Gå til innhold

Danmark åpner grensene til nesten hele Europa den 27. juni

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Koronakrisen er avblåst!

Allerede lørdag 27. juni åpner Danmark for ut/innreise til nesten alle EU/Schengen-land samt England. Men de venter litt med Portugal og Sverige.

Det blir spennende om Norge følger etter Danmark?

Norge er nå det mest stengte landet i Europa:

https://www.aftenposten.no/norge/i/kJlkW6/naa-er-norge-det-mest-stengte-landet-i-europa?

Endret av Krantz95
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Avblåst de fleste steder utenom Norge, som vanlig vet vi best. Det som er litt skummelt når vi blir hengende etter, er ikke det at vi kanskje må vente en måned lengre enn alle andre. Men mer det at det er en vanskelig vei å bevege seg bort fra, vi kan fortsatt si at Jamen, vi har jo lavere smitte enn de andre, og hadde vi ikke gjort sånn og sånn, så... akkurat som det gjøres om skolestengning og andre tiltak nå. Hvem hadde i sine villeste fantasier forestilt seg for få måneder siden at nordmenn skulle ikke bare godta, men ønske velkommen at vår bevegelsesfrihet innskrenkes i så stor grad? Og det for et virus som har rammet så få selv når det åpnes opp igjen? Vi er fryktelig sårbare som samfunn når vi lar et virus med så lav dødelighet ramme vårt samfunn så hardt. Hva skjer den dagen det kommer noe langt verre? Hva har skjedd med oss nordmenn? Her snakker vi om folk som i en normal sesong hadde sutret for at matkupongene uteble da flyet ble noen timer forsinket. Eller at de satt på en flyplass et par timer over tiden med mangelfull informasjon. Men nå godtar vi alt over natten. Dessverre er jeg ganske sikker på at myndighetene ikke åpner noe mer før 20. juli. Ikke fordi det skjer noe spesielt den dagen, men fordi det er da de har sagt de skal (vurdere å) åpne. Og det virker som det viktigste argumentet akkurat nå.

Anonymkode: d7f74...3c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Avblåst de fleste steder utenom Norge, som vanlig vet vi best. Det som er litt skummelt når vi blir hengende etter, er ikke det at vi kanskje må vente en måned lengre enn alle andre. Men mer det at det er en vanskelig vei å bevege seg bort fra, vi kan fortsatt si at Jamen, vi har jo lavere smitte enn de andre, og hadde vi ikke gjort sånn og sånn, så... akkurat som det gjøres om skolestengning og andre tiltak nå. Hvem hadde i sine villeste fantasier forestilt seg for få måneder siden at nordmenn skulle ikke bare godta, men ønske velkommen at vår bevegelsesfrihet innskrenkes i så stor grad? Og det for et virus som har rammet så få selv når det åpnes opp igjen? Vi er fryktelig sårbare som samfunn når vi lar et virus med så lav dødelighet ramme vårt samfunn så hardt. Hva skjer den dagen det kommer noe langt verre? Hva har skjedd med oss nordmenn? Her snakker vi om folk som i en normal sesong hadde sutret for at matkupongene uteble da flyet ble noen timer forsinket. Eller at de satt på en flyplass et par timer over tiden med mangelfull informasjon. Men nå godtar vi alt over natten. Dessverre er jeg ganske sikker på at myndighetene ikke åpner noe mer før 20. juli. Ikke fordi det skjer noe spesielt den dagen, men fordi det er da de har sagt de skal (vurdere å) åpne. Og det virker som det viktigste argumentet akkurat nå.

Kanskje vi forstår alvoret bedre enn du gjør?

Anonymkode: 7d25a...49c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Og bedre enn resten av Europa? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er selvsagt bare nordmenn som har forstått alvoret. Alle andre er komplette idioter.

Anonymkode: 6e9a1...e34

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De vil ha oppbluss med død og fordervelse. Dette er planlagt. Stålsett dere. Må bare reise og spre smitten. Akuratt dette vil de skje.

Anonymkode: 700f7...439

• Liker 2
Skrevet

Utrolig

Jeg hadde ikke min villeste fantasi trodd jeg i min levetid skulle oppleve Norge som det mest stengte landet i Europa. Dette begynner å ligne en parodi. Og som andre skriver her; Det viktigste argumentet til regjeringen er å holde fast på datoene de har bestemt seg for. Uansett.

Mistenker desverre Erna & Høie for å være skap-hysterikere. De prøver å virke balansert og fornuftig utad, men innerst inne så er de nok irrasjonelle hysterikere. Har ingen annen forklaring. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La de fattige eksperimentere først. Ser vi ikke noen økning om en måned kan vi også åpne litt mer. Utgiftene med å slå ned nye bølger er mye større enn inntektene vi kan få fra åpne grenser i et høykostnadsland som vårt, og vi slipper å ofre nordmenns liv bare for at noen skal få ligge på stranda i syden i ei uke.

Anonymkode: 900e8...69c

• Liker 2
Skrevet

Norge har vel fulgt tett etter Danmarks håndtering hele tiden, tenker vi kommer til å gjøre det nå også

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Utrolig

Jeg hadde ikke min villeste fantasi trodd jeg i min levetid skulle oppleve Norge som det mest stengte landet i Europa. Dette begynner å ligne en parodi. Og som andre skriver her; Det viktigste argumentet til regjeringen er å holde fast på datoene de har bestemt seg for. Uansett.

Mistenker desverre Erna & Høie for å være skap-hysterikere. De prøver å virke balansert og fornuftig utad, men innerst inne så er de nok irrasjonelle hysterikere. Har ingen annen forklaring. 

Haha, ja kansjke de er skaphysterikere...
Men det kan også hende de bare ser på meningsmålingene.
De skapte seg et Frankensteinsmonster av frykt da de, med god hjelp av media, klarte å skremme nasjonen til lydighet i mars. Nå må de forholde seg til en befolkning der alt over 0 smittetilfeller er uakseptabelt, et tegn på at tiltakene ikke er strenge nok og en svikt fra regjeringens side.

Anonymkode: 54f2d...3e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så enig.
Kommer det noe verre, får nok KG-trollet oppfylt sin drøm om militærdiktatur....

Anonymkode: 54f2d...3e4

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Krantz95 skrev:

Koronakrisen er avblåst!

Allerede lørdag 27. juni åpner Danmark for ut/innreise til nesten alle EU/Schengen-land samt England. Men de venter litt med Portugal og Sverige.

"England" er vel fortsatt et EU-land. Sammen med Skottland, Nord-Irland og Wales, som til sammen heter Storbritannia. Danmark åpner grensene til Storbitannia. 

Beklager...Men har skotsk kjæreste som klikker hvis jeg kaller ham engelsk 😆

Anonymkode: 4aab7...4d2

• Liker 1
  • Opprett ny...