Gjest Innom her... Skrevet 3. juli 2005 #1 Skrevet 3. juli 2005 Hei! Jeg bare lurte på om noen som har litt peiling på hudpleie kunne ha hjulpet meg litt... Jeg sliter en del med uren hud for tiden og lurte på etter hvilke ingredienser jeg burde se etter på kremer og rens. Og gjerne hva det ikke bør inneholde... Er litt sånn dårlig i dette... :oops: Gjerne også om noen merker som har/ikke har disse ingrediensene om noen har noen tips... (Huden min er altså ganske fet/uren i store deler av ansiktet) Håper på svar!!
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2005 #2 Skrevet 3. juli 2005 Produktene bør ikke inneholde lanolin eller mineraloljer, i hvertfall. Det finnes en liste på nettet et sted over ingredienser som er komedogene (=tetter porene), muligens www.acne.org Ellers er det bra å bruke produkter med salisylsyre (salicylic acid), det løser opp døde hudceller og renser i dybden.
Gjest Innom her... Skrevet 3. juli 2005 #3 Skrevet 3. juli 2005 Takk! Men står det mineralolje på flskene eller er det andre ord for det??Isåfall,noen som vet hva? Salsisyre...finnes det i vanlige kremer7renseprodukter eller må man ha ekstra produkter? Noen tips til produkter?
Gjest Gjesta Skrevet 3. juli 2005 #4 Skrevet 3. juli 2005 Takk! Men står det mineralolje på flskene eller er det andre ord for det??Isåfall,noen som vet hva? Salsisyre...finnes det i vanlige kremer7renseprodukter eller må man ha ekstra produkter? Noen tips til produkter? Det står ofte ting som "mineral oil" eller "petrolatum". Salisylsyre finnes i mange produkter for fet hud, blant annet fra merker som L'Oreal, Biotherm eller Lancome. Serien Normaderm fra Vichy på apoteket inneholder også dette stoffet, og skal være svært bra for fetere hudtyper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå