobil med et eldre par og et annet sted en enslig mann på biltur med telt. Slett ikke plagsom mange.

Anonymkode: e89a9...0bd

Det er vel fordi ferien ikke har startet ennå. Foreløpig er det vel bare noen få som putler rundt i bilene sine.

Anonymkode: f0684...591

• Liker 3
Skrevet

Vel, vi ferierer der det normalt er norske fra før. Og blir ikke mindre nå.

Vi er ofte i Femundsmarka. På vestsiden, mye roligere det. Litt på Røros. Litt i Hedmark histen og pisten. 

Gleder oss over hvor mye gøy mange oppover Østerdalen har stilt til disposisjon i sommer. Så mange vil nok få litt hakeslipp når det åpnes opp for perler kun de lokale har visst om, som vi gjerne nå deler med andre. 

Utenkelig og dele dette med turister, men når entusiastiske norske på norgesferie kommer på besøk, slår vi på stortromma. Båt, fiske, jakte, kano, ride, sykle, firehjuling, strandliv, bærplukking, reinsdyr, motorcross. 

Og noen gifter seg her i sommer igjen. Gleder oss! 

Over 900 sjøer, tjern, elver og bekker

På ett fiskekort.

67 fjelltopper over 1000 meter

Turer for hele familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...